Team Focus

Red Bull Team Focus

Pana suferită de Vettel i-a adus pe cei doi piloți Red Bull Racing pe 4 și 5 la finele întrecerii de la Silverstone, iar la Toro Rosso e război în toată regula.

Red Bull a venit la Silverstone pentru cea de-a zecea etapă a stagiunii fără să aștepte miracole. Pe merit, s-a sedimentat o ierarhie în care echipa austriacă este a treia forță. Așa cum o arată și clasamentul, distanța e destul de mare însă, atât în față, cât și raportat la plutonul urmăritor. La fel s-a dovedit a fi și în Marea Britanie, unde Verstappen a semnat al cincilea timp în Q3, după ce pista s-a uscat. Din păcate, Daniel Ricciardo fusese eliminat din rațiuni mecanice încă din prima secvență, așa că misiunea sa era să readucă monopostul acolo unde-i este locul.

Max Verstappen a profitat de penalizarea lui Bottas și a plecat de pe 4, urcând pe primii metri pe poziția a treia, în dauna lui Vettel. Germanul a revenit în virajul al treilea, însă tânărul olandez i-a dat imediat replica și, în ciuda insistențelor, Seb n-a mai găsit breșa, recurgând la undercut. A dat roade pentru pilotul Ferrari, iar Bottas a ajuns și el în fața primului Red Bull în cursa britanică. Pe final, ”festivalul penelor” l-a făcut pe Max să urce pe 4, în pofida unei opriri suplimentare la boxe. Au fost primele puncte pentru olandez după multe curse frustrante.

P-20170716-01188_News

Între timp, Ricciardo și-a croit drum prin pluton și a ajuns rapid în zona punctelor. Nici perechea Force India nu i-a putut sta în cale, iar pe Hulkenberg l-a prins în ultimele tururi. Recuperarea de pe 19 până pe 5 a fost gustată de public, iar australianul se bucură că duminica lucrurile continuă să meargă foarte bine pentru el. Chiar dacă Raikkonen i-a mai luat niște puncte, Daniel se află încă la 19 puncte în fața veteranului finlandez. Dacă va încheia stagiunea în fața lui Kimi, ar fi o reală performanță. Deja, la victorii scorul e 1-0 pentru pilotul Red Bull, ceea ce e puțin surprinzător, dacă este să comparăm materialul tehnic.

Săptămâna trecută am fost cel vânat, acum eram în rolul vânătorului. Ador modul în care trebuie să te lupți în acest sport. Acord nota 10 din 10 pentru această cursă, din punct de vedere al distracției!

Tensiunea a crescut la Toro Rosso după un nou incident în turul inaugural. De această dată, Daniil Kvyat n-a scos din cursă piloți ai altor echipe, ci tocmai pe coechipierul său. Frustrările se adună pentru Sainz, mai ales când citește presa care-l dă pe rus ca și confirmat pentru anul viitor. În schimb, Christian Horner a afirmat că, dacă vreo altă grupare achită prețul corect, el e dispus să renunțe la spaniol.

P-20170715-00555_News

După două weekenduri cu ritm bun, dar și cu ghinioane, Niko Kari (Arden) a început să adune puncte în GP3 la Silverstone: un loc 6 în cursa principală, apoi plecare de pe 3 și clasare finală pe aceeași poziție duminică. Astfel, finlandezul urcă pe 10 la general, cu 20 de puncte. Tot în aceste zile a avut loc și etapa a șasea din totalul de zece programate în Eurocupa Renault 2.0. Pe Nurburgring, Dan Ticktum a încheiat manșele pe 2, respectiv 4, ajungând astfel la borna celor 100 de puncte (P6 la general). Verschoor și Verhangen nu au intrat în puncte. Pierre Gasly a fost invitat de fosta sa echipă din GP2 (DAMS) să debuteze în Formula E la New York în locul lui Buemi, iar francezul a impresionat prin clasările pe 7, respectiv 4. El a fost la doar câteva miimi de podium în manșa a doua.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS AICI

team focus ferrari

A fost un weekend cu ghinion pentru Scuderia Ferrari în Marele Premiu al Marii Britanii. Italienii au afișat o performanță sub cea a rivalilor de la Mercedes.

Calificările de sâmbătă au fost probabil primul semn ce anunța o dominație Mercedes și o cursă de limitare a pagubelor pentru cei de la Ferrari. Hamilton a obținut pole position-ul în fața lui Kimi Rakkonen cu aproximativ o jumătate de secundă avans. Sebastian Vettel a reușit să-l învingă pe Valtteri Bottas și a ocupat poziția a treia pe grilă.

De data aceasta, Vettel a fost cel care a avut un start mai slab, iar după o luptă cu Max Verstappen, germanul a terminat primul tur pe locul patru. În turul 14 cei doi s-au duelat, iar olandezul a reușit să-l țină în spatele lui pe Seb. Ferrari a încercat undercut-ul iar după prima oprire la boxe pentru gume soft, Vettel a trecut de Max și a pornit în urmărirea lui Raikkonen.

Ce arăta ca o strategie de două opriri pentru Ferrari s-a transformat în una cu o singură oprire, iar efectul s-a văzut destul de repede. A intervinit fenomenul de blistering iar gumele lui Vettel au pierdut aderență rapid. Asta i-a oferit ocazia lui Bottas să-l depășească pe pilotul Ferrari în turul 44.

