IGTC: Audi învinge din nou la Laguna Seca, Mercedes și Audi își împart titlurile

A doua ediție a California 8 Hours, cea mai lungă cursă auto care are loc anual pe Weathertech Raceway Laguna Seca, a avut loc la finele săptămânii trecute și Audi a cules din nou laurii victoriei. Titlul constructorilor s-a dus tot la cele patru cercuri din Ingolstadt, dar campionii la piloți au fost din curtea celor de la Mercedes-Benz.

Ultima etapă a Intercontinental GT Challenge, ce a debutat tocmai în februrarie cu cursa de 12 ore de la Bathurst și a continuat apoi cu întrecerea de 24 de ore de la Spa-Francorchamps, parte a Blancpain GT Series Endurance Cup, și cu cea de 10 ore de la Suzuka, a avut loc la Laguna Seca, ca și anul trecut. Diferența a fost că a doua ediție a cursei a fost întâmpinată cu mai mult entuziasm de către echipe și constructori, mai bine de 25 de mașini prezentându-se la start față de nici 20 în 2017. Am avut modele de clasă GT3, GT4, TCR și chiar și un Lamborghini Huracan Super Trofeo. MARC Cars Australia au lipsit de la ediția din acest an a cursei.

Nicio picătură de ploaie nu s-a abătut asupra circuitului Laguna Seca pe parcursul cursei

Sesiunea de super pole în urma căreia s-a decis pole sitter-ul a fost rezervată celor mai rapide 15 mașini din cele două sesiuni de calificări de sâmbătă. Cel mai rapid a fost pilotul Land Audi Christopher Haase care a reușit un 1:23.660 cu care l-a surclasat la mustață pe Raffaele Marciello, care a mers cu Strakka Racing în acest weekend, și al său 1:23.728. În urma italianului s-a aflat Dries Vanthoor. Marciello a venit la Laguna Seca cu dorința de a se impune și în IGTC după ce a devenit campion în Blancpain Sprint Series și în clasamentul combinat, deși a ratat titlul în BES.

Primul în ierarhia Pro-Am a fost Luca Stolz care a pilotat pentru echipa lui Kenny Habul la Monterey, Sun Energy1 Racing. Habul însuși avea șanse la titlul pentru gentleman drivers, rivalul său find Tim Pappas de la Black Swan Motorsport. Mașina #75 pilotată de Stolz a fost pe patru, în timp ce Tristan Vautier s-a calificat pe 6 la general în al doilea Mercedes înscris de Sun Energy1. Francezul, care a făcut anterior echipă cu Marciello, s-a aflat în vârful ierarhiei piloților din IGTC înainte de ultima etapă a sezonului. Despărțindu-i pe cei doi, Mercedes și-a maximizat șansele de a pune mâna pe titlul piloților profesioniști.

Bentley a condus o perioadă prin mașina #8, dar a avut apoi probleme

Startul în cursă a fost curat, Audi-ul Land Motorsport pilotat de Kelvin van der Linde menținându-se în față. Abia spre finalul primului stint a reușit Raffaele Marciello să se insinueze pe lângă sud-african pentru a preluat șefia. Italianul i-a predat apoi ștafeta lui Maxi Goetz, care a revenit pe pistă tot în fruntea cursei.

După alte trei ore situația era aproape neschimbată, Mercedes-ul Strakka #43 fiind tot în frunte, și tot cu Maxi Goetz la volan, revenit după a patra trecere pe la boxe a Mercedes-ului AMG GT3. Cu toate acestea, și alte echipaje s-au perindat pe la vârf în orele 2-3, printre ele numărându-se Bentley-ul M-Sport #8 care și-a făcut debutul nord-american cu această ocazie. Mașina britanică pilotată la borna celor patru ore de Andy Soucek a ajuns pe 1 ca urmare a unei opriri inteligente în timpul unei neutralizări. La fel, Land Motorsport au profitat de perioadele de steag galben pentru a recupera terenul pierdut după ce au primit două penalizări succesive cu drive-through.

Modelele Ginetta au fost rapide la GT4, dar cea mai bună n-a terminat decât pe 4

Printre incidentele notabile care au avut loc în prima jumătate a întrecerii se numără cel în care a fost implicat Hyundai-ul i30 N TCR al Bryan Herta Autosport cu numărul 99 care a fost lovit de Ferrari-ul Vital Speed Motorsports care s-a ales cu suspensia distrusă pe stânga-spate și a abandonat. În incident a fost implicat și celălalt Mercedes al Strakka, mașina #44 pilotată de Christian Vietoris. În plus, Mercedes-ul pilotat chiar de Kenny Habul a suferit o lovitură din partea Lamborghini-ului Huracan înscris de PPM, echipa AKKA care a pregătit mașinile Sun Energy1 reușind totuși să readucă Mercedes-ul pe circuit în cele din urmă. Mikael Grenier a avut în fața sa un handicap de 67 de tururi după terminarea reparațiilor de durată.

În ora a cincea a venit rândul celor de la Bentley să aibă ghinion. Același Continental cu numărul 8, care s-a aflat la vârf toată ziua, a lovit un model din categoria GT4 și a fost nevoit să se târască până la boxe. Incidentul a adus o nouă neutralizare. La vârf s-a aflat la acel moment Lewis Williamson, coechipierul lui Marciello. Pe doi era Markus Winkelhock pentru W Racing Team, în timp ce Christopher Mies era pe trei cu Audi-ul Land.

