Formula 1: MP Monaco – live text

Formula 1: MP Monaco – live text

Rosberg câștigă pentru a doua oară consecutiv la Monaco! Hamilton păstrează la limită locul secund, iar Ricciardo încheie pe trei.

Bianchi încheie pe locul 9, în ciuda faptului că i se vor adăuga 5s timpului de sosire. Marussia câștigă primele sale puncte în Formula 1!

77/78 – Două tururi rămase. Button este prins de Massa, care atacă locul al 6-lea ocupat de englez. Ricciardo încă nu reușește să treacă de Hamilton, dar continuă să preseze. Stewarzii vor investiga acroșajul dintre Raikkonen și Magnussen.

76/78 – Reluările ne arată cum Raikkonen a încercat să depășească pe interior, dar nu a mai avut loc să oprească mașina. El a intrat la boxe pentru o schimbare a aripii față.

75/78 – Ricciardo a ajuns imediat în spatele mașinii Mercedes a lui Hamilton, în timp ce datorită coliziunii dintre Raikkonen și Magnussen, Bianchi a urcat pe locul 8. El are de servit o penalizare de 5s, însă.

74/78 – Button îl depășește pe Magnussen pe linia dreaptă și urcă pe locul 6. Bătălii pe multe fronturi într-un final fascinant de cursă. Raikkonen și Magnussen se ciocnesc în acul de păr!

73/78 – Ricciardo este la puțin peste 2s de Hamilton. Rosberg pare să aibă cursa câștigată, dar Hamilton poate pierde poziția a doua. 5 tururi rămase.

70/78 – Lui Hamilton i se spune că Ricciardo se apropie de el, dar britanicul răspunde că nu îl interesează decât distanța față de Rosberg. Australianul este la doar 5s de Hamilton și este cel mai rapid pilot de pe circuit în acest moment. Lui Ricciardo i se comunică faptul că Hamilton are probleme cu vederea și că îl va ajunge.

69/78 – Fascinant tweet al lui Gary Hartstein, fost doctor pentru Formula 1.

68/78 – Zece tururi rămase, iar pentru locul 5 se anunță o bătălie intensă în trei. Hulkenberg, Magnussen și Button sunt separați de 1.5 secunde.

66/78 – Hamilton se distanțează de Rosberg și prin radio spune că i-a intrat ceva în ochiul stâng. Englezul reușește să revină la viteza inițială, dar distanța față de lider este acum de 4 secunde. Mercedes era pregătită să-l primească la boxe.

65/78 – Ricciardo produce turul de pistă cel mai rapid al cursei. Australianul a avut o cursă liniștită și se află pe locul 3, la peste 11s în spatele lui Hamilton.

64/78 – Incidentul l-a ajutat pe Hamilton să reducă la jumătate distanța față de Rosberg, iar Bianchi rulează pe locul 10, în puncte pentru Marussia! El este sub investigație, însă. E posibil ca 5s să se adauge timpului său la finalul cursei. Grosjean este la puțin peste 5s în spatele său. Va rezista Marussia?

62/78 – Gutierrez ciupește bariera de protecție la Rascasse și va fi nevoit să abandoneze. Safety-car-ul rămâne la boxe din nou, dar circuitul trebuie eliberat repede.

61/78 – Rosberg are acum 2 secunde avans față de Hamilton. Mercedes-urile par de neclintit în frunte. Vești proaste pentru Marussia – Bianchi va fi investigat pentru că și-a servit penalizarea de 5s când safety-car-ul era pe circuit.

59/78 – Bianchi rulează astfel pe locul 11, la o singură poziție de o clasare istorică în puncte pentru Marussia.

58/78 – Mașina lui Bottas este luată rapid de pe circuit, și nu va fi nevoie de safety-car. Va fi pentru prima dată când finlandezul nu va acumula puncte în acest sezon.

56/78 – Bottas merge tot mai încet pe poziția a 8-a, iar în spatele său se produce un trenuleț format din Gutierrez, Raikkonen și Massa. Secunde mai târziu, finlandezul de la Williams parchează mașina în acul de păr Grand Hotel și am putea vedea din nou safety-car-ul. Un alt motor care cedează.

54/78 – Raikkonen se apropie de Gutierrez în lupta pentru locul 9. Sauber e pe cale să câștige primele puncte din sezon ale echipei.

53/78 – Grafica TV ne arată că Roseberg a folosit 55.34 kg de carburant, în vreme ce Hamilton doar 54 kg.

52/78 – Aparent Vergne are probleme cu motorul. Fumul albastru iese din mașina Toro Rosso, iar Vergne o parchează la boxe. Încă un abandon.

50/78 – Rosberg se distanțează puțin de Hamilton. Diferența dintre ei este acum de 1.4s.

48/78 – Hamilton întreabă dacă el are nevoie de a economisi benzină și i se răspunde că nu. E posibil ca acesta să atace în curând.

47/78 – Lui Hamilton i se comunică prin radio secțiunile în care Rosberg încearcă să economisească carburant, pentru o eventuală încercare de depășire. Situația devine tensionată.