Ghinionul Scuderiei a intervenit în turul 49 când pneul stânga față a lui Kimi pur și simplu s-a dezintegrat, provocând o pană și forțând pilotul finlandez să intre la boxe. În următorul tur Vettel a pățit același lucru. Pană stânga față iar pilotul german a fost forțat să parcurgă aproape un tur întreg de pistă cu acea roată distrusă.

image16x9.img.1024.medium

În final Kimi și-a asigurat ultima treaptă a podiumului, însă Seb a pierdut mai mult teren și a terminat cursa doar pe locul 7. Asta înseamnă că germanul și-a pierdut aproape  tot avansul față de Hamilton în clasamentul general, britanicul ajungând la doar un punct de el. Dubla Mercedes a extins avansul germanilor și mai mult în clasamentul constructorilor. În concluzie, a fost un weekend nereușit pentru echipa de la Maranello.

Valentin Răducan ne dezvăluie câteva detalii tehnice despre prestația piloților Ferrari la Silverstone:

Exact ca în urmă cu 10 ani, lângă Lewis pe prima linie s-a clasat un Ferrari pilotat de Raikkonen. Caracterul acestui circuit s-a pliat mereu pe stilul finlandezului, care şi în acest moment al carierei se bucură de un mic avantaj asupra coechipierului său când vine vorba de viteza în virajele foarte rapide, de treapta a 7-a şi a 8-a. Pentru prima dată după China, a fost paritate între Kimi şi Seb privind PU. Ȋn Bahrain, o problemă la turbocompresor-ului maşinii cu nr. 7 a împiedicat montarea acelui upgrade la motorul acesteia, şi cum acel upgrade mergea mână în mână cu modificările aduse de Honeywell turbinei, „Iceman” s-a văzut nevoit să meargă până la Silverstone cu un propulsor având aceleaşi specificaţii ca şi în prima cursă. Ȋn Marea Britanie, cu un surplus de 25CP faţă de ce avea până acum la dispoziţie şi un layout pe gustul său, Raikkonen a fost mai rapid decât coechipierul său într-o manieră poate mai convingătoare decât la Monaco. Chiar mai interesant este faptul că în Copse a fost cu aproape 10km/h peste oricine.

În Formula 2, Charles Leclerc și-a arătat iar supremația. După ce a obținut al 6-lea pole position consecutiv, monegascul a câștigat prima cursă în timp ce coechipierul lui, Antonio Fuoco, a terminat doar pe 16. În cursa a doua, cu grila inversată, Leclerc a recuperat teren și a terminat cursa pe locul 5, obținând puncte prețioase pentru Prema. Fuoco a avut din nou o performanță mai puțin sclipitoare, rezultând într-o cursă fără puncte.

leclerc 6 pole

Următoarea etapă de Formula 1 are loc pe circuitul de lângă Budapesta, la Hungaroring. Scuderia Ferrari este primită de fiecare dată de foarte mulți fani în Ungaria, în special de mulți fani ai lui Kimi Raikkonen.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS AICI

Red Bull Team Focus

Daniel Ricciardo i-a egalat pe conaționalii Brabham și Jones cu cinci podiumuri consecutive, însă ghinioanele au continuat pentru Max Verstappen în Austria.

Etapa din Austria era primitoare doar cu numele pentru Red Bull, chiar dacă echipa lui Mateschitz venea pe traseul deținut de patron din postura de învingătoare a cursei anterioare de la Baku. Motoarele Mercedes au monopolizat podiumul din Styria în primii doi ani de la revenirea pistei în calendar (2014 și 2015) și doar incidentul din ultimul tur de anul trecut a făcut ca gruparea lui Toto Wolff să nu semneze dubla pentru a treia oară la rând. A fost doar victorie pentru Hamilton, urmat de norocoșii Max Verstappen și Kimi Raikkonen.

Ricciardo și Verstappen veneau așadar în Austria cu destine contrastante: podiumuri în serie și victorie azeră pentru australian, în timp ce olandezul era marcat de un șir de ghinioane, dar adesea se dovedise pilotul mai rapid. La fel a fost în primele două faze ale calificărilor de pe Red Bull Ring, însă Ricciardo a găsit o zecime cu care să-l devanseze pe Max în secvența decisivă, Q3. S-a revenit la normal, cu monoposturile austriece pe 5 și 6, incapabile să poarte lupta cu Mercedes și Ferrari în regim de calificare. Cei doi au profitat însă de penalizarea cu 5 poziții a lui Hamilton și au promovat câte un loc pe grilă.

Trendul a continuat și n-a fost nevoie decât de primele secunde ale cursei pentru ca ”vecinii” să-și despartă destinele în mod ireversibil în acest Grand Prix. Ambreiajul i-a jucat o festă lui Verstappen, care a plecat extrem de modest și a fost expus carambolului declanșat în momentul în care Daniil Kvyat a forțat interiorul în lupta cu Alonso. Max scăpase dintr-un contact similar în 2014 în acel prim viraj pe când își disputa întâietatea cu Esteban Ocon în Formula 3, dar de data aceasta totul s-a încheiat, la fel ca pentru Zonta și Michael Schumacher în 2000. Olandezul continua seria ghinioanelor, dimpreună cu celălalt năpăstuit de soartă al sezonului, Alonso.

Cred că n-au mai avut vreodată atâtea abandonuri, cât pentru 3-4 sezoane. Scuzele nu-mi folosesc la nimic, de la Monaco n-am mai adunat vreun punct.

