MotoGP Motegi: Marc Marquez celebrează titlul 5 la clasa mare, al șaptelea la general

Faptul că Marc Marquez va deveni campion in acest an era o certitudine, urmând a se stabili circuitul unde se va petrece acest lucru. Motegi a fost prima mare ocazie ca spaniolul să bifeze succesul, însă nu era o tragedie dacă deznodământul se prelungea spre Phillip Island. O alegere neinspirată a gumei față și asemenea anului trecut, factorul psihic l-a scos din cursă pe Andrea Dovizioso, urmăritorul lui Marquez de-a lungul sezonului.

Cursa clasei mari și-a trecut urmăritorii prin toate stările posibile, fiind disputată până aproape de final. Protagoniștii au fost Marc Marquez, plecat de pe locul 6, Andrea Dovizioso dar și elemente surpriză precum Cal Crutchlow sau Alex Rins care au stat la pândă, așteptâmd parcă să se întâmple ceva neprevăzut la vârf.

O cursă spectaculoasă a făcut și Andrea Iannone care a recuperat poziții după o plecare slabă din grilă, însă efortul său s-a oprit brusc undeva pe la jumătatea întrecerii, în plin duel cu Rins și Rossi.

Într-o oarecare măsură ascensiunea spre locul secund după primele viraje avută de Marquez a fost facilitată de o eroare comisă de Jack Miller la stingerea luminilor roșii, moment în care era să îl scoată din cursă pe Johann Zarco, locul secund din calificări. Căzut în pluton, francezul nu a mai putut reveni în lupta pentru podium, iar Miller ulterior și-a încheiat evoluția la marginea pistei.

Asupra evoluției lui Dovizioso va rămâne discuția dacă alegerea gumelor, soft pe față putea influența rezultatul final. Nu vorbim aici de căzătură, trebuie însă să ținem cont de particularitățile motocicletei Ducati GP18 despre care se știe că nu se împacă de cele mai multe ori cu pneurile medium sau hard, softul fiind compromisul de luat în calcul atunci când trebuie minimizate pierderile.

Moto3

Întrecerea clasei mezine a fost una cu un rezultat neașteptat pentru Marco Bezzecchi, cel care a rămas fără presiunea principalilor rivali, Jorge Martin și Fabio di Giannantonio.

Finalul de cursă a fost un photo finish în 3, podiumul fiind completat de Lorenzo Dalla Porta și Darryl Binder, însă nici următorii 4 piloți nu au fost departe, Foggia, McPhee, Arbolino și Bastianini trecând linia de sosire într-un ecart de jumătate de secundă.

Japonezii clasei nu au impresionat prea mult, având evoluții în limitele așteptate, Sasaki locul 9, Suzuki trecându-și în cont ultimul punct.

O cursă bună a făcut la debut, Celestino Vietti, locul 14, cel care din sezonul viitor va deveni coechipierul lui Foggia în cadrul echipei SKY Team VR46.

La general, diferența dintre Bezzecchi și Martin este de doar un punct, în timp ce Giannantonio și Bastianini vor arbitra lupta celor 2 pentru coroana de campion Moto3.

Moto2

Cea mai controversată cursă a weekend-ului japonez a fost cea de la categoria întermediară, acolo unde câștigătorul de drept, Fabio Quartararo a fost descalificat pentru nerespectarea presiunii limită în pneul spate. Echipa Speed Up a pierdut cea de a doua victorie muncită de pilotul francez, dar va putea face recurs la decizia Dorna în zilele viitoare.

Înafara duelului Quartararo/Bagnaia, cursa  nu a surprins cu prea multă acțiune, piloții KTM, oliveira și Binder neputând să se implice în ecuația victoriei.

După descalificarea lui Quartararo, pe podiumul a fost completat de Lorenzo Baldassarri și Miguel Oliveira, Alex Marquez terminând cursa pe 4.

Japonezul Tetsuda Nagashima a terminat pe locul 12, fiind flancat de Joan Mir și Dominique Aegerter, din păcate constructorul local de cadre, NTS nu a reușit să ajungă în zona punctelor.

La general, Bagnaia primește un suprlus de puncte cadou, după excluderea lui Quartararo, ajungând la 35 de puncte avans față de Oliveira cu 3 curse rămase de disputat.

MotoGP

Suspansul luptei pentru titlu dintre Marc Marquez și Andrea Dovizioso, pe circuitul de la Motegi, s-a oprit abrupt în penultimul tur, în momentul în care Andrea a pierdut controlul Ducati-ului și a ieșit în decor pentru al doilea an consecutiv într-un moment decisiv.

Momentul neplăcut pentru Dovi poate fi interpretat în mai multe moduri, fie o posibilă alegere neinspirată a pneului față, fie factorul psihologic, întotdeauna o problemă la Doviziso încă de la clasa 250cc, dar poate cel mai corect ar fi să privim cele două elemente împreună.

Dacă la piloți lupta era oricum pierdută, fanteziile gen abandonuri în serie ale lui Marquez în ultimele 4 curse fiind neprotrivite, la constructori Ducati putea să mai spere însă la minuni, în ciuda loviturii primite după accidentarea lui Jorge Lorenzo.

Victoria lui Marquez, locul secund pentru Crutchlow, adus în ziua aniversării lui Lucio Cecchinello, patronul echipei LCR și locul 8 bifat de Pedrosa, au adus titlul la constructori pentru Honda, pe circuitul de casă, sub ochii șefilor japonezi de la rivalii Yamaha și Suzuki.

Cal Crutchlow a dat emoții fanilor din tribune și telespectatorilor prin manevrele de la începutul cursei, crezând în șansa sa de a lupta pentru o evetuală victorie.

După prima tentativă a lui Marquez de a trece de Dovizioso, moment care se putea termina dramatic pentru Marc, după ieșirea înafara pistei, Crutchlow s-a mulțumit să arbitreze lupta celor din fața sa, detaliu relatat la finele cursei în conferința de presă.

După Marquez și Crutchlow, pe ultima treaptă a podiumului a urcat Alex Rins, scăpat devreme de presiunea coechipierului Andrea Iannone, dar și de Rossi cu care s-a luptat spectaculos în prima jumătate a cursei.

În pluton s-au remarcat Alvaro Bautista de la Angel Nieto Aspar, cel care a adus un Ducati GP17 acolo unde Miller nu a putut, pe locul 5, la un pas de a trece de Yamaha încă neconvingătoare pilotată la limită de Valentino Rossi. În spate, Hafizh Syahrin a mai recuperat ceva puncte față de Franco Morbidelli în lupta pentru titlul neoficial de rookie of the year. Diferența dintre cei doi este de 4 puncte.

Weekend-ul viitor motomondialul va ajunge în Australia, pe circuitul Phillip Island, interesul fiind maxim pentru clasele mici, dar și la MotoGP unde se joacă toate locurile în top 10-ul final al sezonului, excepție făcând Marc Marquez încoronat deja campion mondial.

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By