Buletin GT

Buletin GT

Formatul internațional al curselor GT3 ne-a purtat pe întreg mapamondul week-end-ul trecut, toate seriile care urmează acest format având etape: British GT, French GT, Italian GT și GT Asia iar la pachet cu ultimul a venit și Super GT-ul.

 

Super GT

Seria regină de GT-uri a Japoniei este cea căreia îi dăm proritate. Arena de luptă pentru clasele GT500 și GT300 a fost, pentru această a 3-a etapă a sezonului 2014, Autopolis. Cursa a fost dominată de cuplul Quintarelli/Matsuda la bordul Nissan-ului GT-R #23 ce au condus pe întreaga durată a cursei. Quintarelli a fost cel ce a luat startul în GT-R-ul Motul Autech, intrând ultimul la boxe din clasa sa (GT500) și abia în turul 37, pentru a preda ștafeta coechipierului său nipon. Matsuda a părăsit standurile având un avantaj generos de 15 secunde în fața locului doi.

Situația a devenit mai dificilă pentru lider odată cu intrarea safety-car-ului pe pistă ca urmare a unui accident suferit de Iuki Iwasaki și al său Nissan GT-R de clasă GT300, japonezul ducându-se drept în prima curbă, lovind bariera de protecție pe care a distrus-o și încheindu-și cursa pe un drum de siguranță. În același timp, un Nissan GT-R de clasă GT500 a luat foc, cele două incidente coroborate obligându-i pe comisari să ceară fluturarea steagului galben pe întreg circuitul. Întreg avantajul liderului a dispărut în timp ce plutonul se organiza în spatele mașinii de siguranță ce a condus ostilitățile timp de 9 tururi. Când steagul verde a fost fluturat din nou, Matsuda a reușit să se desprindă de urmăritori, toți pe mașini Nissan GT-R, reușind să treacă primul linia de sosire. Pe locul secund a venit GT-R-ul #46 iar pe ultima treaptă a podiumului a terminat un alt Nissan, mașina Calsonic #12.

Cursa competitorilor înscriși cu mașini de clasă GT300 nu a fost nici pe departe atât de liniștită precum cea din clasa mare. La start, modelul Subaru BRZ #61 al lui Kota Sasaki a reușit să se desprindă de plutonul condus de Honda CR-Z #55 a lui Shinichi Takagi. Cei doi aveau să fie și protagoniștii luptei de la vârf, mașinile construite special pentru clasa GT300 fiind superioare modelelor de GT3 aici, la Autopolis.

Takagi Kobayashi GT300 - Quintarelli Matsuda GT500

Liderul Sasaki a reușit să se depărteze la 4 secunde de Takagi deși pe sfârșitul stint-ului, Takagi a început să taie din avantajul Subarului din frunte. Grație unui pitstop efectuat mai rapid de echipa ARTA, Honda CR-Z, acum cu Takashi Kobayashi la volan, a preluat conducerea de la BRZ-ul preluat de Iguchi. Deși Kobayashi a reușit să își mărească avantajul acesta nu a fost definitiv, intrarea safety car-ului pe pistă compactând plutonul. Când situația a revenit la normal iar mașina de siguranță a ieșit de pe pistă, Kobayashi a reușit să îl țină în spate pe Iguchi pentru a câștiga clasa GT300. Pe ultima treaptă a podiumului s-a aflat SLS-ul GT3 înscris de Jim Gainer și pilotat de Wirdheim/Hiranaka.

GT Asia

Cele două curse programate pentru etapa a 3-a a sezonului din GT Asia s-au ținut odată cu etapa Super GT. Prima cursă l-a avut în pole pe Richard Lyons, care a pierdut rapid prima poziție fiind depășit de Craig Baird. Cei doi nu s-au putut bucura prea mult de pozițiile fruntașe căci totul a fost dat peste cap de intrarea safety car-ului, intrare produsă concomitent cu deschiderea boxelor pentru trecerea obligatorie pe la standuri. Ferrari-ul 458 Italia condus de Mok Weng Sun a fost cel care a câștigat loteria opririlor la boxe, revenind pe pistă în frunte, coechipierul Hiroshi Hamaguchi din cealaltă mașină Clearwater Racing fiind singura amenințare pentru el. Presiunea s-a disipat, Hamaguchi derapând în încercarea, poate prea ambițioasă, de a prelua prima poziție. Greșeala acestuia l-a costat a doua treaptă a podiumului, poziție ocupată la final de Richard Lyons pe Aston-ul Craft-Bamboo Racing, Hamaguchi terminând al 3-lea.

