MotoGP Sepang: HRC campioană după victoria lui Marquez, Syahrin erou în fața propriilor fani

La Sepang am avut parte de momente neașteptate, s-a sperat că titlul Moto3 se va juca la Valencia, dar italienii și-au săpat reprezentantul, Martin fiind cel care a obținut laurii. Ceva mai previzibilă a fost cursa Moto2, unde reușita lui Bagnaia era așteptată ca și prima victorie a carierei pentru Marini. Nici clasa mare nu a fost mai prejos și ne-a servit surprize pe tavă, unele pozitive, altele negative.

Punctul de interes major al motomondialului la Sepang a fost lupta dintre Martin/Bezzecchi, respectiv Bagnaia/Oliveira, dar și ocazia celor de la HRC de a obține titlul la clasa mare, penultima etapă a obiectivului de atins – tripla coroană (piloți, constructori, echipe).

La Moto3 Jorge Martin (12 puncte avans) a avut obiectiv clar distanțarea de pluton și obținerea unei victorii autoritare, în timp ce Bezzecchi a trebuit să lupte pentru victorie pentru a-și împinge șansele spre finala de la Valencia.

Italianul de la Pruestel GP a fost însă prins pe picior greșit de compatrioții Lorenzo Dalla Porta (Leopard), una din revelațiile sezonului, care asemenea lui Marco a revenit la vârful clasei după ce Mahindra era să le îngroape cariera la amandoi și Enea Bastianini, cel care trebuia să își urmeze de mult rivalul la Moto2, nimeni altul decât Francesco Bagnaia.

Cel care a tranșat definitiv soarta titlului  a fost câștigătorul de la Philip Island, Albert Arenas și nu mult i-a trebuit și lui Giannantonio să îl împingă și mai jos în clasament pe Bezzecchi.

La Moto2, Oliveira a încercat imposibilul, să diminueze avansul de 36 de puncte față de Bagnaia, însă pentru a juca finala la Valencia era nevoie de neșansă pentru Francesco.

Cei doi s-au bătut pentru podium, dar cel care s-a impus în cursă a fost Luca Marini, acesta fiind primul succes la clasa intermediară din carieră.

Pentru malaezieni, ziua curselor nu promitea să le aducă vreo bucurie, Norrodin abandonând la clasa mică, iar Pawi nu a putut trece de Corsi și Lowes pentru a obține ultimul punct. Lipsa ploii, după reprogramarea curselor cu 2 ore mai devreme era să năruie un vis frumos al malaezienilor care sperau la minuni din partea celor 3 reprezentanți.

MotoGP

Calificările clasei mari au avut în cele din urmă un deznodământ inedit, comisarii de la Sepang considerând că Marc Marquez se face vinovat de căzătura încasată de Andrea Iannone în Q2. Aceștia s-au simțit datori să aducă un plus de spectacol în cursă prin penalizarea pilotului Repsol Honda cu retrogradare de 6 poziții pe grilă, ignorând un incident din FP4 dintre același marquez și Rossi, de această dată italianul fiind lent pe trasa ideală.

Ambele incidente s-au soluționat prin dialog cu părțile implicate, neexistând reclamații la comisari din partea lui Marquez asupra lui Rossi sau Iannone asupra lui Marquez.  Cu toate astea penalizarea a rămas și campionul încoronat la Motegi a plecat în cursă de pe locul 7, pole-ul revenind-ui lui Johann Zarco, iar poziția secundă lui Valentino Rossi.

Startul în cursă a surprins prin plecarea slabă a lui Zarco, căderea în pluton a lui Andrea Dovizioso și încercarea lui Jack Miller de a încurca cât mai multe tururi lupta pentru podium. Australianului nu i-a ieșit însă, fiind depășit de Alex Rins, Dani Pedrosa, dar și de Vinales venit din poziția a 11-a sau Alvaro Bautista din nou la o prestație excelentă la revenirea în cadrul echipei Aspar.

De altfel Ducati-urile aveau să termine grupat de la locul 6 la locul 9, fără nici o șansă de a lupta mai sus în clasament.

