Victorie dramatică marca Taylor în Detroit

Victorie dramatică marca Taylor în Detroit

Sâmbătă, străzile din Detroit au fost animate de prezența prototipurilor și turismelor din seria TUSC, asta după ce, mai devreme, circuitul a fost locul de întâlnire al etapei Pirelli World Challenge. Un week-end plin!

A cincea etapă din calendarul TUSC pe 2014 s-a desfășurat pe circuitul stradal din Belle Isle, Michigan, Detroit. Din cauza profilului circuitului, organizatorii au decis ca această etapă să fie doar pentru Prototipuri și mașinile din clasa GT Daytona. Asta și deoarece nume importante din clasa GT Le Mans erau deja angajate în periplul spre Le Mans.

Victoria a revenit, în premieră, fratilor Jordan și Ricky Taylor ce au câștigat după un final deosebit de strâns în care trei mașini diferite au avut șanse egale la victorie.

Cu trei minute înainte de final, Ricky Taylor se afla pe prima poziție la bordul Corvette-ului DP cu numărul 10 înscris de Wayne Taylor Racing. Din urma sa, presa puternic de câteva tururi bune Joao Barbosa în Corvette-ul #5 al Action Express. Barbosa reușește să se strecoare pe lângă Taylor la finalul penultimului tur, manevra oarecum brutală împingându-l pe Taylor în zidul din exteriorul virajului. Dacă după acest moment lucrurile păreau clare în contextul podiumului final, totul s-a întors pe dos în ultimul tur, spre deliciul spectatorilor. Depășirea lui Barbosa s-a întors împotriva lui, mașina sa căpătând o pană după contactul cu Ricky Taylor. Cu Barbosa scos din joc, portughezul pierzând poziția de lider ca urmare a penei ce i-a distrus complet aripa stânga spate și l-a făcut să derapeze, Richard Westbrook, care se afla până atunci pe un comfortabil loc 3, a văzut o șansă nesperată la victorie. A urcat pe doi avându-l în față doar pe Taylor, care se chinuia în Corvette-ul pe șasiu Dallara după contactul cu zidul de protecție din turul precedent.

Ricky a reușit să se apere de atacturile lui Westbrook, americanul câștigând cursa la doar jumătate de lungime de mașină distanță. Podiumul final a fost completat de Morgan-ul OAK Racing #42 ce a profitat de necazul lui Barbosa. Pe a patra poziție a terminat Ford-ul echipei Michael Shank Racing iar pe a cincea a terminat mașina #1 a Extreme Speed Motorsport, anume HPD-ul pilotat de Ryan Dalziel și Scott Sharp. Mașina Action Express #5 a trecut linia de sosire pe a 6-a poziție, lăsând în urmă multe bucăți de caroserie. Acestea au fost toate mașinile ce au terminat în aceiași tură cu liderul, cursa de 100 de minute fiind de fapt o cursă de mai puțin de 80 de minute din cauza unei perioade lungi de neutralizare ce a strâns plutonul laolaltă pentru un sprint către finish de 27 de minute.

După această etapă, cuplul Jordan și Ricky Taylor se află vârful ierarhiei piloțiilor, Barbosa și Christian Fittipaldi aflându-se acum pe locul 2. Mașina #01 a Chip Ganassi Racing nu și-a putut apăra poziția de lider în clasament din cauza că prototipul Riley a întâmpinat devreme probleme la ambreiaj ce au adus la abandon.

Victoria în clasa GT Daytona a revenit Ferrari-ului Scuderia Corsa ce a învins în urma unei lupte strânse ce, cu siguranță a rivalizat ca intensitate cu lupta pentru victoria în clasamentul general.

Alessandro Balzan a făcut față atacurilor furibunde venite din partea lui Mario Farnbacher pentru a trece linia de sosire primul, marcând astfel prima victorie pentru el și coechipierul Jeff Westphal în acest sezon. Farnbacher și echipierul Ian James au terminat pe a doua poziție în Porsche-le 911 înscris de Alex Job Racing, reușind astfel cea mai bună clasare a sezonului până în acest moment. Podiumul a fost completat de Audi-ul înscris de Paul Miller Racing care a profitat de finalul dramatic al cursei.

Restart-ul din ultima jumătate de oră, venit după o perioadă de neutralizare de peste 20 de minute cauzată de accidentul Porsche-lui GB Autosport, i-a avut în frunte pe Balzan și Spencer Pumpelly. Cel de-al doilea a avut de furcă în scurt timp cu Ferrari-ul #555 al Level 5 Motorsport după ce deja pierduse două poziții, căzând de pe 2 pe 4. Audi-ul lui Pumpelly și Ferrari-ul lui Townsend Bell s-au acroșat cu 3 ture rămase, Pumpelly fiind scos din lupta de la vârf și terminând în cele din urmă al 14-lea. Top 5-ul a fost completat de Vantage-ul TRG #007 și de celălalt Porsche Alex Job Racing, cel al lui Leh Keen și Cooper Mcneil, mașină ce fusese implicată mai devreme în incidentul care a cauzat neutralizarea.

Porsche-le #18 Muhlner Motorsport ce conducea înaintea neutralizării, mulțumită unei strategii diferite, a primit o penalizare din cauza unei depășiri efectuate în timpul unui steag galben de la începutul cursei, Tomy Drissi fiind și el scos din luptă de la vârf.

Următoarea etapă din calendarul TUSC este programată în week-endul 27-30 iunie pe Kansas Speedway și este o etapă destinată clasei LMP Challenge.

Sursă imagine: IMSA

Rezultate complete: Imsa.com