Monaco GP – track / setup info

Monaco, Monte-Carlo. Runda a 6-a a campionatului.

După prima etapă disputată pe tărâm european, este rândul circuitului monegasc să găzduiască un alt week-end de adrenalină pură.

Prezent în calendarul competițional încă de la începutul Campionatului Mondial de Formula 1 din 1950, circuitul amenajat pe străzile principatului Monaco a devenit un simbol al competiției. Nicăieri cea mai mică greșeală nu este mai drastic penalizată decât aici, iar nivelurile de concentrare ale piloților rămân pe tot parcursul week-end-ului foarte ridicate. Pilotajul la limită pe străzile monegasce oferă senzații ce nu sunt egalate aproape pe nici un alt circuit din calendarul competițional. Iar caracteristicile tehnice ale circuitului sunt unice în lumea Formulei 1.

Ciruitul are o lungime de 3.34 kilometri, cursa disputându-se de-a lungul a 78 de tururi totalizând 260,52 kilometri. Este cel mai lent Mare Premiu al întregului calendar, viteza medie obișnuită fiind de 157 km/h.

Configurația aerodinamică necesară pentru circuitul din Monaco este de apăsare aerodinamică maximă. Virajele lente, coroborate cu o aderență scăzută a asfaltului (probabil cea mai scazută din sezon) dar și cu faptul că este un circuit de tip stop-go, fac din etapa monegască una destul de dificilă pentru monoposturile angrenate în competiție. În mod ideal, monopostul câștigător trebuie să aibă o bună tracțiune la ieșirea din viraje, să dezvolte apăsare aerodinamică chiar și la viteze mici, să poată transmite puterea spre roțile spate în mod progresiv, întrucât orice „nervozitate” a punții motoare se poate transforma într-o întâlnire neprogramată cu macaraua de evacuare.

Pirelli Tires

Pirelli propune pentru această etapă pneurile supersoft (care iși fac debutul în 2014) și pneurile soft. Dată fiind natura circuitului, cel mai probabil se va face un singur pit-stop în cursă, echipele fiind relativ mulțumite de pneul supersoft, care nu este atât de fragil ca anul trecut.

Predicția este ca Mercedes AMG să câștige și această etapă. Numai că aici, Red Bull va fi mai aproape. Monopostul RB10 este foarte agil în viraje, acesta dezvoltând cea mai mare apăsare aerodinamică, iar faptul că circuitul nu are linii drepte lungi pe care el să fie penalizat ar putea contribui la o victorie a austriecilor. Totul depinde de calificări. Dacă Red Bull își joacă cartea cum trebuie, ar putea opri dominația categorică a celor de la Mercedes. O plecare bună de pe grila de start și un management corect al opririi la boxe ar putea oferi duminică după-amiază un câștigător diferit. Dar faptul că există 80% șanse ca safety-car-ul să-și facă apariția în cursă înseamnă că socoteala de acasă nu se va potrivi neapărat cu cea din târg.

Monaco GP infografie