GP2, GP3 – Barcelona cursa 1

GP2, GP3 – Barcelona cursa 1

GP2

Prima etapa europeana de GP2 a fost dominata in calificari de doua echipe, DAMS (pole pentru Richelmi si locul 2 pentru liderul clasamentului general provizoriu, Jolyon Palmer) si Racing Engineering (locurile 3 si 4 pentru Coletti si Marciello). La primul start, Richelmi si alti trei piloti au ramas blocati pe grila, fiind nevoiti sa plece de pe linia boxelor. Al doilea start a fost ocazia celor de la Racing Engineering sa termine rapid ziua de curse: Coletti a atacat prima pozitie printr-o manevra oportunista pe exteriorul primului viraj (o va repeta apoi cineva si in GP3, cu aceleasi sanse de izbanda), retezand aripa fata a lui Mitch Evans, iar Raffaele Marciello, autorul unui start dezastruos din nou, si-a pierdut cumpatul si a percutat monopostul lui Daniel Abt in virajul 10. Facu Regalia a fost o victima colaterala, si astfel Hilmer devenea a doua echipa care incheia intrecerea cu ambele monoposturi.

Plutonul a avut de ales intre doua strategii, dat fiind faptul ca in GP2 este obligatorie o oprire la boxe, precum si folosirea ambelor compozitii de pneuri Pirelli. Liderii au inceput pe soft-uri, in mod firesc, pentru a-si putea pastra pozitia cu succes la start. Cel mai bine plasat pilot plecat pe harduri, Evans, a fost lovit de ghinion odata cu atacul lui Coletti, iar astfel Cecotto, plecat de pe 16 si autor al unui start foarte bun, a devenit varful de lance al strategiei alternative. Liderii au oprit la boxe intre tururile 6-10 si au trecut pe harduri, lasand in fata un pluton condus de venezueleanul de la Trident, urmat de echipierii Arden (Dillmann si Binder) si de surprinzatorul Artem Markelov, plecat de pe penultimul loc din grila.

Pana in ultimele tururi, cand au intrat la boxe si cei aflati pe harduri, mai trebuie consemnat abandonul lui Alexander Rossi (Caterham), deosebit de ghinionist, dat fiind ca propulsoarele din GP2 foarte rar cedeaza. Cecotto iese pe pozitia a doua, in spatele lui Palmer, dar trece de englez printr-un atac blitz in sicana de la finele turului si gestioneaza foarte relaxat ultimele 8 tururi, avand avantajul softurilor noi in fata rivalilor cu harduri deja uzate. Felipe Nasr, pe aceeasi strategie cu Palmer, petrece toata cursa la 2-3 secunde in spatele englezului, pastrandu-si pneurile pentru un atac final care nu va mai veni. Nu este de mirare ca Nasr nu a reusit sa obtina inca o victorie in GP2, deoarece are acest mare minus la capitolul incisivitate, in stilul lui Button.

Julian Leal aduce al doilea monopost Carlin pe pozitia a patra la final. Haryanto si Pic reusesc clasari solide, rezistand ofensivei celor aflati pe softuri la final (Binder – 7, Dillmann – 9), iar Tio Ellinas reuseste in extremis sa termine pe 8, ceea ce ii aduce pole-ul pentru cursa de maine. Cipriotul este nevoit sa arate tot ce poate in acest weekend, el neavand momentan bugetul pentru a continua dupa runda din Spania.

Dezamagire pentru Richelmi si Coletti (care au gresit singuri), dar si pentru Stoffel Vandoorne (ART) care s-a clasat in final abia pe locul al 15-lea, dupa ce plecase de pe linia boxelor.

GP3

Alex Lynn converteste pole-positionul in victorie cu facilitate intr-o cursa procesionala. Toata actiunea se consuma in primul tur, cand Marvin Kirchhofer ataca prea optimist pozitia de lider in virajul 1, iese larg si pierde cateva pozitii. Ulterior, Bernstorff se autoelimina in virajul nr.5. Stoneman pleaca excelent de pe 13 si ajunge pana pe 7.

Grila de start (top 10):

Lynn, Kirchhofer, Stanaway, Erikson, Kujala, Zamparelli, Bernstorff, Fontana, Varhaug, Tuscher.

Clasamentul dupa turul 1:

Lynn, Erikson, Stanaway, Kujala, Kirchhofer, Zamparelli, Stoneman, Tuscher, Yelloly, Niederhauser.

Clasamentul final (16 tururi parcurse):

Lynn, Erikson, Stanaway, Kujala, Kirchhofer, Zamparelli, Stoneman, Tuscher, Yelloly, Niederhauser.

Identic. Pneurile super-hard propuse de Pirelli fac aceste intreceri monotone, in ciuda incercarii FIA de a facilita depasirile prin reducerea apasarii aerodinamice pe spate si cresterea suprafetei aripii fata. Practic, totul se decide in calificari si in agitatia specifica primului tur.

Singurele depasiri din intregul pluton au fost urmatoarele: Fontana trece de Varhaug (P11) pe greseala personala, in turul 3; Celis are probleme in ultimele tururi si pierde doua pozitii in favoarea lui Sa Silva (P16) si Nelson Mason (P17); Visser trece in penultimul tur de Santi Urrutia pentru locul 20. Toate acestea la Barcelona. Caravana GP3 va ajunge si la Hungaroring …

Robert Visoiu a plecat de pe 15 si ajuns in final pe 13, sperand la puncte in cursa a doua.