Max Verstappen

Daniel Ricciardo a urcat pe podiumul provizoriu printr-o manevră inteligentă la prima trecere prin acul de păr Remus, în detrimentul lui Kimi Raikkonen. Lipsit de răspuns la ritmul etalat de Bottas și Vettel, australianul și-a văzut de cursa sa, cu speranța că va trece cât mai mult timp până când oglinzile i-l vor arăta pe Lewis Hamilton. Britanicul a pornit pe o strategie alternativă și n-a putut trece pe pistă de Raikkonen, permițându-i astfel lui Ricciardo să-și creeze un ecart ce avea să se dovedească decisiv pe final. Triplul campion a recuperat în a doua jumătate a cursei și atacul cu DRS a venit în penultimul tur, însă Daniel a blocat virajul 4 pe trasa defensivă și a securizat al cincilea podium consecutiv.

Îmi place să mă lupt, iar Lewis a venit parcă de nicăieri în ultimele tururi. Părea să fie un ecart stabil, apoi a recuperat masiv și a trebuit să mă apăr în ultimele două tururi. Abia aștept să ajungem la Silverstone cu mașinile de generație 2017!

Daniel Ricciardo

Carlos Sainz trece de tribuna înțesată cu fanii fostului său coechipier, Max Verstappen
Carlos Sainz trece de tribuna înțesată cu fanii fostului său coechipier, Max Verstappen

Pentru Toro Rosso a fost o nouă cursă de uitat, cu Kvyat întârziat pe fondul incidentului cauzat la start (pentru care a fost și penalizat) și Sainz scos din joc după două treimi de manșă în urma cedării motorului. Ulterior, spaniolul s-a concentrat pe prestațiile altor echipe, manifestându-și mirarea că Haas încă e în urma echipei sale în clasament. Sfătuitorii lui Carlos nu sunt deloc pacifiști și-l îndeamnă la un război al declarațiilor care e puțin probabil să fie bine văzut de alt potențial angajator: tânărul a afirmat că nu se vede în 2018 la STR, iar Horner i-a reamintit ce rol a avut Red Bull în sprijinirea carierei sale, insistând că nu se pune problema plecării lui Sainz din grup.

De pe filieră au venit vești bune încă de weekendul trecut, când rebelul Dan Ticktum (Arden) a obținut prima sa victorie în Eurocupa Renault 2.0 sub ochii noștri pe Hungaroring, urcând astfel pe 6 la general la jumătatea sezonului. În aceeași primă manșă maghiară și Neil Verhangen (MP Motorsport) a adus un monopost în culorile Red Bull pe podium, pe 3. Richard Verschoor însă nu a putut să intre în zona punctelor de această dată, soartă împărtășită la Spielberg și de Niko Kari (Arden) în manșele GP3. Pierre Gasly (Mugen) a încheiat pe 5 la Fuji în etapa a treia din Superformula și devansează la general foști piloți de F1 precum Kobayashi sau Karthikeyan.

IMG_5817

team focus ferrari

Ferrari pierde puncte în fața celor de la Mercedes în lupta pentru titlu la constructori, dar avansul lui Sebastian Vettel crește la 20 de puncte față de Lewis Hamilton.

Într-un weekend în care Mercedes a părut să fie mașina mai rapidă, misiunea lui Raikkonen și Vettel a fost iar una de “damage limitation”. Sâmbătă în calificări Seb a fost foarte aproape de a obține un pole position, diferența de 0.042 în favoarea lui Bottas a însemnat că neamțul trebuie să se mulțumească doar cu locul 2. Raikkonen a stabilit al 4-lea timp însă penalizarea lui Hamilton pentru schimbarea cutiei de viteze l-a propulsat pe finlandez pe 3, iar pe britanic pe locul 8.

Asemănător cu Baku, Raikkonen a avut iar un start slab și a pierdut două poziții la start în favoarea lui Ricciardo și Grosjean. Vettel a reușit să-și mențină locul 2 în spatele lui Valtteri la finalul primului tur. Cursa nu a fost una foarte animată. Singura ocazie a lui Vettel de a câștiga a fost în ultimele două tururi, când Ferrari-ul părea mai rapid pe supersofturi uzate. Raikkonen nu a mai reușit să recupereze poziția pierdută la start în fața lui Ricci și a fost depășit și de Hamilton pe parcursul cursei. Astfel, Kimi a sosit pe un modest loc 5 la vreo 13 secunde de locul 4 și 20 de învingător, fiind din nou luat la țintă de Sergio Marchionne.

skysports-sebastian-vettel-valtteri-bottas-austrian-gp-ferrari-mercedes_3997389

Lucrurile nu arată prea bine pentru echipa din Maranello când vine vorba de lupta directă la titlul de constructori. După Baku, unde Mercedes a preluat conducerea, în Austria teamul german și-a extins avansul față de Ferrari. Italienii au un deficit de 33 de puncte de recuperat. În mare parte datorită penalizării lui Lewis, Vettel continuă să fie lider la piloți cu 20 de puncte față de britanic.

