Jota Sport se impune dramatic la Imola

Jota Sport se impune dramatic la Imola

Autodromul Enzo e Dino Ferrari din Imola a revenit pe lista scurtă a circuitelor pe care se organizează o etapă a Seriei Europene Le Mans, circuitul italian fiind gazda celei de-a doua etape a acestui campionat. Cursa de duminică a oferit de toate într-un timp foarte scurt, ultima oră de cursă fiind martora unor schimbări de situație ce au scuturat serios clasamentul general.

Din această luptă au ieșit învingători cei de la Jota Sport. Victoria a venit cumva ca și o compensare pentru deziluzia suferită în prima etapă a campionatului ce a avut loc la Silverstone în urmă cu o lună. Acolo, Zytek-ul echipei a ieșit din cursă în urma unui accident serios în timp ce se afla în postura de lider. Astăzi însă, norocul le-a surâs britanicilor ce au triumfat cu un avans de 28 de secunde în față prototipului Oreca 03 al Sebastien Loeb Racing.

Simon Dolan a fost cel ce a adus mașina acasă pe prima poziție după un ultim schimb impecabil în care s-a revanșat pentru greșelile făcute la startul cursei. Britanicul a reușit să îl țină în spatele său pe austriacul Christian Klien, acesta din urmă pilotând Morgan-ul echipei Newblood by Morand Racing. Fostul pilot de Formula 1 a trecut în cele din urmă de Dolan, dar doar pentru scurt timp căci, cu cinci minute rămase pe ceas, Klien a tras mașina pe dreapta aparent în pană de combustibil.

Echipa lui Sebastien Loeb a profitat și ea de ghinionul lui Klien reușind să treacă linia de sosire pe a doua poziție. Echipajul format din Jan Charouz și Vincent Capillaire a profitat și de problemele echipei campioane din 2013 ce a terminat pe poziția a treia. Aceștia din urmă au fost întârziați la boxe 15 secunde când mașina a refuzat să mai pornească și, de asemenea, au mai pierdut timp la intrarea safety car-ului pe pistă, cu o oră jumate din cursă rămase.

Soarta a fost la fel de crudă și cu echipa Thiriet by TDS Racing ce părea, cu 40 de minute rămase, să aibă sorți de izbândă. Tristán Gommendy tocmai își făcuse loc pe lângă Simon Dolan când a întâmpinat probleme la sistemul de frânare ce l-au trimis în garaj. Problemele tehnice au întârziat mașina #46 într-atât încât francezul a trecut, în cele din urmă, linia de sosire pe a 5-a poziție, cu două ture în urma învingătorilor.

Greaves Motorsport a terminat pe a 4-a poziție mulțumită unui asalt final realizat de Tom Kimber-Smith și unui triplu-schimb curat reușit de Matt McMurry, pilotul de dezvoltare al celor de la Dyson Racing.

Clasa GTE a fost câștigată de echipa rusească SMP Racing, mulțumită lui Andrea Bertolini. Mai experimentat, italianul a trecut în ultimul tur al cursei de echipajul Thomas Kemenater/Matteo Cressoni, care dominase întrecerea. Podiumul clasei a fost completat tot de un Ferrari, cel al echipei JMW Motorsport, mașinile producătorului italian ocupând întregul top 5 al clasei GTE.

Formula Racing a folosit cum nu se putea mai bine Ferrari-ul adus de Af Corse, tripleta formată din Johnny Laursen, Mac Mikkel Jensen și Andrea Piccini surclasând alte 2 Ferrari înscrise în această clasă de SMP Racing.

Rezultatele complete le puteți găsi aici.

Sursă imagine: ELMS