GP2, GP3 – Barcelona cursa 2

GP2, GP3 – Barcelona cursa 2

 

GP2

In urma cursei de sambata 4 piloti au primit penalizari: Binder, Daly, Coletti si de Jong. Cel mai afectat a fost Binder, care terminase pe locul 7, ceea ce ii asigura o plecare din prima linie a grilei inversate pentru cursa a doua. Ghinionul sau a reprezentat un noroc pentru coechipierul Tom Dillmann, care a mostenit pole-positionul.

Nasr a avut un start excelent de pe locul 6 ajungand pana pe 2, trecand apoi si de Dillmann in turul urmator in virajul 5. Tio Ellinas a fost marele perdant, cazand de pe 2 pe 10. Jolyon Palmer a facut o operatiune excelenta de pe 7 pana pe 3, trecand si el de Dillmann in turul 5, printr-un atac surprinzator in virajul 7, unde rareori se produc depasiri. Daniel de Jong isi arata din nou calitatea precara si il elimina pe Berthon printr-un atac complet deplasat in virajul 10, La Caixa.

Din turul 5 pana in turul 20 se ruleaza in sir indian, toata lumea incercand sa-si pastreze pneurile cat mai bine pentru finalul de cursa. Nasr metine un ritm fals, ecartul dintre el si Kimiya Sato, aflat pe locul 19, fiind constant in jurul a 16 secunde. Ca la poker, toata lumea asteapta. Evans, aflat pe locul 6, este primul care atinge limita acceptabila a uzurii si cade vertiginos in clasament. Experimentatul Takuya Izawa se afla la polul opus al gestiunii pneurilor si incepe sa faca victime: Rossi, apoi Canamasas.

Vandoorne reuseste una dintre cele mai frumoase manevre din ultimii ani, trecand pe exterior in virajul 4 de Ellinas, apoi schimband brusc trasa si dubland tot pe exterior masina Russian Time a lui Evans. Belgianul a adus aminte de cele mai frumoase momente ale lui Grosjean in GP2, in 2011, care depasea 3 masini in aceeasi succesiune de viraje:

https://www.youtube.com/watch?v=uo6F5OC3GbM

Palmer greseste pe franare in primul viraj in turul 23, iar Nasr se distanteaza la 4 secunde, avand un final linistit. Brazilianul castiga in sfarsit prima sa cursa de GP2, iar fiul lui Jonathan Palmer isi pastreaza recordul de 100% clasari pe podium in acest sezon, 4 din 4. Dillmann, chemat in ultima clipa in echipa Arden, realizeaza o performanta deosebita si termina pe podium. Arthur Pic tace si face, ca si in cursa de sambata, terminand pe 4, in fata unui duo sudamerican care adesea se dovedea salbatic in trecut, dar anul acesta dovedeste constanta si maturitate: Leal si Cecotto. Pilotii din Monaco, Richelmi si Coletti, aduna ultimele puncte si abia asteapta cursa urmatoare, cea din Principat. Vandoorne termina in afara punctelor, pe 10, si pleaca din Spania cu mana goala.

Palmer conduce in clasamentul general cu 70 de puncte, fiind urmat de un trio latino – Leal (48p), Nasr (42p) si Cecotto (29p).

GP3

Dupa ploaia din timpul noptii, pista prezenta cateva zone umede la orele matinale ale startului, insa toti pilotii au inceput cursa cu pneuri slick.

Anul trecut, in toate cursele de GP3, cine a condus la finele primului tur a castigat si cursa. La fel s-a intamplat si ieri, insa astazi Dean Stoneman a reusit sa treaca de pole-sitterul Matheo Tuscher in turul al doilea si s-a dus linistit spre o victorie bine meritata. Dupa cei doi au sosit Zamparelli si Stanaway. Locurile 5 si 6 au fost ocupate de Marvin Kirchhofer si Jimmy Erikson, care s-au depasit de cateva ori intre ei, Yelloly si Bernstorff terminand pe ultimele locuri ce aduc puncte.

O neutralizare in turul 4 ca urmare a unei erori copilaresti a rusului Nagulin a reprezentat ocazia perfecta pentru Lynn si Fontana de a juca la loterie: cei doi au intrat la boxe, au pus pneurile intermediare si timp de 4 tururi au inceput sa faca progrese in pluton. Soarele le-a zambit sadic din turul 10 si i-a condamnat sa traiasca un cosmar pentru finalul cursei pe pneurile neadecvate. Varhaug a fost victima lui Celis Jr., iar Carmen Jorda a rezistat doar 9 tururi pana cand a comis eroarea personala ce i-a adus abandonul. In ultimul tur, pe o pista in uscare, Niederhauser profita de regulament si, in ciuda clasarii pe 9, aduna 2 puncte pentru cel mai rapid tur. In GP3 trebuie sa te clasezi in top10 pentru a obtine aceste puncte pentru fastest lap.

Lynn ramane cu punctele pentru pole, victorie si cel mai rapid tur in prima cursa (31p), fiind urmat de Stanaway (23p), Erikson (22p) si Stoneman (21p).