Suișuri și coborâșuri pentru piloții academiei Ferrari în cele 2 curse de Formula 2. Charles Leclerc a câștigat prima manșă fără probleme. Pornit din pole position, monegascul nu a avut rival și a câștigat ușor. Antonio Fuoco a terminat pe un onorabil loc 3, cei doi aducând puncte valoroase pentru echipa Prema. Cursa de sprint a fost o poveste diferită. Cei doi s-au atins după ce italianul a ieșit larg și a avut o revenire pe pistă puțin mai neinspirată. Lovitura a dus la abandonul lui Charles. Fuoco a reușit să continuie cursa și a trecut linia de sosire pe poziția a 5-a.

ffe22b5faed3d3832f2a2ec35998dbfb

Una caldă și două reci pentru Guanyu Zhou în Formula 3 săptămâna trecută. Chinezul, pilot al academiei și el, a reușit un podium, și anume un loc 3 în prima cursă de la Norisring, însă următoarele două curse nu au fost foarte bune pentru el. Un loc 8 în a doua cursă și doar 12 în cursa finală.

Weekendul acesta Marele Circ se mută la Silverstone pentru Marele Premiu al Marii Britanii. Liderul clasamentului general a avut o cursă fără incidente la Spielberg, ceea ce înseamnă că mai scapă de 2 puncte de penalizare de pe super licență și nu trebuie să-și facă griji că o ar putea fi exclus din cursa de la Monza cel puțin. Mai multe despre asta aici.

Mercedes Team Focus

Etapa plină de incidente de la Baku a găsit unul dintre piloții Mercedes obținând un loc 2 nesperat, dar pe Lewis Hamilton pierzând teren în lupta pentru titlu.

După ce în calificări au acaparat prima linie a grilei de start, cei de la Mercedes aveau toate motivele să spere să obțină maximum de puncte din primul Mare Premiu al Azerbaidjanului. Când steagul cu pătrățele a fluturat, punctele adunate nu au fost tocmai mulțumitoare – mai ales că pilotul din lupta pentru titlu a fost surclasat de rivalul său.

Hamilton părea să aibă cursa sub control. Plecat din pole-position, britanicul a controlat ritmul în timp ce în urma lui haosul a dominat. Mai multe incidente au dus au avut loc la start, într-unul dintre ele fiind implicat Valtteri Bottas. Finlandezul a fost nevoit să intre la boxe pentru reparații, căzând pe ultima poziție a clasamentului, la un tur în urma coechipierului său.

Nimeni nu ar fi crezut posibilă o revenire ca cea care a avut loc mai apoi. Cu ajutorul unor perioade de Safety Car, Bottas a reușit să revină în același tur cu liderul și să prindă plutonul din urmă înainte de a avansa în clasament loc după loc.

DDUuViGXoAE6DGq.jpg-large

Cel mai controversat moment al cursei l-a avut pe Hamilton drept unul dintre protagoniști. Acesta a fost lovit de Sebastian Vettel după ce britanicul a încetinit ritmul în așteptarea unui restart, fapt ce l-a luat aparent prin surprindere pe german. Evenimentul nu a contat aproape deloc în economia cursei Mercedes în final, însă ghinionul a făcut ca britanicul să întâmpine alte probleme și să piardă conducerea cursei.

Comisarii s-au uitat peste datele mele și motivul pentru care nu am primit o penalizare a fost că nu am testat frânele. Nu am intenția să fac asta nimănui. Conduc cursa, de ce aș face-o? Nu a existat absolut niciun gând sau motiv pentru care aș face asta. Beneficiul este zero.

Suportul din jurul căștii britanicului s-a desprins în mod bizar, iar după câteva încercări nereușite de a-l monta la loc de unul singur, Hamilton a intrat la boxe, unde i s-a oferit unul nou. Secundele pierdute au însemnat nu numai pierderea șansei uriașe de a câștiga cursa, dar și pierderea poziției pe circuit în fața lui Vettel. Germanul a încheiat Marele Premiu cu un loc în fața pilotului Mercedes, care a trecut linia de sosire al 5-lea. 14 puncte îi separă pe cei doi în campionat acum, iar distanța față de urmăritor s-a micșorat la 28 de puncte.

DDQfNK0XYAAOAWi.jpg-large

Acel urmăritor este tocmai Bottas. Croindu-și drum prin pluton și profitând de numeroase abandonuri și evenimente întâmplate cu cei din față, finlandezul a reușit să urce pe podiumul final în Azerbaidjan în ciuda faptului că se regăsea, cum am mai spus, la un tur în urmă în prima parte a cursei. Bottas părea că va încheia cu siguranță al 3-lea, dar o viteză extraordinară găsită la ieșirea din ultimul viraj în turul final a făcut ca pilotul Mercedes să-l surclaseze pe Lance Stroll și să urce pe locul 2 cu câțiva metri înainte de linia de sosire.

Am arătat că nu trebuie niciodată să te dai bătut. Echipa mi-a spus să rămân concentrat, că vor exista oportunități, și așa a fost. A fost o cursă nebună. După Safety Car am putut să ajung aproape de cei din față, iar următorul Safety Car și întreruperea cursei mi-a permis să ajung în același tur și să mă implic în luptă, cu o mașină bună.

DDPPuOZXoAIduQo.jpg-large

Până la urmă, se putea mai rău pentru Mercedes. Beneficiind de clasarea slabă ce a încununat problemele lui Kimi Raikkonen, echipa și-a mărit avansul din clasamentul constructorilor la 24 de puncte. Ne apropiem de jumătatea sezonului, iar ambele titluri sunt în joc atât pentru Mercedes, cât și pentru Ferrari.

În ce privește alți piloți „protejați” ai echipei, Esteban Ocon a avut o evoluție bună, terminând pe locul 6 și adunând noi puncte importante pentru echipa Force India. Cu toate acestea, are o parte importantă de vină într-un nou incident în care au fost implicați cei doi piloți ai ei. Tensiunea a crescut considerabil în cadrul echipei, iar Ocon va avea nevoie de câteva Mari Premii liniștite în viitorul apropiat. Talentul ni l-a demonstrat – e acolo.

