Formula 1 Mexic: Red Bull suprinde în FP1

Că Red Bull are un monopost care in ciuda deficitului de putere reușește să se descurce onorabil datorită șasiului extrem de bun, asta știe toată lumea. Dar să domine autoritar o sesiune de antrenamente libere, ei bine asta e puțin mai obișnuit.

Max Verstappen a fost cel mai rapid pilot în FP1, stabilind un timp de 1m16.656s. El a folosit pneurile cele mai moi aduse aici de Pirelli – HyperSoft. Olandezul încă nu este mulțumit de monopostul său, astfel că în FP2 timpii s-ar putea să scadă. Deja față de FP1 în 2018 timpii au fost cu mai mult de o secundă îmbunătățiți.

Al doilea cel mai rapid pilot a fost Daniel Ricciardo, tot de la Red Bull. Distanța în timp care-l separă de coechipierul său a fost de 0,483s.

Din momentul ăsta apar suprizele. Locul 3 i-a revenit lui Carlos Sainz de la Renault. Spaniolul care la anul va pilota pentru McLaren a avut o întârziere de 1,270s. În urma sa, coechipierul Hulkenberg, mai lent cu încă o zecime. Așadar, 4 monoposturi motorizate de Renault pe primele 4 locuri.

Urmează piloții Mercedes cu Hamilton pe 5 și Bottas pe 6. Diferența față de lider ? 1,4, respectiv 1,6 secunde. Britanicul s-a plâns de o lipsă de putere din partea PU-ului Mercedes, iar Bottas a avut de furcă că pneurile UltraSoft. Aceeași specificație pe care a folosit-o și Hamilton. Și pentru că tot vorbim de pneuri să spunem că degradarea a fost masivă pentru toată lumea, unii dintre piloți neputând să facă mai mult de 7 tururi pe pneurile HyperSoft și 13-14 tururi pe cele UltraSoft.

Ferrari ocupă locurile 7 și 8 cu Vettel mai rapid decât Raikkonen cu 2 zecimi. De spus și că ambele monoposturi Ferrari au fost cu 2 secunde pe tur mai lente decât monopostul Red Bull al lui Verstappen. Italienii au făcut teste comparative între cele două specificații de podea pe care le-au adus aici și deci, în cazul lor am putea spune că există o explicație.

Brendon Hartley a fost al 9-lea, pe un monopost Toro Rosso ce a beneficiat de noul pachet aerodinamic folosit de Gasly în Statele Unite. Week-end-ul acesta este rândul neozeelandezului să folosească upgrade-ul.

Pe 10 a fost Nicholas Latifi, tester-ul celor de la Force India care a pilotat în locul lui Esteban Ocon. 2,4 secunde întârzierea lui față de Verstappen. Eroul local, Sergio Perez a fost al 11-lea în aceeași zecime cu Latifi.

Și Sauber au înlocuit unul dintre piloți pentru FP1. Italianul Giovinazzi a folosit monopostul lui Charles Leclerc și s-a clasat al 12-lea înaintea lui Romain Grosjean de la Haas care s-a plâns mai toată sesiunea de o cronică lipsă de aderență.

Ericsson, al doilea pilot Sauber a fost al 14-lea, el fiind urmat de viitorul pilot McLaren, Lando Norris care a folosit monopostul lui Fernando Alonso. Al doilea monopost McLaren a încheiat FP1 pe locul 16 la 3 secunde de lider.

Kevin Mgnussen colegul întru suferință al lui Romain Grosjean a fost al 17-lea, urmat de perechea Williams Sirotkin – Stroll și de Pierre Gasly de la Toro Rosso ținut în garaj pentru o schimbare de PU pentru care a primit 15 locuri de penalizare pe grila de start și grație căreia va pleca ultimul în cursa de duminică.

© F1.com


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By