DTM – Oschersleben: Mercedes trage lozul câștigător

DTM – Oschersleben: Mercedes trage lozul câștigător

Cei de la Audi și-au făcut bine temele în cursa de debut și au punctat masiv, iar la Oschersleben mulți se așteptau la o dominație a celor din Ingostadt. Ziua de sâmbătă a confirmat așteptările, cu Miguel Molina imbatabil pe pistă în antrenamente și calificări. În ciuda ușurării mașinilor cu câte 5kg după dezastrul din prima cursă, mașinile Mercedes au fost din nou în coada grilei. Molina a fost ulterior descalificat (ca și în prima etapă) și trimis pe ultima poziție la start, în urma depășirii mărimii endplate-urilor aripii spate.

Cursa a început sub amenințarea ploii, cu Wittmann în pole-position. Până în turul al cincilea, piloții plecați pe pneuri soft au ajuns pe primele 11 poziții, iar Augusto Farfus conducea plutonul lent al celor cu gume dure. Avantaj pentru cei din față: odată cu venirea ploii în turul al șaselea, aproape toată lumea a fost nevoită să treacă pe la boxe. Vietoris și Juncadella făcuseră deja această mișcare încă de la start, dar șase tururi pe uscat îi aruncaseră la aproape 40 de secunde. Din fericire pentru ei, ecartul a fost anulat odată cu prima neutralizare, în turul 10, ca urmare a abandonului lui Wickens. La restart, Timo Glock se hazardează într-o manevră optimistă și se răsucește, provocând o nouă apariție a mașinii de siguranță. Paffett încearcă să joace la cacealma și profită de tururile la ralenti pentru a prinde pe pneuri de uscat fereastra de intrare obligatorie la boxe, ce începea abia în turul 17.

Regulamentul DTM implică o oprire obligatorie, într-o fereastră ce se deschide după prima treime a cursei și se închide după două treimi parcurse (tururile 17-34 la Oschersleben dintr-un total de 51). Astfel, chiar dacă piloții intraseră pe caz de forță majoră la boxe odată cu apariția ploii, ei erau nevoiți să mai intre o dată în timpul ferestrei pentru oprirea obligatorie prin regulament.

La restartul din turul 16 Wittmann îl atacă pe Paffett și greșește, căzând în pluton și ulterior abandonând cu probleme tehnice. Green se dovedește cel mai rapid pe ploaie, trecând până în turul 20 de Scheider și Tambay și ajungând la un avans foarte solid de 12 secunde în turul 27. Petrov îl lovește pe Juncadella, dar cursa nu este neutralizată. Da Costa îl lovește din nou pe Scheider, ca la Hockenheim și din nou Green are noroc și nu intră pe traseul mașina de siguranță. Wehrlein iese în decor și norocul englezului se termină. Cursa este neutralizată pentru a treia oară.

Cursa se joacă în acest moment. Unii se năpustesc la boxe, alții încearcă să facă un ecart până la oprirea obligatorie. Comisarii decid prelungirea ferestrei pentru oprire până la începutul turului 39, iar restartul se dă în turul 31. Green zboară și ajunge la 20 de secunde de prima mașină care nu mai avea nevoie de o oprire la boxe. Christian Vietoris trece de Edoardo Mortara, moștenind prima poziție după ce se consumă toate opririle obligatorii. Pe final, este presat de Mike Rockenfeller, dar rezistă magistral și aduce o victorie atât de nesperată pentru Mercedes. Este și prima sa victorie în DTM.

Toto Wolff afirmase înainte de cursă că Mercedes se va bate pentru victorii de etapă, dar nu și pentru titlu. Mulți au zâmbit ironic, dat fiind cât de departe sunt pe uscat mașinile constructorului din Stuttgart de concurență. Însă, de această dată, le-a zâmbit și ploaia, și șansa. Aceeași strategie norocoasă a mai adus două ”stele” în top 10, cu Di Resta pe 4 și Paffett pe 8. Audi primesc balastul pentru runda următoare, ca urmare a clasărilor în puncte prin Rockenfeller (P2), Mortara (P3), Molina (P6), Scheider (P7) și Tambay (P10). BMW adună puncte doar prin Farfus (P5) și Tomczyk (P9), după ce Spengler și Da Costa au fost mai mereu în top 6, iar șeful Jens Marquardt a remarcat ironic la final: ”Wolfgang Schattling (n.r. șeful Mercedes) a făcut dansul ploii și i-a ieșit. Pentru noi, acesta nu este rezultatul pe care-l așteptam.”

Rockenfeller a dat o declarație care atestă jocul la ruletă de pe Oschersleben: ”În DTM e ca și în viață. Nu trebuie să renunți niciodată. Astăzi eram cât pe ce să o fac. Nu știam pe ce loc suntem și era să renunț. Apoi, deodată, inginerul mi-a spus prin radio că ne batem pentru victorie. Incredibil!”

În clasamentul general devine lider campionul en-titre Mike Rockenfeller cu 30 de puncte, fiind urmat de cei doi câștigători de etapă de anul acesta, Vietoris și Wittmann cu câte 25 de puncte. La constructori, Audi conduce cu 95p, în fața celor de la BMW (66p) și Mercedes (41p).

Sursă imagine: FLICKR