La Sauber, Pascal Wehrlein a acumulat un nou punct după clasarea sa pe locul 10. Dat fiind că și McLaren a punctat la Baku, rezultatul ar putea fi important la finalul sezonului, însă e clar că echipa la care evoluează în acest moment germanul este una dintre, dacă nu chiar cea mai, slabă din acest an.

Săptămâna viitoare, Mercedes se va deplasa în Austria pentru un Mare Premiu care le surâde. De la revenirea circuitului Red Bull Ring în calendar, piloții echipei germane și-au adjudecat toate cele trei victorii, Hamilton câștigând anul trecut din pole-position. Britanicul trebuie să lase ghinionul din Azerbaidjan în urmă – pare a fi omul de bătut în Formula 1.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS AICI

Red Bull Team Focus

Norocul e parte din joc, iar cărțile bune i-au venit încă o dată lui Daniel Ricciardo, care a adus prima victorie pentru Red Bull Racing în 2017 la Baku.

De la începutul noii ere turbo în 2014, Red Bull Racing a obținut șase victorii: cinci prin Ricciardo și una grație lui Verstappen. Toate acestea au avut un element conjunctural și niciodată n-au fost obținute cu plecare de pe vreuna din primele trei poziții ale grilei de start. În 2014, Ricciardo profita de problemele Mercedes cu frânele în Canada, apoi de un safety car care l-a prejudiciat pe Rosberg în Ungaria și de un acroșaj între Nico și Lewis la Spa. Anul trecut în Spania am avut iarăși un contact între piloții Mercedes imediat după start, iar la Sepang motorul lui Hamilton a cedat și Rosberg a fost răsucit la start de Vettel.

Un scenariu la fel de haotic a dus și la victoria din Azerbaidjan: acroșaj între Bottas și Raikkonen, penalizare a lui Vettel și o oprire neprogramată pentru Hamilton. Red Bull dictase ritmul în FP1, însă antrenamentele și apoi calificările au restabilit ordinea cu care ne-am obișnuit deja în 2017, austriecii fiind a treia forță, la ceva distanță de Mercedes și Ferrari. În Q1 și Q2 Ricciardo a fost la trei zecimi în urma lui Verstappen, iar asta l-a făcut să supra-piloteze în ultima secvență. Australianul a lovit zidul și astfel n-a putut să vină alături de colegul său în linia a treia a grilei.

Cât de rău arăta această cursă pentru Red Bull Racing după consumarea primului sfert: Daniel Ricciardo fusese nevoit să treacă pe la boxe cu anticipație pentru a curăța aerisirile frânelor de resturi colectate după start, iar Max Verstappen era deja scos din joc din cauza presiunii uleiului. Scenariul devenise complicat pentru australian, care a avut șansă cu acroșajul dintre echipierii Force India, însă a pierdut avantajul supersofturilor odată cu steagul roșu, arborat într-un moment în care mai toți erau pe pneurile soft. Chiar și așa, ceilalți nu mai aveau seturi noi și astfel, la restart, Ricciardo a reușit o triplare esențială în economia cursei, în detrimentul perechii Williams.

Ulterior, n-au mai fost probleme din spate cu Lance Stroll, iar problemele lui Hamilton și Vettel i-au făcut cadou prima poziție. Ritmul a fost suficient de solid pentru a nu avea emoții cu recuperarea lui Bottas, iar Christian Horner și oamenii săi l-au ghidat excelent de pe margine pe Ricciardo. Cel mai rapid tur al învingătorului a fost cu 1,4s mai lent ca reperele stabilite de Vettel și Hamilton, favoriții la titlu fiind însă în afara podiumului de pe care Daniel etala un trademark smile:

Niciodată n-am avut vreo victorie monotonă, fapt dovedit și astăzi. Șansele la podium scăzuseră mult odată cu oprirea neprogramată ce m-a aruncat pe 17, dar apoi lucrurile s-au aranjat în favoarea noastră. Crucial a fost acel restart la care am forțat depășirea în luptă cu Massa, Stroll și Hulkenberg. Îmi pare rău pentru Max și sper să revenim ambii pe podium cât mai curând.

P-20170625-00899_News

Așadar, chiar dacă Verstappen e mai rapid în calificări, Ricciardo a reușit să bifeze primul triumf pentru Red Bull în 2017, după alte trei curse încheiate pe poziția a treia. Este așadar primul sezon din 2013 încoace când trei echipe reușesc victorii, iar analiștii subliniază faptul că acum șansele ca australianul să părăsească echipa la final de an sunt aproape nule. Piloții insistă adesea pentru clauze legate de performanța monopostului: un sezon fără victorie schimbă datele problemei la masa negocierilor, cum a fost în 2014 cu Vettel.

P-20170625-00834_News

Max Verstappen venise la Baku încă dominat de resentimente cauzate de abandonul tehnic din Canada, iar paharul se tot umple după o nouă mezaventură. Tocmai pentru a evita vreo declarație pripită, tânărul olandez nu a discutat cu presa imediat după retragerea din cursa azeră, fapt ce i-a atras o amendă de 25.000 Euro. Urmează cursa de casă pentru echipă, iar simțul umorului nu l-a părăsit pe Max:

De miercuri mă voi pregăti pentru Austria pe simulator. Măcar acolo nu-mi poate ceda motorul.

