SBK: Double trouble în Malaezia

SBK: Double trouble în Malaezia

Cu o cursă situată în cel mai imprevizibil loc cu putință, Campionatul Mondial de Superbike și-a derulat o nouă rundă weekend-ul trecut pe spectaculosul circuit Sepang, din apropierea capitalei Malaeziei, Kuala Lumpur.

Înaintea etapei toți ochii erau aruncați pe bătălia fratricidă între cei doi britanici aflați în fruntea clasamentului. După un weekend de excepție la Donington, pe tărâm natal, Tom Sykes (Kawasaki) era din nou liderul campionatului, furându-i acest drept conaționalului său, Johnny Rea, care după două locuri 6 ștergea tot ce construise cu atâta migală și dăruire în urma dublei victorii de la Imola. De altfel, apariția pe circuitul malaezian era o premieră absolută pentru campionatul mondial de Superbike, acesta fiind primul popas aici în istoria de 26 de ani a competiției.

Probabilitatea de a vedea o dominație a vreunui pilot era destul de mică. Circuitul era relativ nou pentru aproape toată lumea, cu excepția celor norocoși care veneau din Campionatul Mondial de Motociclism Viteză, acolo unde Sepang-ul e o oprire deja tradițională, încă de la finele anilor ’90 atunci când circuitul a fost dat în folosință. Printre cei care puteau emite pretenții se putea număra și Marco Melandri, cel care știa poate cel mai bine traseul, dar și francezul Sylvain Guintoli, un alt obișnuit mai vechi al Sepang-ului.

Weekend-ul se anunța foarte disputat încă din ziua calificărilor, francezul Sylvain Guintoli reușind să obțină cel mai bun timp în sesiunea de superpole, top 3-ul calificărilor fiind completat de campionul mondial en-titre Tom Sykes și de talentatul italian Davide Giugliano.

Duminică dimineața toată lumea era pregătită de startul unei curse ce părea a fi un duel între Guintoli și Sykes, conform  rezultatelor din calificări, dar și formei de moment. Într-un moment nebunesc, Loris Baz greșește după start și îi mătură de pe pistă atât pe Tom Sykes cât și pe Alex Lowes. Această manevră a fost cu siguranță mult discutată ulterior în garajul Kawasaki. Cursa continuă, cu Guintoli și Melandri distanțați de restul plutonului, disputându-și aprig poziția de lider. În spatele lor, la o distanță apreciabilă, Eugene Laverty, Chaz Davies și Toni Elias se luptau pentru ultima treaptă a podiumului.

Lupta pentru victorie a fost un adevărat thriller, cu un scenariu demn de Raging Bull al lui Martin Scorsese. Pe rând, Guintoli și Melandri se atacau furibund, cu depășiri care mai de care mai spectaculoase, victoria revenindu-i în cele din urmă experimentatului italian care sparge astfel gheața în 2014, marcând astfel și primul succes după mutarea de la BMW la Aprilia. Pentru ultima treaptă a podiumului candidatul care a reușit să convingă cel mai mult a fost Eugene Laverty, cel care a arestat poziția a treia, devansându-i pe Davies și Elias.

Britanicul Johnny Rea a fost din nou dezamăgirea cursei, după cele două locuri șase din Marea Britanie și un start catastrofal, el nereușind decât locul șase din nou, ce-i drept, după o revenire frumoasă în urma unui start dezolant.

Cu orgoliul rănit și cu avansul diminuat în fruntea clasamentului mondial, Tom Sykes și-a promis să facă o manșă secundă foarte bună. El a plecat foarte bine, de data aceasta fiind la adăpost de vreun coechipier kamikaze, angrenându-se în lupta pentru victorie cu aceiași doi oameni din prima manșă, Marco Melandri și Sylvain Guintoli. După un duel ceva mai liniștit decât cel din prima manșă, Marco Melandri reușește să-și dubleze victoria, câștigând cu mai puține emoții în fața lui Guintoli. Locul al treilea i-a revenint campionului Sykes, care a făcut o cursă destul de bună având în vedere trânta destul de serioasă din prima manșă. Johnny Rea nu s-a dezmințit nici acum, fiind nevoit să se mulțumească cu locul al șaselea din nou, fiind parcă abonat la această poziție în ultima perioadă, cu patru astfel de clasări consecutive.

După etapa din Malaezia ne aflăm foarte aproape de jumătatea sezonului 2014, situația din clasament fiind una foarte echilibrată. După 12 curse disputate, conduce același Tom Sykes, cu 201 puncte, urmat la 13 puncte de Sylvain Guintoli, care a recuperat 24 de puncte din avansul liderului britanic. Pe treapta a treia se află Johnny Rea, care cu cele 179 de puncte, se află în continuare la lupta directă pentru titlul mondial. Topul primilor cinci din clasament îi mia numără pe  Loris Baz, cu 170 de puncte și pe dublul câștigător din Malaezia, Marco Melandri cu 147 de puncte, aflat în revenire de formă.

În desfășurarea calendarului pe 2014 urmează etapa italiană de pe superbul circuit de lângă Misano Adriatico, cel care poartă numele regretatului rider italian, Marco Simoncelli Acesta a trecut în neființă în 2011, în urma unui accident nefericit din timpul cursei clasei Moto GP, ironia sorții făcând ca etapa respectivă să se desfășoare chiar la Sepang. Oare va reuși Melandri să mai creeze un double trouble demn de pus în note și acorduri de blues a la Eric Clapton sau Sykes își va dori cu orice preț revanșa și revenirea pe prima treaptă a podiumului? Toate răspunsurile pe 22 iunie, în Italia.

sursa imagini: motoblog italia