Tim Pappas a terminat pe 10 la general (9 la clasă), însă asta n-a fost destul pentru a se încorona campion în Bronze Cup

Pe final, cursa echipei Strakka a ieșit de pe făgașul normal. Marciello a revenit în mașină dar, prins în focul luptelor, a greșit de mai multe ori, a fost implicat în mai multe contacte și a părăsit pista la ieșirea din mai multe viraje. Rezultatul a fost o mașină acoperită de praf cu care Marciello s-a chinuit să mențină ritmul avut anterior, după ce l-a înlocuit pe Williamson, lucru ce i-a ajutat pe cei de la Audi să revină. Echipa Land a preluat șefia mulțumită strategiei lor inteligente de a intra cu un tur înaintea rivalilor la boxe, făcând apoi încă o trecere pe la standuri pentru a reseta drive time-ul, și a păstrat-o până la final. În cele din urmă, Audi-ul împărțit de Haase, van der Linde și Chris Mies a executat 11 treceri pe la boxe față de cele șapte ale rivalilor direcți dar tot a fost mai în față pe pistă, recuperând și timpul pierdut în urma celor două drive-through-uri.

Dries Vanthoor, Markus Winkelhock și Robin Frijns au terminat pe doi la bordul Audi-ului WRT #19 în timp ce, pe trei, a terminat Mercedes-ul Sun Energy1 #175 pilotat de Maro Engel, Maxi Buhk și Tristan Vautier. Astfel, Vautier a devenit campion în ierarhia piloților căci l-a surclasat pe fostul coechipier Marciello care a venit abia pe 7 după ce s-a ales și cu o pană în ultimele zeci de minute. Pe 4 la general a terminat Porsche-le Wright Motorsport în timp ce al doilea Audi al WRT a venit pe cinci în fața Bentley-ului cu numărul 8.

Piloții Sun Energy1 Racing au fost campioni atât în clasa Pro cât și Am (Bronze Cup)

Strakka Racing s-a impus la Pro-Am cu echipajul #42 (Leventis/Fumanelli/Fraga) ce a terminat pe poziția a opta la general. Cu toate acestea, titlul în ierarhia Bronze (a gentleman driver-ilor) s-a dus în traista lui Kenny Habul al cărui Mercedes cu numărul 75 a reușit să completeze 70% din tururile parcurse de învingător pentru a se clasa pe poziția 28. Tim Pappas și ai săi au terminat pe 10 la general, dar avansul lui Habul a fost îndeajuns de mare pentru a lua titlul oricum.

La GT4, primii au fost Rearden Racing care au terminat la un tur în fața echipajului TRG Motorsport #66. Ginetta echipei Ian Lacy Motorsport s-a aflat în frunte după ce atât Panoz-ul de uzină cât și un Ford Mustang au abandonat, dar mașina cu numărul 12 a trebuit să vină la boxe pentru un splash-and-dash pe final și a stat pe loc 145 de secunde, timpul minim penru o oprire conform regulamentului. Astfel, Ian Lacy Motorsport au retrogradat până pe patru pierzând și ultima treaptă a podiumului în favoarea Mercedes-ului Murillo Racing cu numărul 65.

Colton și Bryan Herta au învins cu ușurință la prima cursă împreună

În fine, la TCR, lupta s-a dat între cele două Hyundai ale Bryan Herta Autosport. Mașina cu numărul 98 i-a avut în echipaj chiar pe Colton și Bryan Herta, aceștia fiind și învingătorii alături de George Kurtz. Mașina #99 a fost implicată în mai multe acroșaje și nu a terminat cursa. Huracan-ul Super Trofeo, singurul înscris în clasa GT Cup, a terminat cursa pe poziția a 15-a la general.

Pentru la anul deja știm care vor fi datele în care se vor disputa cele cinci etape din IGTC. Spun cinci deoarece, în 2019, sezonul se va termina cu o cursă de 9 ore la Kyalami pe 2-3 noiembrie. Astfel, se reînvie tradiția întrecerii din Africa de Sud care a făcut la un moment dat parte și din Campionatul Mondial al Mărcilor. IGTC începe, și la anul, la Bathurst și continuă aici, la Laguna Seca, etapa americană fiind mutată după ce s-a decis ca stagiunea să se termine la Kyalami. Astfel, cursa de 8 ore va fi primul eveniment marcant al anului de pe Weathertech Raceway, ceea ce ne face să sperăm că plutonul va fi chiar mai mare pe 30-31 martie când este programată cursa. Etapa a treia va avea loc la Spa, cursa de 24 de ore fiind programată pentru 27-28 iulie. Etapa a patra completează traseul printre continente ducând concurenții încă o dată la Suzuka – de data asta cu promisiunea unei transmisii live în dulcele stil clasic al campionatelor SRO.

Prin clasarea pe locurile 1-2-5 la general, Audi a sustras celor de la Mercedes-Benz titlul constructorilor

Rezultate complete aici

Sursă foto: SRO GT, IGTC


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By