MotoGP Valencia: Locul trei se dispută în cadrul Movistar Yamaha

Sezonul 2018 al motomondialului a ajuns la runda finală, cea de pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia. Titlurile la cele 3 clase s-au jucat în etapele precedente, Sepang-ul dând și câștigătorii Moto3 și Moto2, Martin și Bagnaia. La MotoGP mai există un singur punct de interes, locul 3 la general, lupta dându-se intern în cadrul echipei Movistar Yamaha între Valentino Rossi și Maverick Vinales.

Circuitul Ricardo Tormo, botezat după dublul campion din 1977 și 1980 a defunctei clase de 50cc, pe o motocicletă Bultaco, cândva mândria industriei spaniole de profil, are unele caracteristici speciale în comparație cu celelalte circuite din calendar. În primul rând are aspectul unui stadion, fiind înconjurat de tribune, ceea ce oferă spectatorilor vizibilitate pe toată suprafața pistei. Apoi, circuitul este unul scurt de 4 kilometri, îngust, cu 14 viraje, 9 de stânga și 5 de dreapta, sensul de parcurgere al circuitului fiind antiorar. De la start, linia dreaptă are doar 650 de metri (876 în total), terminându-se cu un viraj de viteză pe partea stângă.

 

Flashback Valencia 2017

 

Weekend-ul Valencian va fi unul special pentru Dani Pedrosa, care după 18 sezoane în motomondial va spune adio curselor intrând într-o nouă etapă a carierei, aceea de pilot de teste pentru austriecii de la KTM.

Dani și-a început cariera în mondial la clasa 125cc în 2001, alături de Honda și cei mai importanți sponsori spanioli, Telefonica și Movistar, având nevoie de un sezon de acomodare până la primele victorii și încă unul până la obținerea titlului 125cc, în 2003.

Anul următor a urmat mutarea firească la 250cc, cea mai selectivă clasă din motomondial, sita care cernea adevăratele talente pentru accederea la clasa regină.  Au urmat 2 titluri, obținute în fața lui Sebastian Porto în 2004, pus la respect în mod autoritar, apoi în 2005 Pedrosa l-a devansat în clasament pe Casey Stoner, ambii urmând a face pasul în 2006 spre clasa mare.

Au urmat 13 sezoane cu suișuri și coborâșuri, deseori performațele remarcabile fiind urmate inevitabil de accidentări,  Pedrosa rămânând cu regretul că nu a putut niciodată să își treacă în cont un titlu la clasa mare, deși a fost aproape în 2007 și în 2012 când a pierdut în fața lui Stoner, respectiv Lorenzo.

Sezoanele sale de referință au fost 2010, 2011, 2012, în ultimul din aceste sezoane reușind un record personal de 7 victorii și 15 podiumuri, care însă nu au fost îndeajuns pentru a-l depăși pe Stoner care înafară de 2 abandonuri a terminat doar pe locurile 1 (6 victorii) și 2.

Recordurile lui Pedrosa sunt: 3 titluri la 125cc (1) și 250cc (2), 153 podiumuri, 54 victorii, 49 pole positions, 64 tururi rapide în 294 (295 cu Valencia 2018)  curse disputate. Poate duminică lista se va mai îmbogăți puțin..

Printre noutățile weekend-ului menționăm faptul că Stoner va părăși după Valencia postul de tester la echipa Ducati, zvonurile dându-l ca deja înrolat la Repsol Honda, unde va face munca de dezvoltare a modelului RC213V alături de piloții titulari Marc Marquez și Jorge Lorenzo.

La Moto2, Giovanni Cuzari și-a ales într-un final principalul pilot în cadrul echipei Forward MV Agusta, acesta fiind oarecum surprinzător Dominique Aegerter, deși numele așteptat ar fi fost Mattia Pasini.  Italianul se pare că îl va scoate pe tușă pe Nicolo Bulega din cadrul echipei SKY VR46.

La Moto3 va debuta ca wildcard campionul Red Bull Rookies 2018, Can Oncu, turcul primind o motocicletă KTM în cadrul echipei Ajo.

Can Oncu va fi cel mai tânăr pilot din istoria Moto3, debutând la vârsta de 15 ani și 119 zile.

Tot la Moto3 vom avea o surpriză în 2019, prezența lui Romano Fenati, confirmat de fosta sa echipă, Marinelli Snipers. Rămâne de văzut cum vor primi restul piloților de la clasă această veste șoc…

Înaintea ultimei curse de la Valencia, Dorna a definitivat grila noii categorii electrice MotoE, aici surprizele fiind prezențele lui Randy de Puniet, Alex de Angelis și revenirea lui Sete Gibernau ca pilot activ.

2019 MotoE 

Intact: Jesko Raffin
Tech3: Hector Garzo, Kenny Foray
Pramac: Alex de Angelis, Josh Hook
Nieto: Maria Herrera, Nico Terol
Gresini: Matteo Ferrari, Lorenzo Savadori
LCR: Randy de Puniet, Niccolo Canepa
Pons: Sete Gibernau
Avintia: Xavier Simeon, Eric Granado
SIC58: Mattia Casadei
SIC: Bradley Smith
Marc VDS: Mike di Meglio
Ajo: Niki Tuuli

 

La MotoGP interesul pentru cursă ar trebui să fie crescut căci se joacă locul 3 la general, aici luptând piloții Movistar Yamaha, Rossi și Vinales.  Între locurile 3-4 sunt doar 2 puncte!

Ceva mai jos în clasament, 5 piloți își dispută locul 5 la general, aceștia fiind Rins, Zarco, Petrucci, Iannone și Lorenzo, marele absent din această luptă fiind Cal Crutchlow, nerefăcut după accidentarea survenită în Australia.

O altă luptă de urmărit este cea pentru titlul de debutant al anului, acolo unde senzația de la Sepang, Hafizh Syahrin are șanse minime de a trece de Franco Morbidelli. Cei doi abia prind ultimele puncte puse în joc, iar diferența dintre #21 și #55 este de 10 puncte.

Pe lăngă Dani Pedrosa alți 5 rideri vor spune adio clasei MotoGP. Alvaro Bautista, Bradley Smith, Scott Redding, Thomas Luthi și Xavier Simeon vor disputa cel puțin pentru moment ultima cursă la clasa mare.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By