P-20170625-00929_News

Destine similare au avut și piloții Toro Rosso în Azerbaidjan: Kvyat a abandonat din cauza transmisiei cu câteva minute înaintea lui Verstappen, în timp ce Sainz Jr s-a răsucit după start ca să evite un acroșaj cu coechipierul său, apoi a făcut o cursă bună de recuperare până pe 8. Paralela continuă: spaniolul adună punctele, dar rusul l-a învins în calificări.

Niciunul dintre piloții filierei austriece nu a fost în acțiune în acest weekend: Gasly (Superformula) și Kari (GP3) revin peste două săptămâni, în timp ce la finele acestei săptămâni îi avem pe Ticktum, Verschoor și Verhangen pe Hungaroring, în Formula Renault 2.0.

P-20170625-00669_News

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS AICI

team focus ferrari

Haosul de la Baku ar fi titlul potrivit aici. A fost un weekend absolut nebun pentru piloții Scuderiei într-o cursă cu steag roșu și foarte multe incidente.

Calificările ne-au confirmat ce bănuiam. Și anume faptul că pe acest circuit motoarele Mercedes au un avantaj mare față de ceilalți. Iar acest lucru s-a văzut și în lupta dintre primele două echipe. Ambii piloți Ferrari au fost într-o marjă de peste 1 secundă față de timpul reper de P1 al lui Hamilton. Astfel am avut o primă linie ocupată de Mercedes, italienii forțați să se mulțumească doar cu a doua, Kimi Raikkonen calificat pe locul 3.

După stingerea luminilor roșii, ajunși în virajul 2, Valtteri Bottas pe interior a abordat poate prea agresiv curba și l-a lovit pe Raikkonen. Cu monopostul avariat finlandezul a căzut pe poziția 5 în timp ce Sebastian Vettel evita incidentele și îl urma pe Hamilton pe locul 2. Abandonul tehnic al lui Daniil Kvyat a adus pe circuit pentru prima oară SC-ul. La relansarea cursei Vettel s-a apărat cu success în fața lui Perez însă în urma lor Raikkonen suferea repercusiunile incidentului din startul cursei. Bucăți din monopostului lui s-au desprins iar SC-ul a fost nevoit să intervină iar.

A urmat un moment controversat între Hamilton și Vettel în spatele mașinii de siguranță. În virajul 15 Vettel a lovit spatele lui Hamilton. Cu aripa față avariată și cu nervii întinși la maxim germanul a dus Ferrari-ul paralel cu Mercedes-ul lui Lewis iar după o serie de gesticulări Vettel a virat intenționat sau nu în britanic, producând contact între roțile celor doi, fără a cauza vreo avarie de vreun fel celor două monoposturi. Mai multe despre incident puteți citi aici.

DDMGrGgXoAISwEw.jpg-large

Cursa a fost iar întreruptă de SC în urma incidentului dintre Ocon și Perez. Multitudinea de resturi împrăștiate pe carosabil după incident au dus la o pană pentru Kimi ce la rândul său a produs avaria aripii și punții spate obligând astfel finlandezul să intre la boxe pentru reparații. Între timp comisarii au și întrerupt cursa cu steag roșu pentru a curăța pista.

La reluarea cursei Vettel a ieșit cu o aripă față nouă, însă în urma incidentului nervos cu Hamilton comisarii au decis sa-i dea o penalizare stop&go de 10 secunde. Astfel germanul a trebuit să se mulțumească cu un loc 4. Cursa haotică a luat sfârșit și pentru Kimi pe un loc 14 modest după ce și el a primit o penalizare pentru reparațiile făcute la monopostul său în afara culoarului rapid. Astfel, Mercedes și-a extins avansul față de Ferrari în clasamentul general al constructorilor. Vettel însă a terminat în fața lui Hamilton și a pus încă 2 puncte în avansul lui față de britanic. Mai multe despre raportul de cursă găsiți aici.

Poate cel mai pozitiv lucru pentru Ferrari în acest weekendend este performața lui Charles Leclerc din Formula 2. După un pole position obținut sâmbătă, monegascul a dominat prima cursă cap-coadă obținând o victorie bine meritată. Cursa a doua a fost una de recuperare pentru Charles. Pornit de pe locul 10 într-o grilă inversată, puștiul de 19 ani și-a arătat măestria și a trecut primul linia de sosire. Din cauza unei penalizări de 10 secunde pentru ignorarea steagurilor galbene, a fost clasat doar pe locul secund la final.

Charles Leclerc baku papa

Un weekend opus pentru Antonio Fuocco în schimb. Acesta a înregistrat un DNF în prima cursă, după ce italianul a zburat efectiv peste Canamasas, rezultatul unei manevre hazardate pe gume reci. Un loc 12 în cursa de sprint înseamnă încă un weekend fără puncte pentru italian. Mai multe despre raportul cursei F2 aici.

Citește și alte articole din seria Team Focus aici

Red Bull Team Focus

Ritm peste așteptări, însă recoltă de puncte ceva mai mică decât s-ar fi putut obține: cam aceasta este povestea echipei austriece în Canada.

