Buletin GT

Buletin GT

Buletinul GT se întoarce săptămâna asta după o tură prin Portugalia, Belgia și Austria. Portimão a fost terenul de luptă pentru concurenții din International GT Open în duelul pentru etapa a doua a campionatului. În acest timp, în Belgia se disputau cursele din Supercar Challenge-ul olandez iar în Austria echipele din GT Masters au concurat în a doua etapă din afara Germaniei a acestui sezon.

International GT Open

Circuitul Algarve s-a pliat pe profilul Corvette-urilor din pluton astfel că prima cursa, cea de sâmbătă, a fost câștigată de Corvette-ul C6.R GT2 al Selleslagh Racing, proaspăt reveniți în competițiile internaționale, iar cea de duminică s-a predat Corvette-ului înscris de V8 Racing.

Isaac Tutumlu a plecat din pole în prima cursă la volanul Corvette-ului SRT, noul membru al echipei belgiene reușind să se păstreze în frunte și distanțându-se de pluton, unde se derulau multiple lupte pentru poziție. Tutumlu a intrat la boxe pe prima poziție predându-i mașina lui Maxime Soulet. Acesta a ieșit înapoi pe pistă la 6 secunde în urma liderului Schirò la bordul Ferrari-ului 458 înscris de Villroba Corse. Belgianul, profitând de experiența superioară, a reușit să revină, iar în turul 29 a depășit Ferrari-ul negru, instalându-se astfel pe prima poziție. Soulet a trecut primul linia de sosire semnând a doua victorie a sezonului pentru SRT. Ultima treaptă a podiumului a fost foarte disputată, Nicky Pastorelli în Corvette-ul V8 Racing ducând o luptă pe final de cursă cu Daniel Zampieri. În cele din urmă, olandezul și al său Corvette au avut câștig de cauză în fața Ferrari-ului SMP Racing care a trebuit să se mulțumească cu poziția a 4-a în clasamentul general.

Cursa de duminică a luat tot calea piloților Corvette. A fost, de această dată, vorba de echipierii din Corvette-ul V8 Racing. Portughezul Miguel Ramos și olandezul Nicky Pastorelli au stat în zona liderilor până la jumătatea cursei. După opririle la boxe, Ferrari-ul SMP pilotat de rusul Roman Mavlanov a urcat pe prima poziție, pe care a pierdut-o în urma unei pene ce a stricat planurile echipei rusești. În aceste condiții, Miguel Ramos a preluat conducerea și a păstrat-o până la final. Cel de-al doilea Corvette înscris de V8 Racing, mașina lui Archie Hamilton și Diederik Sijthoff, a trecut linia de sosire pe a doua poziție, bucuria lor fiind de scurtă durată căci au fost descalificați după cursă. Astfel, podiumul a fost completat de Ferrari-ul Villroba Corse ce a profitat de un moment haotic de la finalul cursei (Maleev, liderul clasei inferioare GTS, a derapat, obligându-l pe Isaac Tutumlu să recurgă la manevre de evitare), Andrea Montermini profitând de această situație. Tutumlu a terminat totuși al 3-lea după eliminarea celuilalt Corvette aparținând V8 Racing, o clasare foarte bună având în vedere că SRT au fost penalizați cu 25s.

Rezultate complete: GTOpen.net

ADAC GT Masters

După cum se pare, și RedBull Ring-ul a fost pe placul Corvette-urilor, deși în alte configurații, căci aceste mașini au dominat ambele curse ale week-endului austriac din ADAC GT Masters.

Sâmbătă, duetul Oliver Gavin-Daniel Keilwitz și-a convertit pole position-ul într-o victorie la 5s în fața concurenței. Corvette-ul #1 al Callaway Competition s-a impus în fața unui alt exponent american, Camaro-ul construit de Reiter și pilotat de Thomas Enge și Albert von Thurn und Taxis. Poziția a doua nu a fost una ușor de obținut pentru Reiter, Enge fiind nevoit să revină din pluton în al doilea stint profitând în cele din urmă de una din puținele greșeli văzute la Maximilian Buhk. Acesta din urmă, alături de echipierul Gotz au terminat pe ultima treaptă a podiumului în SLS-ul înscris de HTP Motorsport.

În cursa de duminică, Enge a pornit excelent, profitând de accelerația puternicului Camaro, distanțându-se la 5 secunde în fața lui Jeroen Bleekmolen. Munca lui Enge a fost năruita de o penalizare pentru o încălcare a regulamentului la start. Când cehul a vrut să plece de la boxe după ce și-a îndeplinit penalizarea, Camaro-ul a refuzat să se mai urnească, arborele de transmisie fiind compromis. Problema a încheiat cursa celor de la Reiter și, mai mult, l-a încurcat pe Jeroen Bleekmolen ce se afla chiar în spatele Camaro-ului pentru oprirea obligatorie la boxe. Totul a decurs în favoarea lui Oliver Gavin, experimentatul britanic ieșind primul de la boxe și reușind cu ușurință să controleze ostilitățile, aducând încă o victorie pentru Callaway Competition. Pe a doua poziție s-a clasat R8-ul LMS al Prosperia C. Abt Racing (Rast/van der Linde) iar pe a treia a terminat, din nou, SLS-ul HTP Motorsport.

Rezultate complete: ADAC-GT-Masters.de

Supercar Challenge

Spa Francorchamps a fost năpădit de un val neobișnuit de căldură cu ocazia week-end-ului Supercar Challenge. Vremea de-a dreptul toridă a fost sursa unor probleme pentru destule echipe din pluton. Henry Zumbrink însă nu a simțit temperaturile înalte, danezul impunându-se în ambele curse programate.

Cursa de sâmbătă a fost foarte disputată, Volvo-ul lui Zumbrink fiind atacat pe rând de Viper-ul GT3 al RaceArt și de Ferrari-ul 458 al AF Corse. Cel dintâi, pilotat de Grouwels/Van der Zwaan, s-a predat căldurii abandonând în prima parte a întrecerii cu un motor supraîncălzit. În aceste condiții, Zumbrink s-a păstrat în frunte până la intrarea pe pistă a safety car-ului ce l-a adus și mai aproape pe Machiels și al său Ferrari 458 AF Corse. Acesta a încercat fiecare truc pe care îl are pentru a trece de Volvo-ul Silhouette al lui Zumbrink, pe final de cursă, olandezul pierzând din ritm pe seama cauciucurilor folosite. Chiar și așa, Volvo-ul V8 a rămas în față reușind să câștige prima cursă pe prodigiosul circuit din Ardennes. Pe a doua poziție s-a clasat Ferrari-ul împărțit de Machiels și Hommerson iar pe a treia poziție s-a clasat un alt Ferrari, cel al Martino Rosso Racing.

Cursa a doua a fost câștigată tot de Volvo-ul V8 al lui Zumbrink, care s-a impus profitând de viteza superioară pe care mașina suedeză o atingea pe liniile drepte ale circuitului belgian. DKR Engineering, înscriși cu o nouă mașină – un BMW Z4 GT3, au terminat pe a două poziție, în ciuda faptului că Ferrari-urile au dominat locurile 2 și 3 până pe la jumătatea întrecerii, ultima treaptă a podiumului fiind ocupată de Aston-ul lui Andy Schulz și Paul Bailey, care s-a strecurat pe lângă cei doi căluți cabrați.

Rezultate complete: supercarchallenge.nl

Sursă imagine: SRT.com