Startul a fost specialitatea localnicului Hafizh Syahrin, plecat ultimul după un parcurs problematic vineri și sâmbătă când a fost în medie cu vreo 3 secunde mai lent decât liderii de moment, Rins, Dovizioso, Vinales sau Marquez, malaezianul reușind pe durata unui tur să urce până pe locul 11, acolo unde a și terminat, primind bonus locul 10 după căzătura lui Rossi.

Syahrin a reușit să treacă la un moment dat și de Danilo Petrucci, însă pe italian l-a salvat în cele din urmă plusul de performanță a Ducati-ului GP18 în specificație de uzină, în detrimentul unei Yamaha M1 din 2016.

Nu mult după start, Marc Marquez a fot cât pe ce să piardă controlul motocicletei, salvând situația folosindu-se de genunchi asemeni piloților de speedway, însă momentul l-a surprins pe Andrea Iannone, aflat la un pas de Honda #93, pilotul Suzuki pierzând controlul motocicletei în încercarea de a-l evita pe Marc. O nouă sancțiune pentru campionul stagiunii poate ar fi păstrat un interes mai mare pentru  ultima cursă de la Valencia…

Avansul inițial luat de Valentino Rossi, ajuns la 1.3 secunde față de Marquez a început să scadă în ultimele 4-5 tururi, pefigurându-se un nou duel între cei mai controversați piloți ai momentului, din nou la Sepang după 3 ani puteam asista la un nou duel al generațiilor.

Intrarea în turul 16, în T1  avea să aducă surpriza neplăcută a cursei, Rossi presat de la aproximativ jumătate de secundă de Marquez  a pierdut motocicleta, căzătura fiind inevitabilă, spre dezamăgirea echipei tehnice și a unui public în tribune preponderent susținător al italianului.  Valentino a putut ridica motocicleta și a continuat cursa, în cele din urmă terminând pe locul 18, la 2 secunde în fața lui Scott Redding.

În pluton au surprins plăcut Alex Rins ce a terminat pe locul secund, egaând astfel numărul de podiumuri acumulate de Iannone (4), ultima dată când piloții Suzuki au avut la un moment dat număr egal de puncte petrecându-se în sezonul 2007, iar protagoniștii fiind Chriss Vermeulen și John Hopkins.

Această reușită va fi un ascendent moral important înaintea cursei valenciene unde Rins va avea ocazia de a trece de Iannone în statistica de sezon a echipei în ce privește podiumurile. La cum merge Suzuki  spre finele sezonului nu este exclus să vedem chiar o victorie de etapă adusă de unul dintre cei doi piloți.

Un alt pilot care a impresionat a fost Maverick Vinales, perdantul calificărilor, care în cele din urmă a câștigat duelurile cu Pedrosa și Dovizioso, terminând cursa pe locul 4.

Marc marquez a trecut primul linia de sosire cu un avans de 2 secunde față de Rins, performanța sa, susținută si de evoluția lui Pedrosa aducând titlul constructorilor în tabăra Honda.

Un alt titlu onorific care s-a jucat la Sepang a fost cel al echipelor independente, acolo unde locurile 8-9 bifate de Miller și Petrucci au adus triumful pentru Alma Pramac Ducati în detrimentul Tech3 și LCR.

 

La Valencia, peste 2 săptămâni se va juca soarta titlului la echipe, acolo unde Repsol Honda are de îndeplinit o formalitate în fața Movistar Yamaha, diferența fiind de 39 de puncte și de asemenea lupta înclasamentul piloților debutanți încă este deschisă, Franco Morbidelli având de apărat 10 puncte care îl despart de Hafizh Syahrin.

Tot în finala din 18 noiembrie, se va juca locul secund la general în clasamentul piloților, acolo unde protagoniști sunt Andrea Doviozioso (220p), Valentino Rossi (195p) și Maverick Vinales (193p) și din păcate ne vom lua rămas bun de la Dani Pedrosa care se va retrage din competiție devenind tester KTM. Pentru moment, spaniolul refuză prezențele wildcard oferite de-a lungul sezonului 2019.

 

 

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By