Max Verstappen a venit la Montreal cu amintirea prejudiciului strategic de la Monaco încă vie în mintea sa, în timp ce Daniel Ricciardo pășea din nou pe pista unde, în urmă cu trei ani, obținea o primă victorie extrem de populară. Ambii erau însă conștienți că deficitul de putere acuzat de Renault în raport cu adversarii de la Mercedes și Ferrari era accentuat de caracterul circuitului Gilles Villeneuve, motiv pentru care nu și-au ascuns optimismul la finele zilei de vineri, când Max a venit în FP2 la mai puțin de o zecime de Valtteri Bottas pe gumele ultrasoft. O problemă de motor l-a privat pe Daniel Ricciardo de timp prețios în cea de-a doua sesiune, în timp ce Verstappen n-a apucat nici el să treacă la simulări de cursă și stinturi lungi.

Obiectivul setat la finele zilei de antrenamente era așadar clasarea pe 5 și 6 în cursă, o oglindire a posturii actuale de a treia forță în campionat. Calificările i-au poziționat pe cei doi piloți Red Bull tocmai pe aceste locuri, cu Max încă o dată înaintea lui Daniel. Deși australianul s-a grăbit să amintească presei că și în 2014 plecase de pe 6, esențial în declarația sa a fost un alt pasaj: ”suntem într-o poziție bună să ne luptăm în cursă, mai ales prin Max”. Să fi fost doar o referire la trasa curată în vederea startului sau ceva mai mult?

Un lucru e cert: startul lui Verstappen a fost de generic, devansând trei monoposturi până în primul viraj. Olandezul l-a și atins ușor pe Vettel, provocându-i daune la aripa față. Însă cvadruplul campion mondial nu a găsit de cuviință să acuze această manevră, deși a fost adesea vocal în trecut la adresa agresivității tânărului de la Red Bull. Ricciardo a plecat și el foarte bine, trecând de monopostul aflat chiar în fața sa pe grilă, cel pilotat de Kimi Raikkonen. Așadar, după start aveam cele două modele austriece pe 2 și 4, cursa de la Montreal contrazicând scenariile predefinite cam în fiecare an.

P-20170610-01507_News

Viteza lui Hamilton era un prag mult prea înalt pentru Verstappen, care-și vedea de ritmul său în faza inițială a cursei. Însă la ieșirea din virajul al doilea, monopostul a pierdut putere brusc și abandonul a fost consemnat. Astfel, unica piedică rămasă în calea unei duble facile pentru Mercedes a fost înlăturată, iar olandezul s-a arătat iritat de modul în care au decurs lucrurile în ultima perioadă: ”Am avut multe dezamăgiri în ultima vreme, acestea sunt cursele, dar uneori parcă te cam saturi de asta”. 1-1 între piloții Red Bull și la declarații cu subînțeles în weekendul canadian.

Daniel Ricciardo a fost astfel promovat pe podiumul provizoriu, iar în spatele său nu se mai afla Raikkonen, ci Perez. Finlandezul și-a complicat misiunea cu o eroare în șicana 6/7, iar prezența mexicanului în urma monopostului Red Bull avea să fie garanția locului 3 pentru honey badger. Asta deoarece pilotul Force India n-a fost în măsură să-l atace, în pofida superiorității agregatului Mercedes pe zonele de fugă, și nici nu i-a dat șansa lui Ocon să-și încerce și el norocul pe pneuri mai proaspete. Până când Vettel a ajuns să treacă de cele două monoposturi roz, mai era prea puțin din cursă pentru ca și Ricciardo să-i cadă pradă.

P-20170611-01746_News

Astfel, Christian Horner s-a putut bucura de un podium nesperat, și ce podium a fost cu Sir Patrick Stewart intrat în jocul lui Daniel! Calculele hârtiei indică faptul că Red Bull ar fi adunat mai multe puncte conform planului dinaintea cursei (5-6) decât cu un loc 3 și un abandon, însă beneficiul de imagine e mult mai mare astfel. Rămânem cu regretul cauzat de abandonul lui Verstappen, care și-ar fi vândut pielea la fel de scump în fața lui Bottas, precum o făcuse tot la Montreal cu Nico Rosberg.

Pentru echipa secundă a fost o cursă de uitat: Carlos Sainz s-a atins imediat după start cu Romain Grosjean și a ricoșat în monopostul lui Felipe Massa, în timp ce Daniil Kvyat a avut probleme pe grilă, apoi a revenit în zona punctelor în pofida unei penalizări, însă monopostul a cedat.

Urmează Baku – o nouă linie dreaptă ce inspiră teamă în garajul Red Bull și o altă cursă în care Mercedes și Ferrari ar putea fi devansați doar în condiții aparte. Altfel, austriecii sunt a treia echipă și nimic mai mult în 2017, până când nu vine vreun miracol din laboratoarele de cercetare Renault.

P-20170612-00091_News

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS

team focus ferrari

După succesul de la Monaco unde Scuderia a obținut un 1-2 lejer la finalul cursei, aici la Montreal povestea a fost diferită. În alte cuvinte, n-a fost cel mai reușit weekend de cursă al italienilor.

Sâmbătă am avut parte de niște calificări ce ne-au ținut în picioare. A fost vorba despre un Lewis Hamilton „on fire” vs. un Sebastian Vettel ce nu a găsit turul perfect. Astfel, germanul a ocupat poziția a doua pe grila de start în vreme ce Kimi Raikkonen nu a reușit să-și învingă conaționalul de la Mercedes, deci doar locul patru pentru „Iceman”.

