Moto GP – Barcelona își așteaptă cuceritorul

Moto GP – Barcelona își așteaptă cuceritorul

După șase popasuri marcate de curse dintre cele mai spectaculoase, campionatul mondial de motociclism viteză își întoarce gladiatorii pe două roți în eterna și fascinanta Catalonie. Localnicul Marquez vine aici cu intenția clară de a câștiga a șaptea cursă consecutivă.

După un debut de sezon spectaculos și plin de evenimente, mondialul se întoarce în Catalonia pentru a șaptea rundă din 2014. Cu o pistă ce aduce aminte de momente magice, precum lupta dintre Rossi și Lorenzo din 2009, circuitul Montmelo, situat în apropierea Barcelonei, ne promite încă un weekend ce ne va ține cu sufletul la gură.

Montmelo e întotdeauna un circuit spectaculos, îmbibat de spiritul locului, caracterul pregnant al catalanilor transmițându-se timp de un weekend pe an și celor ce își dispută un loc glorios în istoria motociclismului de înaltă clasă. Anul acesta misiunea va fi mult mai dificilă ca de obicei, având în vedere spectacolul oferit în urmă cu două săptămâni în weekend-ul de la Mugello. În Italia, Marc Marquez a dus un duel electrizant pe pistă cu conaționalul său, dublul campion mondial de la Yamaha Jorge Lorenzo, care acum va avea ocazia să-și ia revanșa.

La clasa mezină, am asistat la ceea ce va deveni o cursă canon pentru orice pasionat de Moto 3. Nu ne-ar ajunge trei zile și trei nopți pentru a depăna amintirile cursei clasei Moto 3 de la Mugello cu toate întorsăturile sale! La fel putem spune și despre situația de la clasa mare, acolo unde duelul fratricid dat între Lorenzo și Marquez a atins cote explozive pe final. Ne amintim cu plăcere de depășirea pe muchie de cuțit, la totul sau nimic a lui Marc Marquez asupra lui Lorenzo, pentru a-și cimenta seria de victorii consecutive începută la Losail.

Situația în clasamentele generale a suferit modificări după Mugello, clasa Moto 3 având un nou lider al campionatului, în persoana lui Romano Fenati, protejatul lui Valentino Rossi. După victoria pe muchie de cuțit în fața lui Vinales și Rins, italianul îl surclasează pe Jack Miller, care a pierdut controlul motocicletei sale, secerându-i pe Alex Marquez și pe surprinzătorul Enea Bastianini, cel care plecat de pe poziția a 16-a a grilei de start a condus cursa la un moment dat.

La fosta clasă a sfertului de litru, actuala Moto 2, situația la general e de vis pentru ibericul Esteve Rabat. Tito a luat un avans considerabil în urma unei prestații fără greșeală, în timp ce rivalii Kallio și Maverick Vinales au fost marile dezamăgiri ale etapei italiene, terminând pe locul 6 , respectiv 9.

Cursa clasei regină de pe circuitul italian a avut toate ingredientele necesare unui show pe cinste, cu ruperi de ritm, reveniri, stiluri diferite de pilotaj și cel mai important, depășiri la limita riscului. Marquez părea mulțumit cu un loc doi, dar la finele liniei drepte de start-sosire de la intrarea în ultimul tur, Marc își adună toate puterile pentru o ultimă manevră magică, de totul sau nimic și în toată nebunia specifică tinereții și vârstei, își încearcă șansa și reușește să treacă de un Jorge Lorenzo la fel de uluit precum a fost în 2009 la manevra lui Rossi din ultimul viraj.

În clasamentul general, Marquez conduce cu 150 de puncte din tot atâtea posibile, fiind urmat la 53 de puncte de Valentino Rossi. Pe locul al treilea se află Dani Pedrosa, la doar un punct în urma doctorului, dar mult prea mult în urma mai tânărului său coleg de la Honda.

Circuit de Catalunya este recent construit, în 1991, fiind dat în folosire în toamna aceluiași an pentru Grand Prix-ul Spaniei de Formula 1, cursă câștigată de Nigel Mansell. Reținem spectaculosul duel roată la roată cu regretatul Ayrton Senna pe linia dreaptă din fața boxelor. Pentru Moto GP, configurația circuitului e ușor modificată, șicana din penultimul viraj fiind introdusă special pentru cursele din Formula 1. Totuși, circuitul permite o multitudine de locuri unde se poate depăși fără probleme.Cu linii drepte lungi și curbe rapide, circuitul catalan permite manevre de depășire în special în virajele 1, 2, 4, 10 și 14.

Cursa din 2006 și startul ei a lăsat victime celebre, mulți fani ai motociclismului și al celor de la Ducati amintindu-și cu tristețe incidentul în care a fost implicat spaniolul Sete Gibernau. Plecat din linia a treia, el se acroșează cu Marco Melandri și coechipierul său de la Ducati, italianul Loris Capirossi. Acest start a reprezentat începutul sfârșitului pentru cariera lui Sete Gibernau și cu siguranță a marcat finalul perioadei sale de pretendent la victorii și la titlul mondial. De altfel, Gibernau e cunoscut ca fiind primul mare nume care și-a îngropat cariera definitiv încercând să stăpânească bestia roșie, Ducati-ul domesticit doar de cangurul Stoner.

Având în vedere configurația circuitului catalan și istoria curselor de aici, avem premise pentru curse spectaculoase la toate cele trei clase. Vom avea parte de un spectacol asemănător cu cel oferit la Mugello? Va reuși Marc Marquez să-și înșire un nou teritoriu regatului său format din 6 circuite? La toate aceste întrebări și la dileme existențial-motociclistice vom avea răspunsul duminică după-amiază.

Sursa imagine: Flickr