TOP 10 PILOŢI DE FORMULA 1 ÎN 2018. PARTEA I. LOCURILE 10-6

Sezonul 2018, cel mai interesant al actualei erei hibride a avut de toate, de la mostre de geniu în arta pilotajului la momente de alunecare în mediocritate.

Vă prezentăm mai jos cei mai merituoși 10 performeri cărora le asignăm un pilot din trecut pe care îl considerăm asemănător lor.

© Scuderia Ferrari

Kimi Raikkonen – Carlos Reutemann (Varzi post 1945 ar fi fost o alegere prea evidentă)

Şi în momentele în care pare că meditează pe pistă, intrând în acea frecventă transă caracteristică ultimilor ani este mai formidabil decât jumătate din platou. Flacăra intensă din anii McLaren acum pâlpâie mocnit-grație și atât de detestatelor pneuri cu degradare termală, dar ca în atâtea alte cazuri din istorie, atunci când racer-ul pur –sânge se trezește la viață și simte că e nevoie să arate că a fost pentru atâta timp membru al unei elite absolute, pilotajul său se transformă imediat într-unul stelar, simțurile se ascuțesc brusc, iar concurența înțelege că are în de înfruntat unul dintre cei mai înzestrați piloți din istorie. Cel mai aclamat astfel de moment rămâne Austin-și pe bună dreptate. Problema e aceeași ca în a doua parte a carierei sale-sclipirile sunt prea rare, tendința de a greși în Q3 este prea evidentă, parcă avem de a face cu doi Kimi-unul este din specia lui Ascari și Varzi, al doilea are prea multe similitudini cu Perez. Un bătrân cal de curse purtând o aureolă legendară. Așteptați-vă să vedeți în el o mașină de adunat puncte în noua carieră de la Sauber.

 

 

© Force India

Sergio Perez – Un melanj de Louis Chiron în a doua parte a carierei cu Pedro Rodriguez pre-1970

În departamentul calităților de suport suportă comparație cu cei mai buni din branșă, iar acribia cu care strânge puncte utile în clasamentul echipelor fac din el un instrument indispensabil în arsenalul Force India. Cu siguranță nu unul dintre cei mai rapizi exponenți ai speciei de azi, compensează lipsa ultimelor sutimi prin viclenia racecraftului și prin modul în care poate proteja delicatele Pirelli de pe puntea spate, abuzând doar vizual de trenul față în acest exercițiu. Rămâne același street-fighter superb în momentele de maximă înspirație-precum adulmecarea prăzii și execuția curată a lui Vettel în Azerbaidjan, încăpățânarea sa în duelurile roată la roată și cerbicia cu care se agață de orice șansă ivită, necedând nimic fără luptă, fiind déjà un trademark al său. Poate avea week-end-uri în care să arate complet blazat și clipe de tulburare(precum la Singapore), dar per ansamblu reprezintă exact pilotul de care are nevoie o echipă de mijlocul clasamentului.

 

© Force India

Esteban Ocon – Rene Arnoux în prima parte a carierei

Viteză, aceasta este ceea ce oferă în primul rând Ocon. Şi asta în cantități letale pentru o nucă tare precum Perez. Vârful aisberg-ului nu poate fi decât Spa-unul din puținele momente în care un pilot a putut transcende marginal nivelul teoretic al monopostului ducând prin asta la spargerea monopolului exercitat de “cei trei mari” asupra primelor trei linii ale grilei. Chiar dacă marjele nu au fost foarte mari(în medie 0.12s/tur), de data asta s-a dovedit convingător mai iute decât mai rutinatul său coechipier(scor 15-6) în exercițiul calificărilor, adică în acele momente în care cel de la volan trebuie să danseze pe acea muchie îngustă când mașina este la limita posibilităților sale și imperfecțiunile în exprimare duc la prăbușiri în prăpastie. Agresivitatea sa uneori prost etalată și înclinația către acroșaje-izvorând din același loc cu calitățile intrinseci dincolo de orice îndoială, completează un tablou complex având în centru un racer ușor neșlefuit dar care nu merită să stea pe bară pentru minim un sezon.             

 

© Renault Sport

Nico Hulkenberg – Un Dan Gurney mai înclinat spre erori

Campionul “clasei B” l-a ținut la respect pe un coechipier foarte înzestrat în departamentul calităților primare, maximizând potențialul unui Renault mereu grevat de masa mare, PU slăbuț și eficiența aero mediocră. Iar atunci când monopostul a fost cel mai competitiv din categoria sa, s-a dovedit de neatins, rulând parcă într-o clasă intermediară-la ceva distanță de cei trei mari, dar la un ecart la fel de consistent de concurența directă. Nimeni nu a livrat ce a cerut echipa mai constant decât el , vârfurile de la Silverstone sau Mexico City fiind convingătoare în acest sens.

Erorile de apreciere ciudate de la Spa și Baku ca și acele week-end-uri( foarte puține) în care a fost pe nicăieri, îl trag puțin în jos. Pneurile Pirelli 2018 cu a lor fereastră mai îngustă de operare în combinație cu mașinile 2018generând și mai multă apăsare au mascat în mai multe cazuri nivelul său de performanță-în curse în special, stilul său prea dur cu trenul spate spunându-și cuvântul. Prespectivele unui duel cu Ricciardo în 2019 sunt fascinante , mai ales prin prisma manierelor opuse de abordare.

 

© Sauber F1 Team

Charles Leclerc – Mike Hawthorn pre-1953 distilat cu Jean Alesi

Este încă imposibil de apreciat cu deplină acuratețe potențialul său real în toate departamentele esențiale. Raportat la Ericsson-un barometru nu de cel mai înalt nivel, dar unul solid în anumite momente, atunci ar trebui să ne găsim în prezența unui fenomen, dată fiind media ecarturilor din calificări de 0.5s . Dar oare este acest tablou realist?
Două momente definitorii, dincolo de orice banal cotidian relevă totuși un potențial neobișnuit și o încredere în forțele proprii la același nivel cu cei mai buni. La Baku, după câteva week-end-uri mizerabile, ajustarea set-up-ului la stilul său geometric a dus la o schimbare dramatică, în cursă doar Vettel fiind mai rapid decât el în momentele când se rula în aer liber, Ericsson-într-o mașină încă modestă atunci, fiind cu 2s/tur mai lent. Apoi, la Interlagos, în dificilele momente din Q2, a ales să mai rămână un tur pe pista din ce în ce mai udă, cu același set de slick-uri, reușind un tur fenomenal în condiții de aderență precară.

“Bunătățile” sosite o dată cu venirea lui Simone Resta și debolcarea întregului potențial al unui concept Sauber ingenios l-au propulsat imediat pe același nivel cu campionul “clasei B”, Hulkenberg începând cu Silverstone, pentru ca la Soci să confirme definitiv că nu e doar un foc de paie.
Dacă momente precum cele menționate mai sus  vor deveni norma și nu excepția și se va rafina la capitolul racecraft, atunci un nou as se va strecura în elita părăsită la finalul sezonului de cel mai complet membru al său.

Continuăm cu locurile 1-5 sâmbătă! Așteptăm topul vostru complet pentru a-l putea compara cu cel realizat de noi.

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By