Formula 1: Lansare Mercedes AMG W10

Lansarea Mercedes W10 a avut loc după ce echipa a făcut shakedown-ul pe pista din Silverstone. Valtteri Bottas a fost primul care a încercat monopostul după pauza de iarnă dupa care echipa a făcut publice primele imagini ale săgeții argintii, versiunea W10. Să vedem despre ce este vorba:

Aripa față este nouă, conformă cu regulamentul. Se mențin cele 2 mini curburi pe mainplane imediat lângă montanți aripii față, în zona Y250. La fel ca toate celelalte echipe și Mercedes ridică extremitățile mainplane-ului la întâlnirea cu endplate-urile. (1)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Flaps-urile nu se curbează atât de agresiv spre mainplane, semn că aripa față este destul de eficientă atunci când este vorba de a crea vortex-ul Y250. De remarcat că, asemeni aripii față a francezilor de la Renault și Mercedes folosește suporții și trimerele flaps-urilor pentru beneficii aerodinamice. Pe endplate, în interior există o cameră IR care însă are suportul destul de scurt în așa fel încât influența asupra aerodinamicii este neglijabilă. (2)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Endplate-urile par să semene cu ceea ce am văzut până acum dar dacă ne uităm cu atenție observăm că Mercedes merge pe cu totul alt drum decât rivalii. Enplate-ul are trailing edge-ul îndreptat spre interiorul pneurilor. Așadar design inwash. Nu am mai văzut asta de prin 2008. (3)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Nasul are același design ca anul trecut. Este păstrată fusta de sub nas, dar de data asta pare ceva mai lată. Este un element foarte important din punct de vedere aerodinamic, fiind responsabil cu dirijarea unui volum cât mai mare de aer spre partea frontală a podelei dar și spre baza bargeboard-urilor. (4)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Există și S-Duct, la fel ca anul trecut și în aceeași poziție. Mercedes decide să păstreze suspensia montată pe pivoți înalți, dar de data asta și brațele inferioare sunt prinse de butuc cât mai aproape de centrul geometric al acestuia. Și pentru că vorbim de brațele inferioare, să spunem că ele sunt unite spre butuc (semnătura specifică Mercedes). (5)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Bulkhead-ul pare ceva mai lat decât anul trecut, unghiul făcut cu nasul monopostului pare ceva mai deschis (consecință a faptului că aripa față este montată ceva mai în față). (6)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Admisia de aer pentru răcirea frânelor este mai mare decât cea din 2018. Observ că există 3 admisii pentru aer. Una dintre ele are, la fel ca în 2018, un grilaj, semn că acea admisie este folosită pentru răcirea efectivă a frânelor. Restul? Pentru beneficii aerodinamice. Jantele față prezintă găuri în spițe (asemeni jantelor folosite în ultimele G.P-uri în 2018) dar de dimensiuni ceva mai mari. De ce? Având în vedere că au fost eliminate cascadele și turning vanes-urile care ajutau la direcționare fluxului de aer în jurul pneurilor față, Mercedes propune un sistem asemănător blown-axle. Numai că regulamentul interzice fuzetele găurite, așa că aerodinamicenii au trebuit să găsească un alt loc prin care să evacueze fluxul de aer. (7)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Bargeboard-urile sunt redesenate. Sunt acum mai joase și montate mai în față. Se pare că Mercedes a renunțat la filosofia cu multiple elemente franjurate, limitându-se la o serie de winglet-uri verticale. La fel ca Renault, partea frontală a bargeboard-urilor se unește cu șasiul dând naștere unuii splitter aerodinamic. (8)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

