Lotus se retrage de la Le Mans

Lotus se retrage de la Le Mans

Noua clasă LMP1-L pare să fi pornit cu stângul. Lansată anul acesta pentru a oferi ceva alinare echipelor private ce se înscriu la startul curselor din cadrul Campionatului Mondial de Anduranță cu prototipuri propulsate de motoare pe benzină, clasa ce deja duce lipsă de participanți a mai primit o lovitură. Kodewa și-a retras mașina ce trebuia să își facă apariția la Le Mans în iunie.

După ce, în primă instanță, Kodewa, producătorul șasiului, a anunțat că nu se va prezența la Silverstone din cauza unor întârzieri cauzate de schimbarea motorului ce va propulsa noul prototip, echipa pregătind un debut în forță pentru etapa de la Spa Francorchamps, astăzi a fost confirmată retragerea modelului T129 de pe lista de participanți a cursei de 24 de ore de la Le Mans.

Acum 2 săptămâni, cei de la Kodewa anunțau că mașina este în curs de omologare, primul shakedown fiind programat la sfârșitul lunii mai. Între timp, în ciuda faptului că aceștia au ținut să anunțe și echipajul de piloți pentru debutul mașinii, datele problemei se pare că s-au schimbat. Modelul ce, teoretic, este propulsat de un agregat AER va fi doar prezentat la Le Mans, urmând, speră membrii echipei, ca  debutul competițional să aibă loc la etapa de la COTA (Circuit of the Americas – Austin).

Locul lăsat vacant de retragerea Lotus-ului a fost rapid ocupat de Oreca 03 a Millenium Racing ce se afla, până mai ieri, printre cei nevoiți să se retragă din lipsă de fonduri. Dacă schimbarea aceasta nu duce la o micșorare a grilei pentru cursa-regină din calendar, clasa LMP1-L are însă de suferit. Doar cele două mașini Rebellion R-One vor reprezenta clasa lor, fără a avea adversari sau vreo șansă reală la un finish printre prototipurile hibride ce, dacă e să ne luăm după etapă de la Spa Francorchamps, au fost cu peste 13 secunde mai rapide decât benzinarele elvețiene.

Sursa pozei: Lotus/Kodewa