MotoGP Phillip Island: Maverick Vinales aduce victoria în tabăra Movistar Yamaha

Weekend-ul de la Phillip Island promite și nu se dezminte niciodată. Spectacolul și neprevăzutul au fost cheia celor 3 clase ce compun motomondialul. La Moto3 – o întrecere ce va rămane o vreme în topul celor mai animate de la înființarea clasei; dramatism la Moto2 – o clasă unde teoretic fanii se destind; iar clasa regină, așa cum mai rar se întâmplă – a fost cireașa de pe tort, apogeul unui weekend deosebit.

Trei curse disputate până în ultimul tur, cu podiumuri pe care au urcat piloți surpriză, a fost regalul de motociclism asigurat de circuitul Phillip Island, acestea desfășurându-se fără surprize oferite de pescăruși răzbunători sau canguri care să îl caute pe Andrea Iannone. Italianul chiar a făcut o cursă mare!

Un alt lucru important este faptul că interesul pentru întrecerile motomondialului se prelungește și la Sepang, penultima etapă, nici un favorit la titlu nereușind să ia avans față de urmăritorii direcți. Un mare norocos poate fi considerat Fabio di Giannantonio care se menține încă în cursa pentru titlu, deși șansele sale sunt pur matematice.

Chiar dacă la MotoGP titlul la piloți este jucat de la Motegi, în lupta pentru locurile 2 și 3 la general încă se pot întâmpla multe, între locul 2 și 4 fiind 20 de puncte, pozițiile se joacă între Dovizioso, Rossi și Vinales.

Dacă la Motegi am crezut că titlul la constructori s-a jucat deja, problemele HRC din Australia împing lupta nipono-italiană până în penultima etapă cel puțin, asemenea și la echipe unde Movistar Yamaha au primit o mare gură de oxigen, lucru care s-a văzut pe chipurile tehnicienilor de la boxe…

Moto3

La clasa mezină am asistat la poate cea mai disputată cursă de la înființarea categoriei, în 2011, nu mai puțin de 14 piloți terminând întrecerea în mai puțin de o secundă. De la Arenas la John McPhee, aproape toată lumea a văzut măcar un viraj din postura de lider.

Perdantul cursei a fost Marco Bezzecchi, scos violent din cursă de Gabriel Rodrigo, un obișnuit al gafelor în pluton, însă acesta avea să fie doar începutul unui șir de erori continuate de Marcos Ramirez care l-a scos pe coechipierul Jaume Masia și Tony Arbolino care i-a stricat evoluția excepțională pilotului SKY VR46, Dennis Foggia.

Printre aceste incidente și-a încheiat evoluția și Lorenzo Dalla Porta, scos din ritm de incidentul  dintre Rodrigo și Bezzecchi.

Victoria uluitoare a lui Albert Arenas de la Angel Nieto Aspar și locul secund al lui Fabio di Giannantonio care se menține în cursa pentru titlu și la Sepang, a trecut în plan secund după locul 3 bifat de Celestino Vietti, noua descoperire SKY Vr46, care la a doua cursă a carierei , prima fiind la Motegi (locul 14)  a fost la 0.059 secunde de victorie.

Jorge Martin a oscliat în clasament, între poziția de lider și căderi periculaose în pluton, fiind surprins la intrarea pe linia dreaptă și de Tatsuki Suzuki, în final ocupând locul 5.

Între Martin (215p) și Bezzecchi (203p) avem doar 12 puncte, iar lupta promite să ajungă în finala de la Valencia dacă nimeni nu va mai gafa, minunile pentru unul sau altul neputând ține la infinit.

Moto2

Cursa clasei intermediare a debutat dramatic cu ieșirea în decor a lui Mattia Pasini, ocupantul pole position-ului, italianul fiind în luptă cu Xavi Vierge și un Dominique Aegerter motivat să părăsească motomondialul cu o cursă reușită.

La o privire superficială s-a părut că incidentul a fost cauzat de Vierge care ar fi închis trasa lui Pasini, dar lucrurile s-au lămurit rapid, italianul pierzând spatele la intrarea în primul viraj, incident oarecum caracteristic celui ce va părăsi echipa ItalTrans la finele sezonului.