GT Asia Weng Sun

A doua cursă a week-end-ului s-a încheiat în mod controversat. Până la analiza de final însă, acțiunea pe pistă a fost dominată de Lyons și Yu, mașina lor trecând prima linia de finish. În timpul cursei, Aston-ul lui Lyons și Yu a primit o penalizare cu drive through pentru unsafe release€™. Până ca echipă să pună în aplicare decizia, stewarzii au schimbat-o anunțându-i pe cei de la Craft Bamboo că incidentul va fi analizat după cursă. La finele întrecerii, cei de la Craft Bamboo au fost uimiți să afle că stewarzii au revenit la decizia inițială și au amendat echipa pentru că nu au executat trecerea pe la boxe cu care fuseseră penalizați în timpul cursei. Celelalte echipe nu au fost mulțumite de decizia stewarzilor căci Aston-ul Craft Bamboo ignorase și un steag negru în timpul întrecerii. Plângerile făcute de echipe au dus într-un final la descalificarea mașinii de pe prima poziție, Mclaren-ul Clearwater Racing urcând pe prima treaptă a podiumului.

British GT

A treia etapă a Campionatului Britanic de GT prezentat de Avon a avut loc la Silverstone, participanții având programată o cursă de 500 de mile, „Silverstone 500”€™.

Victoria a revenit Aston-Martin-ului Vantage cu numărul 4 al echipei Oman Racing. Ahmad Al Harthy și Michael Caine au trecut linia de sosire cu o marjă comfortabila de 1 minut în fața altui Aston Martin, cel al echipei Beechdean AMR. Pe a treia poziție a terminat Bentley-ul cu numărul 17, bucuria echipei M-Sport fiind de scurtă durată căci mașină a fost penalizată după un contact cu BMW-ul Z4 al Ecurie Ecosse. Aceștia din urmă au fost astfel împinși pe a treia poziție a clasamentului.

Un pilot care a strălucit în această cursă a fost Joe Osborne, englezul confirmând forma bună pe care o arătase tot aici  în urmă cu o săptămână, în Blancpain Endurance Series. Osborne a reușit să vaporizeze un avantaj de aproape 50s construit de liderul Michael Caine, reușind și cel mai rapid tur al cursei. Tot efortul său a fost năruit de o penalizare cu drive through pe care echipa Triple Eight a primit-o în urmă nerespectării steagurilor galbene. Onorurile clasei GT4 au revenit cuplului Barwick/Ellis și a lor Ginetta G55 GT4.

French GT

Ledenon a fost gazda etapei a doua a Campionatului francez destinat GT-urilor organizat de FFSA.

Prima cursă a fost dominată pe întreaga ei durată de echipa IMSA Matmut, proprietarul Raymond Narac și echipierul Nicolas Armindo legând două stinturi impecabile într-un Porsche 911 pentru a câștiga cu un avans de aproape o jumătate de minut în fața concurenței. Podiumul a fost completat de cele două Ferrari-uri Sofrev ASP.

Armindo and Narac French GT

A doua cursă programată pentru această etapă nu s-a mai îndreptat în direcția echipei lui Narac ci a îngenuncheat în fața echipei lui Sebastien Loeb. Anthony Beltoise, pilotând un Audi, a plecat din pole și a reușit să îi pună la respect pe Soheil Ayari, Nicolas Armindo și Olivier Panis, în fața cărora și-a creat un avantaj de 4 secunde până la momentul opririi la boxe. Roland Berville l-a înlocuit pe Beltoise, revenind pe prima poziție. Francezul a reușit să se păstreze în frunte și a câștigat după 44 de ture disputate. Ayari și Police au terminat pe a doua poziție dar din cauza că au primit o penalizare cu 30s care le-a fost adăugată la timpul total nu au mai prins în cele din urmă un loc de podium. Acesta a fost completat de Audi-ul Sainteloc Racing pilotat de Hallyday și Guilvert și de Ferrari-ul Sport Garage pilotat de Cayrolle/Santamato.

Italian GT

Campionatul Italian destinat GT-urilor s-a oprit pentru a doua etapă pe Autodromo di Monza. Prima cursă a fost adjudecată de piloții Team Malucelli, Alex Frassineti și Piero Necchi care s-au impus în fața Porsche-lui Autorlando Sportif și al Ferrari-ului #27 al Scuderia Baldini.

Din pole în prima cursă a plecat Lamborghini-ul Imperiale Racing care s-a păstrat pe prima poziție până după oprirea la standuri când Andrea Amici a suferit o pană care i-a distrus cursa. Fabio Babini a profitat de ghinionul lui Amici dar apoi a dat și el de probleme, tamponându-se cu mașina lui Lorenzo Casè, care a fost penalizat pentru incident. Toate acestea l-au promovat în frunte pe Piero Necchi care nu a lăsat victoria să-i scape.

Cursa a doua s-a disputat duminică și a fost și ea plină de evenimente și lupte în întreg plutonul. La final, podiumul a fost o afacere Porsche, echipa Ebimotors câștigând prin echipajul Donativi/Gagliardini după ce a reușit să facă față atacurilor celor două Porsche înscrise de Autorlando. Cei 3 de pe podium au terminat în 25 de sutimi, Beretta trecând primul linia de sosire. Monegascul a trebuit să cedeze poziția după cursă pentru că a obținut-o prin tăierea Variantei Della Roggia în ultimul tur.

Sursă imagini: Dome Racing Team, supergt.net, gt-tour.fr