Formula 1 Brazilia: Hamilton câștigă cu noroc într-un final entuziasmant

Lewis Hamilton a profitat de un incident al lui Max Verstappen pentru a câștiga Marele Premiu al Braziliei.

Într-un final care a fost din ce în ce mai strâns, Lewis Hamilton și-a făcut treaba până la sfârșit și a câștigat la Interlagos la numai două săptămâni după ce a devenit de cinci ori campion mondial. Spre deosebire de unele curse din acest sezon, victoria lui Hamilton nu a fost garantată după ce startul l-a văzut plecând din pole position și conducând după primul viraj.

De data asta, norocul a fost în mod evident de partea britanicului de la Mercedes. Acesta a profitat de un incident în urma căruia Max Verstappen – atunci lider al cursei – a căzut pe locul secund după un contact cu Esteban Ocon, care se afla cu un tur în urmă. Fără să facă o cursă sclipitoare, Hamilton a reușit să-și treacă în cont a 10-a victorie din sezon, câștigând fix jumătate din rundele de până acum din 2018. Mai mult, cu succesul din Brazilia, pilotul Mercedes și-a acontat a 48-a victorie din epoca hibridă a Formulei 1, ele reprezentând tot jumătate din Marile Premii disputate în această perioadă.

Lui Verstappen cursa din Brazilia i-ar fi putut aduce pentru prima oară o a doua victorie consecutivă, însă neșansa a lovit în turul 44 când Ocon a încercat să reintre în același tur cu olandezul în S-urile Senna. Pilotul Red Bull a pornit de pe locul 5 al grilei de start, iar după zece tururi foarte reușite și câteva depășiri curajoase, entuziasmante, tipice lui, a urcat până pe 2, în urma lui Hamilton. Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel și Valtteri Bottas au cedat în fața lui Verstappen pe rând, iar după un schimb de pneuri în care Mercedes a optat devreme pentru gumele medium și Red Bull, ceva mai târziu, pentru gumele soft, Verstappen a trecut și de britanic în turul 40.

Patru tururi mai târziu însă, Ocon a luptat roată la roată în primele viraje, considerându-se îndreptățit să revină în tur cu Verstappen prin prisma pneurilor noi supersoft cu care era echipată mașina. A fost un incident total nefiresc, unul de genul căruia rar ne este dat să vedem. Virând spre linia de cursă în virajul secund, olandezul l-a găsit acolo în continuare pe pilotul Force India, iar contactul dintre cei doi i-a furat o victorie frumoasă lui Verstappen, care s-a răsucit alături de francez. Ocon a fost ulterior penalizat cu 10 secunde, în timp ce Verstappen și-a făcut simțită furia mai puțin elegant.

Cu mici avarii la podeaua mașinii, olandezul a luptat pentru victorie până la final și s-a apropiat la aproape o secundă de Hamilton, însă a fost prea târziu. Cele 71 de tururi programate se terminaseră, iar britanicul a gustat din nou succesul.

Pe treapta a treia a podiumului a urcat Raikkonen, care a fost nevoit la rândul său să se apere în fața celui de-al doilea pilot Red Bull, Daniel Ricciardo. Raikkonen și-a păstrat poziția a patra la start, în timp ce coechipierul său de la Ferrari, Vettel, a căzut pe trei, cedând o poziție în fața lui Bottas. Pornite pe gumele soft spre deosebire de mașinile din jurul lor, care echipaseră supersofturile la start, mașinile Ferrari au rămas pe circuit mai mult decât cele Mercedes înainte de oprirea la boxe, fiind totodată obligate să folosească un set de medium-uri în a doua parte a cursei. Acest lucru i-a permis lui Ricciardo – plecat de pe grilă al 11-lea – să se apropie, iar australianul l-a depășit pe Vettel în turul 46 înainte ca germanul să intre din nou la boxe. Pilotul Red Bull l-a ajuns apoi și pe Raikkonen, dar nu a avut timp să încerce un atac decisiv, deși mai puțin de o secundă i-a despărțit la final.

Locul 5 i-a aparținut lui Bottas, care a urmat tactica lui Vettel, oprind pentru a doua oară înspre finalul cursei, dar rămânând în fața germanului. Finlandezul fusese inițial depășit de Verstappen, ca mai apoi să cedeze poziții și în fața lui Raikkonen și Ricciardo. Vettel a încheiat al 6-lea.

Pe poziția a 7-a a încheiat Charles Leclerc pentru Sauber, în timp ce coechipierul său Marcus Ericsson a abandonat după ce ritmul său a fost afectat vizibil de un contact petrecut în primele viraje ale Marelui Premiu. Cele două mașini Haas au terminat pe locurile 8 și 9, în timp ce Sergio Perez a trecut linia de sosire al 10-lea, la peste un tur în urma învingătorului.

Brendon Hartley, Carlos Sainz și Pierre Gasly au încheiat în afara punctelor după o luptă în trei petrecută în tururile finale, iar Stoffel Vandoorne a terminat în fața penalizatului Ocon. Fernando Alonso a terminat cursa la peste două tururi în urma lui Hamilton, iar Sergey Sirotkin și Lance Stroll au completat rezultatele finale în cele două mașini Williams pe un circuit scurt și aglomerat care a permis vizionarea multor lupte și în a doua parte a clasamentului. Alături de Ericsson, Nico Hulkenberg a fost nevoit să abandoneze cu probleme mecanice.

Rezultatele din Brazilia i-au adus echipei Mercedes al 5-lea titlu consecutiv la constructori, diferența ce separă producătorul german de rivalii de la Ferrari fiind acum de 67 de puncte cu numai etapa de la Abu Dhabi rămasă de disputat.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By