F3 Hungaroring: Les jeux sont faits pour maître Ocon

F3 Hungaroring: Les jeux sont faits pour maître Ocon

Esteban Ocon pare hotărât să-și adjudece titlul în F3 cât mai repede posibil și nimeni nu-l poate împiedica. Chiar el a declarat la Budapesta că doar greșelile personale l-ar putea face să mai piardă acest prestigios trofeu de campion.

Liderul detașat al campionatului a impresionat la Hungaroring prin viteză pură, simț tactic și profesionalism în afara pistei, într-un weekend dominat de penalizările pentru depășirea limitelor pistei în virajul 11. Mai vechea discuție despre înlocuirea pietrișului cu asfalt duce la astfel de aberații pe un traseu unde depășirile sunt destul de rare. De remarcat faptul că în cele trei alergări nu s-au produs incidente majore, fapt ce atestă din nou calitatea promoției 2014 și buna lor pregătire.

Cursa 1

Singura greșeală a lui Ocon din acest weekend a fost plecarea slabă din pole, acesta fiind depășit de Tom Blomqvist și Max Verstappen, dar francezul a revenit în fața fiului lui Jos foarte rapid. Max a abandonat rapid, cu probleme de ambreiaj, însă mașina sa a putut fi reparată în cele 3 ore dintre cursa 1 și calificările pentru celelalte manșe. Ocon a stat aproape de lider doar câteva tururi, dar uzura era prea mare în raport cu șansele de a depăși, motiv pentru care a renunțat la luptă. Echipa Mucke a venit în grup pe locurile 3 și 4 prin Rosenqvist și Auer, cei doi fiind foarte apropiați ca performanțe în tot weekendul, disputa lor fiind mereu tranșată la start. Echipa olandeză Van Amersfoort a avut parte de toată gama de emoții: după abandonul lui Max, au asistat la cursa foarte bună a lui Gustavo Menezes, care a primit apoi un drive through, promovându-l astfel pe al treilea pilot, Jules Szymkowiak pe un nesperat loc șase. Altă victimă a penalizărilor a fost Antonio Fuoco. Protejatul Ferrari a fost prea dornic să nu piardă poziții după drive through și a trecut peste linia albă la ieșirea de la boxe, primind drept bonus încă o trecere!

Cursa 2

Ocon nu mai greșește la start și obține o victorie facilă, cea de-a patra din actualul sezon. El a fost urmat de Fuoco și de perechea lui Mucke, de această dată în ordinea Auer-Rosenqvist. Antonio a declarat cu sportivitate după cursă că urmăritorii săi au fost mai rapizi, dar că poziția pe Hungaroring este vitală. Blomqvist a mai adunat niște puncte la general prin clasarea pe locul al cincilea, iar Menezes a evitat capcana virajului 11, terminând pe șapte. Cea mai notabilă victimă a riguroasei penalizări a fost Max Verstappen, aruncat departe în pluton în urma penalizării. Motoarele Mercedes au ocupat primele patru poziții la final, fiind urmate de patru VW.

Cursa 3

Ocon se impune din nou, iar podiumul este identic cu cel din cursa anterioară. Rosenqvist este de această dată cel ce pierde poziția secundă prin deja clasicul procedeu al penalizării pentru depășirea repetată a limitelor circuitului în virajul 11. Blomqvist a terminat doar pe șase, în timp ce Max Verstappen a reușit în sfârșit să puncteze pe Hungaroring printr-un loc 4. Cursa a fost scurtată printr-o decizie pripită a comisarilor, care s-au speriat de primele picături de ploaie și ne-au privat de un final spectaculos.

În clasamentul general, Ocon (232p) mai pune 27 de puncte la ecartul deja abisal față de Blomqvist (150) și începem să ne întrebăm când, nu dacă va lua titlul. Auer este pe locul al treilea, însă niciodată nu a arătat acel plus de incisivitate și de hotărâre care face diferența. Antonio Fuoco realizează o operațiune excelentă prin cele două locuri secunde și urcă până pe poziția a patra la general. Se așteaptă și reacția celui care era favorit la titlu înaintea sezonului, Nicholas Latifi (locul 10 cu 49p), dar și revenirea lui Felix Rosenqvist în avanposturi, după o campanie începută cu stângul (locul 7 cu 76p).