Formula 1 Brazilia: Red Bull și Ferrari înaintea Mercedes în FP1

Pe un circuit aflat la a doua cotă de înălțime a calendarului 2018, Red Bull pare că se simte la fel de bine ca în Mexico City. Max Verstappen a fost cel mai rapid pilot în prima sesiune de antrenamente libere, stabilind un timp de 1m09.011s. Olandezul a fost mai rapid pilot în sectorul 2 al circuitului, acolo unde Red Bull a avut un avantaj de cel puțin 0,4s față de cel mai apropiat urmăritor.

Alături de el pe ”grila” sesiunii a fost germanul Sebastian Vettel de la Scuderia Ferrari. La fel ca în Mexic, italienii au adus aici podeaua introdusă pentru prima oară în Statele Unite pentru a mai face o serie de teste comparative. După primele 40 de minute însă s-a revenit la specificația văzută în M.P. al Mexicului. Vettel a fost așadar al doilea cel mai rapid pilot al sesiunii, întârzierea față de Verstappen fiind de doar 49 de miimi de secundă.

Mercedes nu putea să fie foarte departe, Hamilton fiind al treilea în clasamentul sesiunii, la 96 de miimi în urma olandezului. Britanicul s-a plâns de un comportament subvirator al monopostului în prima jumătate a sesiunii însă nici după pauza dictată de regula celor 40 de minute a celor de la Pirelli balansul nu s-a îmbunătățit.

Daniel Ricciardo a fost al 4-lea într-o sesiune care a început cum nu se putea mai rău pentru australian. El a trebut sa desigileze al 6-lea ansamblu turbocompresor al sezonului, motiv pentru care va primi o penalizare de 5 locuri pe grila de start a cursei de duminică. Distanța în timp față de coechipierul său în FP1 a fost de 0,384s.

Kimi a fost al 5-la într-o sesiune în care în a doua jumătate a folosit pneurile Soft spre deosebire de rivalii direcți încălțați cu cele mai moi pneuri aduse aici de Pirelli. Finlandezul a încheiat FP1 la puțin peste jumătate de secundă de lider, și el revenind la vechea podea folosită în Mexic.

Valtteri Bottas a avut o sesiune relativ ștearsă. Coechipierul lui Hamilton nu s-a putut apropia de liderii sesiunii, întârzierea finlandezului fiind de 0,668s. Nici el nu a fost mulțumit de balansul monopostului W09, reluările indicând același comportament extrem de subvirator ca al monopostului cu nr. 44. În plus, el a avut de furcă cu o pierdere de ulei care i-a dat peste cap programul din această primă sesiune de antrenamente libere.

Romain Grosjean și Kevin Magnussen au început mai bine ca în Mexic încheind FP1 pe locurile 7 și 8 cu Charles Leclerc pe locul 9 la 1,3s de lider. Esteban Ocon a fost al 10-lea cel mai rapid pilot al sesiunii, în aceeași zecime cu monegascul Leclerc.

Primii în afara top 10 au fost piloții Renault, cu Carlos Sainz mai rapid cu 17 miimi decât Nico Hulkenberg. Proaspăt numit pilot titular la Sauber, Antonio Giovinazzi a pilotat în locul lui Ericsson încheind sesiunea pe locul 13 la 1,6s de lider și la 0,3s de Leclerc.

Lance Stroll a fost al 14-lea, cu Pierre Gasly pe locul 15 și Lando Norris pe locul 16. Britanicul a pilotat din nou în locul lui Fernando Alonso, spaniolul urmând să-și recupereze monopostul începând cu FP2.

Sergey Sirotkin a fost al 17-lea, urmat de Hartley și Vandoorne.

Canadianul Latifi a urcat în al doilea monopost Force India în locul mexicanului Sergio Perez, el fiind ultimul clasat în această primă sesiune a week-end-ului Brazilian. Întârzierea lui: 2,482s față de Verstappen.

© f1.com


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By