Carbogaz Racing domină runda finală a Romanian Endurance Series

Seria autohtonă de anduranță a programat ultima etapă din 2018 la final de octombrie, cu dubla misiune de a încorona campionii actualei stagiuni și de a testa un format de viitor, aliniat la normele europene din universul GT-urilor.

Al treilea sezon al competițiilor de anduranță din România a ajuns la o concluzie pe o vreme cum nu se putea mai potrivită. 10 mașini s-au înscris într-o etapă ce a definitivat ierarhiile. În lipsa concurenților de la categoria A6, dar și văduviți de prezența foștilor campioni ToMa Racing, ritmul a fost din nou dictat de David Șerban (Carbogaz Racing), la bordul Ginettei G40 GT5 pe care a plasat-o cu facilitate în pole printr-un tur în 1:57.922, cu nouă zecimi mai rapid decât ceea ce reușea în urmă cu cinci săptămâni la RES3. De această dată, însă, misiunea polemanului era ceva mai complicată odată cu împărțirea celor două ore de cursă în două manșe distincte a câte o oră, a doua având grila inversată pentru primii 8 din calificări.

Manșa I a fost la discreția lui Șerban, care s-a desprins de Audi-ul TT înscris de Risk Racing la categoria A3 cu Philip Andriescu la comenzi. Startul i-a aparținut însă lui Leo Borlovan (ABAS Timișoara, A3), care a pus excelent puterea jos la stingerea semafoarelor și a urcat de pe 5 până pe 1 în primele secunde ale întrecerii, rezistând în fața lui Șerban timp de două tururi. Ulterior, modelul Subaru a dat de probleme și nu a mai putut menține ritmul, abandonând după doar șase tururi completate. La scurt timp după aceea s-a încheiat prematur și evoluția lui Eduard Anton (BADI, A1) într-un nor de fum, iar astfel Peugeot-ul lui Mihai Zamfir și-a asigurat fără emoții prima poziție la clasă și un podium la general. Primii trei au încheiat în același tur, fiecare câștigându-și clasa sa. Viorel Ivan și perechea Ghețu/Popescu reprezentând Exelixis au completat podiumul de la A1, iar GP Motorsport (VW Golf) și Condor Racing (Honda Civic) l-au urmat pe David Șerban la A2.

Grila inversată a adus spectacol la startul manșei secunde, unde Sergiu Nicolae a preluat conducerea pentru GP Motorsport, înaintea Hondei Condor Racing care a rămas fără treapta a treia încă din primul tur, apoi a cedat definitiv din motive electrice și a indus astfel o neutralizare cu Code 60. Ulterior, Golf-ul a fost surclasat de Ginetta lui David Șerban care a sprintat către un nou succes, iar Mihai Zamfir și Ovidiu Zaberca au realizat o operațiune excelentă venind pe doi la general fără a pierde un tur în raport cu liderul. Theodoros Perimenis a intrat ca musafir în această manșă și a rulat în timpi foarte buni, dar la categoria A1 locul 2 al perechii Simion/Carcea le-a mai adus celor doi și titlul categoriei A1 în 2018, pe lângă cel al cupei Logan pe care-l obținuseră deja de la cursa precedentă.

ABAS Timișoara și BADI nu au putut remedia problemele de ordin tehnic pentru a participa la ultimul start din 2018, iar astfel s-au definitivat clasamentele anuale de mai jos. În 2019 se va extinde acest format cu două curse de câte o oră, cu unul sau doi piloți și oprire obligatorie la standuri, după modelul folosit în seria europeană GT4 în care românii au performat în ultimii ani (Sergiu Nicolae, Eduard Anton, Bianca Anton, Răzvan Umbrărescu). Anul viitor va aduce și varietate în ceea ce privește traseele, odată cu inaugurarea celui de-al doilea circuit în România, lângă Târgu Mureș.

E momentul să tragem cortina asupra stagiunii interne cu David Șerban (Carbogaz Racing) ca mare câștigător, însă românii vor mai concura în noiembrie pe marile circuite ale Europei. Barcelona, Oschersleben, Vallelunga și Motorland Aragon sunt posibile destinații în următoarele săptămâni, iar Pitstops va oferi detalii în exclusivitate despre aceste întreceri.

Clasamente Romanian Endurance Series 2018:

Open
1. 18 Carbogaz Racing – 90
2. 777 HRX Junior – 40
3. 85 GP Motorsport – 35,5
4. 499 Zamfir Mihai – 31,5
5. 173 Endurance Team Romania – 25
6. 7 BADI – 22
7. 27 Condor Racing – 21
8. 69 Exelixis 1 – 20
9. 10 Risk Racing – 19
10. 33 ToMa Racing – 18
11. 47 Ivan Motorsport – 16
12. 99 AVG Motorsports – 12
12. 33 BLITZWOLF Racing Team – 12
12. 88 JMS 2 – 12
15. 99 JMS 1 – 10
16. 67 Exelixis 2 – 7
17. 12 WilliMSport-Logan – 1

A1 (<1600cmc)
1. 777 HRX Junior – 66
2. 499 Zamfir Mihai – 50
3. 7 BADI – 47
4. 69 Exelixis 1 – 37
5. 47 Ivan Motorsport – 33
6. 88 JMS 2 – 22
7. 33 BLITZWOLF Racing Team – 15
7. 67 Exelixis 2 – 15
7. 99 JMS 1 – 15
10. 12 WilliMSport–Logan – 10

A2 (1600-2000cmc)
1. 18 Carbogaz Racing – 50
2. 85 GP Motorsport – 22
3. 27 Condor Racing – 20,75

A3 (2000-3500cmc)
1. 10 Risk Racing – 25
2. 33 ToMa Racing – 12,5

A6 (>3500cmc)
1 173 Endurance Team Romania – 12,5
2 33 AVG Motorsports – 9

Cupa Logan by Michelin
1. 777 HRX Junior – 40
2. 88 JMS 2 – 16,5
3. 99 JMS 1 – 9
3. 12 WilliMSport–Logan – 9


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By