46/78 – Brazilianul intră în sfârșit la boxe, și iese pe locul 11. Îl are pe Raikkonen în față, dar are pneuri noi și ar putea încerca o poziționare în puncte.

44/78 – Massa încă nu a intrat la boxe, rulând pe aceleași pneuri de la începutul cursei. Tactica nu este însă una bună, el fiind obligat de regulament să intre cel puțin o dată, fapt ce l-ar face să piardă poziții prețioase. Probabil așteaptă încă un safety-car, situație în care mașina Williams ar fi favorizată dacă și restul mașinilor intră pentru schimbul de pneuri.

43/78 – Situația în frunte este extrem de strânsă. Cele două mașini Mercedes sunt extrem de apropiate valoric.

41/78 – Lui Rosberg i se comunică faptul că consumă prea mult carburant și este sfătuit să economisească prin schimbarea mai rapidă a vitezelor. Hamilton se apropie.

40/78 – Grosean trece de Kobayashi, iar japonezul este întrecut și de Ericsson la scurt timp după.

38/78 – Bianchi ocupă locul 12 după ce Vergne a trecut pe la boxe pentru a-și sevi penalizarea. Hamilton în continuare la aproximativ 1s în spatele lui Rosberg.

36/78 – Bătălie mare în spate, unde Bianchi trece de Kobayashi. Marussia și Caterham se luptă pentru o clasare bună la Monaco. În condițiile în care Caterham termină cu o mașină mai sus de locul 13 și în fața rivalilor, îi vor depăși pe aceștia în clasamentul constructorilor.

35/78 – Vergne este penalizat cu o trecere pe la boxe pentru incidentul de mai devreme de la oprirea sa.

33/78 – Reluările ne arată o tentativă eșuată de depășire a lui Raikkonen asupra japonezului Kobayashi. Finlandezul ratează perioada de frânare la ieșirea din tunel.

32/78 – Hulkenberg îl depășește extraordinar pe Vergne în curba Portier! Pilotul Force India urcă pe 6.

31/78 – Cursa reîncepe fără incidente sau depășiri.

30/78 – Aflăm că Raikkonen a fost acroșat! Stewarzii investigează ieșirea hazardată de la boxe a lui Vergne. Safety car-ul va intra la boxe la capătul turului, iar cursa va reîncepe.

29/78 – Raikkonen intră pentru a doua oară la boxe! Dezastru pentru finlandez, care ajunge de pe locul 3 pe 14, după ce a trebuit să-și schimbe din nou pneurile. Ar fi putut să fie vorba de o pană.

28/78 – Hamilton își întreabă inginerul de cursă ce ar putea să facă pentru a-și depăși coechipierul. Răspunsul său: „Va fi o cursă fără opriri până la capăt. Doar degradările pneurilor sau condițiile meteo mai pot interveni.” Hamilton spune că ar fi fost mai bine dacă nu intra la boxe – așa cum a făcut Massa.

27/78 – Vergne iese după schimbarea de pneuri exact în calea lui Magnussen, care e nevoit să frâneze brusc pe linia boxelor, pierzând un loc la mustață. Stewarzii vor arunca o privire mai mult ca sigur la incident.

26/78 – Safety-car-ul iese pe circuit în urma accidentului lui Sutil iar toate echipele își cheamă mașinile pentru oprirea la boxe. Mercedes aduce ambele mașini în același timp.

25/78 – Cursa lui Sutil este încheiată. Dâmburile de la ieșirea din tunel i-au venit de hac, iar Sauberul poposește în zona în care Perez a avut accidentul din calificări acum câțiva ani.

25/78 – Aflăm că Vettel a avut din nou probleme cu power-unit-ul mașinii. Grosjean intră la boxe. O decizie inteligentă, având în vedere că era prins cu un tur din urmă.

24/78 – Grosjean este prins de Rosberg cu un tur, iar lucrurile pot deveni interesante brusc. Pista este extrem de îngustă și va fi greu pentru cei prinși din urmă să se dea la o parte.

22/78 – Toate mașinile sunt așteptate să facă o singură oprire la boxe la Monaco. Până acum, nici un monopost nu dă semne că ar urma să intre în curând. Opririle vor fi însă foarte importante, putând face diferența pe un circuit unde depășirile sunt extrem de dificile de încercat.

21/78 – Magnussen se află pe un excelent loc 6, loc ce ar aduce puncte importante echipei McLaren. Între timp pe twitter, lumea își povestește gândurile.

19/78 – Chilton este informat că are de servit o penalizare stop-go pentru o poziție greșită pe grila de start. La fel și Gutierrez.

18/78 – Rosberg frânează puternic în Mirabeau. Aproape reeditează incidentul din calificări. La capătul celălalt al cursei, Grosjean încearcă să îl depășească pe Ericsson și să scape de ultimul loc.

17/78 – Sutil îl depășește și pe Chilton și urcă pe locul 15. Germanul este cel mai activ în depășiri, cu certitudine. Îl are pe Bianchi acum în față.

