Buletin GT

Buletin GT

Buletinul GT de săptămâna asta face un tur prin Germania și apoi o deplasare tocmai în Australia. ADAC GT Masters a avut programată a treia etapă la Lausitzring în timp ce Supercar Challenge-ul olandez s-a deplasat pentru o etapă tot în Germania, la Nurburgring. A doua etapă a Campionatului Australian pentru GT-uri s-a disputat la Phillip Island în condiții de vreme ploioasă.

ADAC GT Masters

Prima cursă a week-end-ului a fost câștigată de Mercedes-ul HTP Motorsport pilotat de Götz și Buhk. Cei doi au trecut în frunte după oprirea la boxe obligatorie. Götz era al doilea după prima buclă, poziție pe care și-a menținut-o pe întreagă perioadă a primului stint, Corvette-ul Callaway Competition al lui Daniel Keilwitz intrând la boxe din poziția de lider. Aici, situația s-a schimba în rău pentru Callaway, inginerii fiind nevoiți să remedieze niște probleme apărute la cutia de viteze. Când, în sfârșit, Oliver Gavin s-a pus din nou în mișcare în mașina pe care a preluat-o de la Keilwitz, veteranul britanic se afla tocmai pe a cincea poziție. Dacă pentru prima poziție lupta se încheiase, a treia poziție a fost disputată până în ultimul tur, atunci când Gavin a reușit o depășire ce l-a promovat pe ultima treaptă a podiumului.

Jeroen Bleekemolen (Corvette) a plecat din pole în cursa a doua. Urmăritorii René Rast și Dominik Baumann nu au stat cu mâinile în sân, strecurându-se amândoi pe lângă mașina americană în al doilea tur al cursei. Baumann a fost de neatins în primul stint, intrând la boxe cu un avantaj de 8 secunde în fața lui Rast. De acolo, Claudia Hürtgen a preluat BMW-ul Z4 GT3 înscris de PIXUM Team Schubert pe care l-a dus cu succes până la final pe prima poziție în ciuda faptului că Kevin van der Linde, coechipierul lui Rast, s-a apropiat la mai puțin de 3 secunde pe parcursul stint-ului său, nefiind însă capabil să preseze BMW-ul din frunte. Echipajul Porsche format din Ragginger și Van Lagen a ocupat ultima treaptă a podiumului cursei a doua.

Campionatul Australian de GT

A doua etapă a seriei pentru GT-uri de la antipozi a fost afectată de vremea nefavorabilă ce a dus la mai multe întârzieri de-a lungul sesiunilor de antrenamente și calificări, precum și la mai multe intrări ale safety car-ului pe perioada cursei.

Eerebus Motorsport au controlat, cu al lor Mercedes SLS AMG GT3, prima parte a cursei ,cu o mică întrerupere când Richard Muscat a trecut pe la standuri pentru a verifica pagubele la mașină după un ușor acroșaj. După schimbul de piloți, Jack Le Brocq se găsea încă în frunte, o victorie fiind mai aproape decât deobicei, cursa fiind scurtată din cauza întârzierilor puse pe seama vremii. Cu numai câteva minute înainte de final, un Garth Tender dezlănțuit s-a dovedit a nu fi de acord cu planul celor de la Erebus Motorsport, australianul arestând prima poziție, cu Aston-Martin-ul Vantage GT3, poziție pe care a și rămas până la final.

Supercar Challenge

Etapa de la Nurburgring a Supercar Challenge a fost scena primei victorii internaționale a noului Viper GT3. Mașina, aflată la doar a 10-a sa întrecere, a câștigat prima cursă a weekend-ului în mâinile lui Grouwels/Van der Zwaan ce au dus o luptă strânsă cu Volvo-ul S60 al lui Kelvin Snoeks. Cel din urmă a condus prima parte a cursei, pierzând prima poziție în urma opririi la boxe. Eforturile lui Snoeks au fost în van căci Viper-ul, acum în mâinile lui Van der Zwaan a reușit să-și mențină un avantaj de cam o secundă pe toată durată celei de-a doua jumătăți a cursei.

Cursa de duminică a reprezentat o adevărată demonstrație de forță marca Volvo. S60-ul V8 pilotat de Snoeks a plecat din frunte, poziție pe care s-a aflat și la finalul cursei. Aceasta a fost una moartă la vârf, super turismul olandez câștigând cu aproape 4 secunde manșa a două în față aceluiași Viper ce s-a impus în cursa de sâmbătă.