Startul cursei a fost un dezastru pentru amândoi. Vettel s-a trezit depășit în primul viraj de Valtteri Bottas pe interior și de Max Verstappen pe exterior, ajungând pe locul patru. Și când fanii germanului sperau la o recuperare rapidă a pozițiilor pierdute, ei și-au dat seama că în contactul cu olandezul de la Red Bull, Seb și-a avariat aripa față. Asta a însemnat o oprire prematură la boxe și „încălțarea” monopostului cu gume supersoft.

DCEBi-0W0AACS35.jpg-large

Nici Kimi nu a avut un start foarte bun. A pierdut o poziție în favoarea lui Daniel Ricciardo, iar după sesiunea de Safety Car (imediat după start), finlandezul a ciupit iarba de pe marginea pistei fiind foarte aproape să piardă controlul și să lovească mașina de zid. În acel moment a mai pierdut o poziție în favoarea lui Sergio Perez.

De aici a fost destul de clar – o cursă de recuperare pentru amândoi. Echipa a reacționat și a schimbat tactica. De la o singură oprire, cum a fost plănuit initial, a schimbat la o tactică cu două opriri. Asta a permis ca cei doi să aibă două stint-uri pe ultrasoft, ceea ce le-a oferit un ritm de cursă mai bun spre final. Rezultatul a fost faptul că Vettel a reușit să urce până pe locul 4 după o luptă interesantă cu cele două Force India. Kimi, în schimb, a întâmpinat probleme cu frânele iar ultimele 10 tururi au fost făcute într-un ritm conservator. De aici și dezamăgitorul loc 7 la finalul cursei.

Urmează Baku, iar faptul că Mercedes a reușit să-și resolve problemele de la Monaco într-un timp atât de scurt, ar trebui să-i îngrijoreze pe italieni. Circuitul probabil că o să-i favorizeze pe germani, iar Scuderia are două săptămâni la dispoziție să-și îmbunătățească performanțele.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS

Mercedes Team Focus

Echipa germană a scos maximum posibil din cursa canadiană, profitând și de ziua dezamăgitoare a Ferrari pentru a prelua conducerea clasamentului constructorilor.

Lewis Hamilton nu a avut rival în Canada. Lăsând la o parte sesiunile de antrenamente, britanicul a dominat autoritar atât partea importantă a calificărilor, Q3, cât și cursa de duminică, conducând de la start până la sosire.

La Montreal, Hamilton a părut să fie în spirite dintre cele mai bune. Britanicul a fost entuziasmat vizbil după calificări și a beneficiat de o susținere în număr mare de la fanii din Canada. Egalarea recordului eroului său, Ayrton Senna, a reprezentat un moment special în cariera sa, el primind de altfel un cadou simbolic din partea familiei fostului pilot.

Când, după startul cursei, Sebastian Vettel și-a avariat aripa față, soarta zilei era în mâinile lui Hamilton. „Cu poarta goală” ar putea fi caracterizată victoria acestuia. În urma sa, Valtteri Bottas a făcut o cursă bună, aducând maximul de puncte pentru Mercedes. Fără a simți presiune din spatele său și fără a avea vreo șansă de a-l prinde pe coechipierul Hamilton, finlandezul a făcut o cursă solitară din momentul în care Esteban Ocon a intrat la boxe. Prezența lui Vettel între cele două mașini Mercedes a dat bătăi de cap echipei germane la start, însă lucrurile s-au rezolvat de la sine.

Cu un-doi-ul din Canada, Mercedes a trecut la conducerea clasamentului constructorilor, unde lupta cu Ferrari este în acest moment chiar mai entuziasmantă decât duelul dintre Vettel și Hamilton. Avansul de 8 puncte avut de germani este irelevant în acest moment, dar la capătul unui sezon care se anunță în continuare a fi unul extrem de strâns, weekendul acesta ar putea atârna greu.

DCISKLfXkAE8nID.jpg-large

Protejatul Mercedes Esteban Ocon a fost de asemenea în centrul atenției în acest weekend. Din păcate pentru el, francezul a trebui să se mulțumească cu un loc 6 când ar fi putut spera chiar la un podium. Ocon a fost extrem de dezamăgit de reacția echipei sale, care a părut să refuze să-i ceară lui Sergio Perez un schimb de locuri în condițiile în care mexicanul rula în fața coechipierului său pe un set de pneuri mai vechi și mai lente. Frustrarea lui Ocon a fost evidentă în multiple momente, iar Vettel a profitat de confuzia din sânul echipei Force India pentru a urca pe locul 4. Lăsând aceste lucruri la o parte, Ocon a făcut o cursă foarte bună, revenind cu succes în puncte după weekendul dezamăgitor din Monaco.

Pentru Pascal Wehrlein Marele Premiu canadian nu a fost tocmai grozav. Germanul a trebuit să pornească de pe linia boxelor după ce un accident în calificări i-a avariat considerabil mașina. Eroarea a părut a fi în totalitate a lui Wehrlein, care a alunecat pe iarba din exterior la intrarea în primul viraj înainte de a se opri în barierele de protecție. Nici cursa nu a fost mai bună pentru german. Acesta a fost depășit cu două tururi de câștigător, terminând penultimul în condițiile în care Fernando Alonso a fost clasat deși abandonase cu două bucle mai devreme.

Una peste alta, Mercedes poate fi mulțumită de cele întâmplate în Canada. Cu o gestionare mai bună a situației de către Force India, echipa germană ar fi putut câștiga și mai mult teren față de Ferrari, însă a acumulat numărul maxim de puncte – nu poți cere mai mult de atât cuiva.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS