MotoGP Sepang: HRC vizează titlurile la constructori și echipe acasă la Hafizh Syahrin

Ne revenim după victoria senzațională obținută de Maverick Vinales la Phillip Island și ne îndreptăm atenția în acest weekend spre Sepang, circuitul de casă al simpaticului Hafizh Syahrin, aceasta fiind ultima rundă asiatică, locul care poate decide campionul Moto2 și va trasa în linii mari pozițiile în clasamentul clasei mari. Un ingredient surpriză în Malaezia va fi ploaia, care este așteptată în toate cele 3 zile.

Privind superficial rezultatul cursei australiene putem conchide ca Maverick Vinales a fost pilotul norocos care a profitat din plin de abandonurile lui Marc Marquez și Johann Zarco.

Statisticile ne fură ochii și ni-l dădeau pe Vinales ca mare favorit la podium, realist vorbind, însă pe lângă afinitatea spaniolului pentru aceast circuit, unul în care curajul răsplăteste temerarii, a contat adaptabilitatea motocicletei Yamaha M1 la specificul pistei.

De-a lungul sezonului cele mai bune performanțe Movistar Yamaha au venit pe circuitele rapide, mai puțin tehnice, acestea minimizând problemele cronice ale motocicletei, electronica ceva mai în urma concurenței de la Ducati și Honda și probleme cu dozarea puterii motorului atât la intrarea în viraje cât și la ieșire.

Mat Oxley indică o inerție în arborele cotit, atunci când piloții taie gazul, motorul scade în ture prea rapid, ceea ce are repercursiuni asupra spatelui motocicletei care pierde aderența. La accelerare, motorul crește în ture prea brusc, ducând la patinarea roților. Aceste probleme se întâlnesc mai ales în virajele de viteză mică iar tot acest procez cauzează o uzură prematură a pneurilor.

Phillip Island e un circuit care nu doar diminuează aceste probleme constructive ci amplifică părțile bune ale motocicletei M1: prototipul menține constantă viteza pe durata abordării unui viraj și preferă temperaturile mai scazute în atmosferă și la suprafața pistei. De asemenea motocicleta este stabilă în virajele de viteză.

Un alt factor curcial în obținerea victoriei pentru Vinales a fost alegerea de ultim moment a gumei față, spaniolul fiind singurul pilot de pe podium ce a ales o compoziție soft.

Dacă câștigurile tehnice de la Motegi și inspirația lui Maverick Vinales și a tehnicienilor săi va da roade și la Sepang vom vedea în acest weekend, traseul malaezian putând evidenția din nou atuurile Yamaha M1, eventual chiar și în cazul motocicletei pilotate de Valentino Rossi.

Scurt istoric

Prima etapă de motomondial desfășurată în Malaezia s-a ținut pe circuitul Shah Alam, în 1991, câștigători de etapă fiind John Kocinski, Luca Cadalora și Loris Capirossi. Ulterior s-a mai concurat pe  încă două circuite, Johor în 1998 și începând de anul următor pe actualul traseu de la Sepang.

Honda și Yamaha împart fiecare câte 5 victorii, Repsol Honda având 4 victorii consecutive între 2012-2015. Ultima victorie Yamaha îi aparține lui Valentino Rossi și datează din 2010. Ducati a bifat 5 victorii, ultima fiind cea a lui Andrea Dovizioso anul trecut.

 

Circuit și pneuri

 

Circuitul Sepang ce măsoară 5.5 kilometri se prezintă cu o succesiune de viraje variate ca și caracteristici, curbele fiind atât de mare viteză cât și dintre cele care solicită mult frânele. Caracteristica principală a circuitului malaezian este dată de cele două linii drepte care se termină cu viraje strânse în care sistemul de frânare este intens solicitat. Acest circuit uzează peste medie gumele, alegerea acestora fiind crucială pentru parcurgerea fără probleme a întregii distanțe a cursei.

Gumele propuse de Michelin sunt cele soft, medium  pentru spate, hard-ul fiind doar pentru față în timp ce specificația medium este una asimetrică cu o bandă de compoziție mai dură pe partea dreaptă a pneului. Pentru față Michelin propune  variații de gume, cu o compoziție special realizată pentru Sepang, care se prezintă din 2016  cu o nouă suprafață asfaltică, gumele trebuind  să facă față la perioadele lungi de frânare. În caz de ploaie, frecventă în această perioadă a anului, sunt propuse pneuri de compoziție medium  sau soft pentru cei mai curajoși.

 

Noutăți și așteptări înainte de cursă

Jorge Lorenzo a trecut testele medicale și a fost declarat apt de a concura la Sepang, ceea ce înseamnă ca spaniolul va ieși pe pistă în FP1, urmând să decidă ulterior dacă poate rula de-a lungul weekend-ului. În cazul în care Jorge va decide să stea deoparte, Michele Pirro îi va lua locul, Alvaro Bautista revenind î cadrul echipei Angel Nieto Aspar.

Cal Crutchlow a fost operat joi pentru a doua oară, locul său în cadrul echipei LCR fiind luat de Stefan Bradl, germanul anunțând continuarea colaborării cu HRC ca tester și pentru 2019, cu promisiunea a 2-3 participări wildcard.

În această săptămână Max Biaggi a confirmat prezența sa la clasa Moto3 cu echipa proprie, Max Racing Team după un acord cu Peter Ottl.

Echipa va folosi motociclete KTM, fiind sponsorizate de Sterilgarda, iar pilotul va fi Aron Canet.

Înaintea cursei de la Sepang HRC a anunțat echipa tehnică care se va ocupa de noul pilot Jorge Lorenzo. Spaniolul îl va aduce de la Ducati pe Juan Llansa cu care a lucrat încă din perioada petrecută în CEV, restul membrilor fiind angajati HRC.

Ramon Aurin care s-a ocupat de Dani Pedrosa va trece în garajul lui Lorenzo, după ce în ultimul an s-a ocupat de motocicleta lui Nakagami, alături de el vor continua și Masashi Ogo, respectiv Emanuel Bechner.

Echipa va fi întregită  de tehnicieni electroniști  veniți de la LCR (Cal Crutchlow) și mecanici veniți de la Intact și Honda Team Asia Moto2.

Joia a debutat cu mari probleme pentru Suzuki și Alex Rins, una dintre motocicletele acestuia luând foc în timpul unei verificări tehnice.

Motocicleta este irecuperabilă, în boxă echipa tehnică a lui rins trebuind să construiască o nouă motocicletă din piese de rezervă până la debutul FP1.

La clasa mare vom asista la un nou duel Honda-Ducati, de această dată sperând să îl vedem la lucru și pe Lorge Lorenzo, în lupta pentru podium și  de ce nu poate vreo surpriză să facă piloții Yamaha sau Suzuki.

La fel de paliptantă precum lupta pentru locurile 2-4 dintre Dovizizioso, Rossi și Vinales va fi și duelul pentru poziția debutant al anului, acolo unde favoritul local Hafizh Syahrin va trebui să recupereze puncte însemnată pierdute în detrimentul lui Franco Morbidelli.

Lupta nu este una egală, malaezianul beneficiind de o Yamaha M1 model 2016 cu motor 2017, pricipala noutate la Seapang fiind wringlet-urile pentru prima dată montate pe motocicleta #55. Morbidelli beneficiază de o motocicletă Honda RC213V 2018 în varianta folosită de echipa de uzină în testul presezon din Qatar. Minusul lui Franco este însă incertitudinea financiară a echipei Marc VDS care va și dispărea de la clasa mare după Valencia. pentru Honda #21  update-urile din sezon au fost puține spre deloc, însă la Marc VDS se poate și mai rău, Thomas Luthi neavând parte de nici un update tehnic în ciuda aducerii unui buget consistent.

La Moto2 între Francesco Bagnaia și Miguel Oliveira sunt 36 de puncte, astfel dacă ecartul nu va scădea sub 25 de puncte la finele cursei, Bagnaia va  fi campionul clasei înainte de Valencia.

Ploaia, dacă va fi prezentă duminică pe durata cursei ar putea să îl aducă în prim plan pe Pawi, pilotul malaezian care ne-a încântat în trecut cu rezultate interesante la Sepang, dar și cu o victorie senzațională în 2016 atunci când Termas de Rio Hondo a fost inundat de ploaie.

La Moto2 va concura și Rafid Topan Sucipto, în locul lui Stefano Manzi, accidentat.

La Moto3 sunt 12 puncte între Jorge Martin și Marco Bezzecchi, teoretic lupta putându-se duce în finala de la Valencia.

Localnicii vor avea așteptări crescute de la Adam Norrodin la rândul său un pilot cu calități deosebite pe ploaie.

 

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By