MP al Canadei – Factor decisiv: consumul

MP al Canadei – Factor decisiv: consumul

După Monza, circuitul Gilles Villeneuve este cel mai rapid din calendarul 2014. Cât de mult contează consumul în noua era a motoarelor turbo? Destul de mult.

Am văzut până acum piloți care au fost nevoiți să piloteze sub propria limită doar pentru a se asigura că termină cursa și că le rămâne suficient combustibil în rezervor pentru a putea furniza oficialilor FIA proba obligatorie de 1 kilogram la sfârșitul cursei. Nu e nevoie să privim mai departe de abia terminatul Mare Premiu al principatului Monaco. Nico Rosberg a fost nevoit spre sfârșitul cursei să fie atent atât la combustibil cât și la un Lewis Hamilton „flămând.”

Toată lumea este de acord că motoarele Mercedes sunt cele mai economice. Exemplul cel mai elocvent îl oferă aproape cursă de cursă piloții lui Frank Williams. La Montreal lucrurile s-ar putea să stea puțin altfel. Este primul Mare Premiu din calendar în care accelerația stă lipită la podea peste 55% din lungimea unui tur. Mai exact, 60%. Doar Monza depășește această valoare, apropiindu-se de 70%.

Analizând cifrele de până acum, putem spune că echipele care au propulsoare Mercedes pot pune în rezervor cu 10% mai puțin combustibil decât concurența. Iar avantajul este unul enorm! 10 kilograme de combustibil se traduc undeva la 3 zecimi pe tur. Pentru un monopost care la început de cursă (când este cel mai greu), obține un avantaj de 3 zecimi pe tur, lucrurile vor sta din ce în ce mai bine spre sfârșitul acesteia. Monopstul devine mai ușor și deci va consuma și mai puțin.

Însă circuitul Gilles Villeneuve ar putea da bătăi de cap inginerilor. În Canada, întrebarea nu este „cine va pune mai puțin combustibil în rezervor?” Ea este „cine va putea forța pentru mai mult timp și cât va putea face asta?”

Din acest motiv, cred că majoritatea echipelor vor umple rezervoarele pentru a fi siguri că termină cursa și că pot furniza proba de 1 kilogram pentru analiză. Iar asta s-ar putea să se vadă în timpii pe tur de circuit.

Așadar… Monopostul care este cel mai eficient din punct de vedere termic și aerodinamic dar care consumă și cel mai puțin va fi în avantaj pe traseul din Canada.