Un al doilea incident în care s-a crezut ca este implicat tot Vierge a fost cel cu Iker Lecuona, în realitate spaniolul de la Swiss Innovative a forțat întrarea într-un viraj și s-a proptit de motocicleta lui Xavi, urmarea fiind o ieșire în decor pentru Iker.

La vârf Binder a avut emoții cu piloții Pons, Baldassarri și surprinzătorul Augusto Fernandez, însă pe ultimul tur a apărut Joan Mir care a fost cât pe ce să sufle victoria pilotului KTM.

După o pauză lungă fără prezențe pe podium, Mir reușește un loc secund înaintea lui Xavi Vierge și poate cu moralul refăcut va lupta pentru mult dorita victorie la Sepang și Valencia, altfel trecerea sa la MotoGP va fi privită cu destul scepticism.

Prea puțin remarcat de camerele de filmat a fost Marcel Schrotter ce a avut probleme tehnice în turul de formare, trebuind să ia startul de pe linia boxelor, dar în cursă a urcat continuu în clasament până pe locul 9 la final, înaintea protagoniștilor luptei pentru titlu, Miguel Oliveira, locul 11 și Francesco Bagnaia, locul 12. Între ei s-a intercalat Fabio Quartararo.

În clasamentul general Bagnaia conduce cu 36 de puncte avans față de Oliveira.

MotoGP

Ceea ce părea un nou galop de sănătate pentru Marc Marquez, plecat din pole position, s-a terminat abrupt în turul 5, în momentul în care Johann Zarco nu a mai putut frâna și a atins partea spate a motocicletei Honda pilotată de Marc. În urma incidentului Motocicleta Tech3 Yamaha a lui Zarco a zburat în decor, pilotul având norocul de a nu reveni în urma tonourilor înapoi pe pistă în calea piloților din pluton.

Ieșirea din cursă a lui Marquez a fost doar începutul dezastrului pentru Repsol Honda, nu după multe tururi fiind urmat la boxe de colegul Dani Pedrosa anonim undeva în afara punctelor.

La vârf piloții Movistar Yamaha, Maverick Vinales și Valentino Rossi s-au bătut când cu Andrea Dovizioso, când cu Andrea Iannone, în lupte intervenind și Alvaro Bautista sau Alex Rins.

Următorul pilot al cursei după Vinales a fost Bautista, înlocuitorul lui Lorenzo la Ducati nepromițând mare lucru după califiarea pe locul 12.

Haosul creat de gafa lui Petrucci a compactat plutonul fruntaș, câștigați fiind piloții Suzuki rămași în lupta pentru podium până la final și Alvaro Bautista care a întrecut orice așteptare.

Schimbarea gumei față puține minute înainte de plecarea în turul de recunoaștere a fost cheia succesului lui Maverick Vinales, care a dominat întrecerea, lucru ce nu s-a mai văzut de la Le Mans din 2017, trebuind să treacă 25 de curse între ultimele succese Yamaha.

În cele din urmă podiumul a fost completat de Andrea Iannone și Dovizioso, Bautista câștigând lupta cu Alex Rins, Valentino Rossi și eroul local, Jack Miller.

În lupta debutanților a avut câștig de cauză Franco Morbidelli ce a moștenit locul 8 după abandonurile lui Pol Espargaro și Hafizh Syahrin, italianul aducând puncte în clasamentul constructorior pentru Honda, în lupta niponilor cu Ducati.

Evoluții bune au mai avut Aleix Espargaro care a încheiat pe locul 9, urmat de Bradley Smith, la o nouă cursă consistentă pentru KTM, și Karel Abraham care la debutul cu GP17 a fost toată cursa în zona punctelor.

La general lupta pentru locurile 2-4 rămane una disputată, între Dovizioso și Rossi fiind 5 puncte, ca și între piloții Movistar Yamaha.

În mai puțin de o săptămână motomondialul va ajunge în Malaezia, la Sepang, acolo unde am putea asista la încoronarea capionului clasei Moto2, Francesco Bagnaia.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By