În plus, în partea posterioară a bargeboard-urilor există un element care se unește cu leading edge-ul admisiilor de pe sidepod. Se crează astfel o continuare a canalului format de bargeboard-uri în partea frontală. Fiecare element vertical al bargeboard-urilor este completat de un deviator de flux cu rol de creare a unei tendințe downwash a fluxului incident. (9)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Sidepod-urile sunt noi pentru 2019. Contrar așteptărilor, Mercedes nu continuă cu admisii înalte pe sidepod-uri (renunțând la designul introdus în 2018 la M.P. al Austriei). Noile admisii sunt mai degrabă asemănătoare cu cele folosite pe monopostul W05, însă de dimensiuni mult mai mici. Se dă naștere astfel unui undercut destul de evident, monopostul fiind pe total mult mai îngust în această zonă. (10) Este un plus important la capitolul aerodinamică pentru că partea superioară a diffuser-ului beneficiază de un volum mai mare de aer.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Există aceleași sidepod flow conditioner-e sub forma literei D dar de data asta cele două elemente frontale sunt montate mai jos. D-bracket-ul propriu-zis este fromat dintr-un flow conditioner orizontal, montat peste sidepod. Se continuă cu o porțiune verticală în jurul aceluiași sidepod, dar la o distanță destul de mare de acestea (impresie exacerbată de dimensiunile reduse ale admisiilor propriu-zise). Există două winglet-uri cu dublu rol: Suport pentru flow conditionere dar și de deviere a fluxului în jurul caroseriei spre coke bottle. (11)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Oglinzile retrovizoare sunt montate relativ departe de cockpit și sunt susținute de două brațe. Unul care pornește de pe cockpit, asemănător cu ceea ce am văzut anul trecut pe monopostul W09 numai că acum este mai lung și un alt braț montat la extremele sidepod-urilor înclinat spre partea frontală a mononpostului. De menționat că acest al doilea suport al oglinzilor ajută la direcționarea fluxului de aer în jurul monopostului. (12)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Airbox-ul este identic cu cel de anul trecut. Capota motorului este o adevărată bijuterie. Atât ca formă, dar ca și livery. Inginerii au reușit să comprime dimensiunile PU-ului și mai mult ca în 2018. Coke bottle-ul este mai mic ca anul trecut, iar evacuarea de aer fierbinte este aproape insesizabilă. Cel puțin în pozele oficiale împărțite presei. (13)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Podeaua este nouă. Există două fante longitudinale în partea frontală (anul trecut nu existau). În partea posterioară găsim aceleași 9 tire squirt-uri, numai că de data asta ele sunt dublate de 3 fante longitudinale dispuse ceva mai în față de dimensiuni ceva mai reduse decât fantele frontale. (14)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Jantele spate par să fie aceleași văzute la sfârșitul lui 2018. Suspensia spate pare să fie nouă. Montanții brațelor superioare sunt ceva mai ridicați (Ferrari a venit cu o idee similară în 2018) iar brațele propriu-zise sunt unite spre punctul de prindere pentru a spori rigiditatea. Brake ducts-urile spate par să fie neschimbate. Cel puțin pentru moment. (15)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Aripa spate este nouă. Există doi piloni de susținere care înconjoară țeava de eșapament. Dacă am menționat țeava de eșapament, să spunem că Mercedes păstrează configurația evacuărilor wastegate-urilor de o parte și alta a acesteia. Între pilonii de susținere a aripii spate își face apariția un deck-wing (monkey seat) asemănător cu cel văyut pe monopostul RS19 al celor de la Renault. Există și un T-Wing destul de lat montat pe shark-fin. (16)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Endplate-uri conforme atât în partea frontală (fără fante de suprapresiune) dar și în spate (decupaj de înălțime mică). La baza porțiunii plate a endplate-urilor există 2 decupaje, iar mai jos pe endplate, în dreptul brake ducts-urilor există 3 strake-uri verticale. (17)

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

James Alison declară că Mercedes a păstrat același ampatament ca în 2018. Rake-ul pare ceva mai mic decât la sfârșitul lui 2018. Asemănător cu cel de la începutul sezonului trecut. Iar noile reguli par să se potrivească foarte bine cu filosofia Mercedes. Va fi și în 2019 mașina campioană mondială? Vom vedea…


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By