Honda domină cursele de la Thruxton

Honda domină cursele de la Thruxton

Circuitul Thruxton este considerat unul dintre cele mai rapide și mai spectaculoase circuite din Marea Britanie și are o istorie cam la fel de lungă ca și cea a campionatului BTCC. Vestitul Church Corner este unul dintre cele mai vestite viraje din motorsportul britanic, ajungându-se la viteze de peste 190km/h.

Prima cursă a scos în evidență de ce Andrew Jordan și echipa Pirtek sunt campionii en-titre. Deși nu au câștigat niciodată la Thruxton, în ciuda obținerii mai multor pole-position-uri, Andrew Jordan și-a învins în sfârșit temerile și a condus plutonul urmat de Hondele echipei Yuasa. După o greșeală în cursa a doua, Jordan a pierdut șefia cursei în fața lui Gordon Shedden.

În cursa a doua, Rob Collard a obținut unul dintre cele mai frumoase podiumuri de până acum, după un start fulminant. Acesta pare să fie avantajul pilotării unei mașini cu tracțiune spate!

Deznodământul cursei a doua a fost unul prematur datorită unui incident între Rob Austin și Nick Foster. Acest incident a dus la apariția steagurilor roșii.

Mulțumită grilei inversate pentru cursa a treia, Giovanardi în al său Ford a plecat în forță de pe grilă, dar a fost prins rapid din urmă de catre Colin Turkington. În spatele lor, Adam Morgan a pierdut controlul Mercedes-ului lovindu-l lateral pe Jason Plato, lucru care a dus la abandonul acestuia, aflat oricum într-un weekend cu evoluții dezamăgitoare.  Plato părăsește Thruxton cu clasări pe locurile 6, 7 și abandon în cursa a treia, rezultate nesatisfăcătoare pentru un pilot ce dorește să obțină al treila titlu din carieră.

Dacă s-ar putea acorda un premiu pentru cel mai ghinionist pilot, acesta ar fi acordat în mod tradițional lui Rob Austin. Însă în acest weekend nefericitul deținător a fost Alain Menu. După un loc 7 în prima cursa, Menu a primit un drive-through penalty pentru așezarea inexactă pe grila de start după terminarea turului de încălzire. S-a zbătut pentru un loc 18 în cea de a doua cursă, pentru a obține ulterior un loc 11 în cursa a treia.

La finalul evenimentului au apărut discuții în ceea ce privește securitatea circuitului de la Thruxton. Simon Belcher a militat pentru realizarea unor zone de evacuare cu nisip în zona virajului Church, aducând ca argument viteza ridicată în acel viraj și că un incident în acea zonă ar putea fi foarte periculos.

Ca și concluzii de weekend putem observa o creștere în performanță a mașinilor Ford pilotate de Jackson și Giovanardi, MG a avut un weekend dezamăgitor, Honda a dominat autoritar și nu în ultimul rând, se pune întrebarea dacă Rob Austin și echipa sa Team Bmr vor obține vreun rezultat în acest sezon…

Rezultatele curselor: BTCC.NET