16/78 – Hamilton se plânge că pneurile spate încep să cedeze. Englezul este la aproape 2s în spatele lui Rosberg.

14/78 – Maldonado nu a mai luat startul, până la urmă.

13/78 – Sutil îl întrece și pe Ericsson, în același ac de păr, și urcă pe locul 16.

12/78 – Rosberg se distanțează pentru prima dată la peste o secundă de Hamilton, în timp ce Kvyat intră la boxe, retrăgându-se. Este al doilea abandon al zilei.

11/78 – Reluările arată o depășire a lui Sutil în acul de păr. Acesta a trecut cu forța de Grosjean, pe interior. Chilton, Bianchi și Gutierrez sunt investigați pentru eventuale poziții greșite pe grila de start.

9/78 – Raikkonen face un început de cursă excelent. El rulează pe locul 3 și are o distanță decentă între mașina sa Ferrari și Ricciardo.

8/78 – Vettel este sfătuit să aducă mașina la boxe, astfel încât campionul mondial este primul abandon al zilei. Rosberg produce cel mai rapid tur al cursei.

6/78 – Hamilton se ține lipit de Rosberg în fruntea cursei, dar în importanta secțiune a tunelului nu se apropie suficient pentru a încerca o depășire. Între timp suntem informați acroșajul dintre Perez și Button este sub investigație.

5/78 – Cele două monoposturi Mercedes se distanțează în față. Vettel intră la boxe și își varsă frustrările pe echipă prin radio.

4/78 – Safety car-ul intră la boxe și cursa reîncepe. Raikkonen îl depășește pe Vettel, care are probleme cu mașina.

2/78 – În timp ce mașina mexicanului este scoasă de pe circuit, reluările startului ne arată o viteză de reacție impresionantă a lui Rosberg, care astfel și-a păstrat locul întâi. Ricciardo a plecat slab, în timp ce Vettel și Raikkonen au câștigat poziții.

Turul 1/78 – Toate mașinile trec de primele curbe cu bine, dar la Mirabeau sunt incidente, iar safety car-ul iese pe pistă. Perez este cel ghinionist. Reluările arată cum el a fost ciupit din spate de Button, intrând apoi în parapet.

15:03 – Luminile se sting.

15:02 – Maldonado va pleca de la boxe, la fel ca Ericsson, care a primit această penalizare după ce l-a acroșat pe Massa în calificări.

14:59 – Câteva minute rămase până la start. Piloții pornesc în turul de încălzire. Pastor Maldonado are probleme cu mașina și rămâne neclintit pe grilă.

14:50 – Mașinile au ieșit pe grilă, iar piloții se pregătesc să se urce la volan. Multe celebrități pot fi zărite în zona boxelor și a liniei de start-sosire. Printre ele Benedict Cumberbatch și Patrick Stewart.

14:47 – Jack Brabham este omagiat la Monaco. Fostul mare pilot englez a decedat cu șase zile în urmă, la vârsta de 88 de ani.

Introducere – Este cel mai important Mare Premiu al sezonului, cel pe care toți piloții ar dori să-l câștige. Bine ați venit la Monaco, acolo unde lupta internă de la Mercedes își va dezvălui episodul 6 al sezonului. Așadar, la ce ne putem aștepta?

Nico Rosberg va porni de pe prima poziție a grilei de start, după ce a câștigat în mod controversat calificările de ieri. El a ieșit în decor la virajul Mirabeau în ultimul minut al sesiunii, fapt ce l-a privat pe coechipierul său, Lewis Hamilton, de o ultimă încercare de a-i fura pole-position-ul. Discuțiile au început să curgă în ideea că germanul a făcut mișcarea intenționat, știind că are cel mai rapid tur în acel moment. Cei de la Mercedes au fost băgați în ședință de conducerea sportului, dar nici o măsură nu s-a luat, iar Rosberg își va păstra locul pe grilă.

Relația dintre el și Hamilton, lider al clasamentului mondial, s-a deteriorat și mai mult, dovedind că rivalitatea de pe circuit întrece prietenia celor doi colegi. Englezul a fost rece cu presa ieri, răspunzând monosilabic la toate întrebările legate de incidentul din calificări. Ba chiar mai mult, după ce rivalitatea celor doi a fost comparată cu cea dintre Senna și Prost, acesta a declarat: „Nu știu dacă Senna și Prost au stat de vorbă despre asta, dar mi-a plăcut cum a rezolvat Senna situația, așa că poate îi voi urma exemplul,” referindu-se la celebrele acroșaje de la Suzuka din ’89 și ’90.

Toate aceste lucruri ne duc cu gândul la prima curbă, acolo unde, datorită traseului foarte îngust, pericolul de coliziuni este foarte mare. Rămâne de văzut dacă orgoliul celor doi va face loc sportivității, și care din cei doi mari favoriți va avea câștig de cauză pe străzile din Monte-Carlo.

 

Sursă foto: twitter.com