Dani Pedrosa sparge gheața la Barcelona

Dani Pedrosa sparge gheața la Barcelona

După ce vineri Marc Marquez și-a ținut cărțile ascunse, ziua de sâmbătă a fost așteptată de toată lumea pentru a vedea dacă tânărul spaniol va reuși să-și prelungească seria de 7 pole-positionuri consecutive.

În antrenamentele de vineri, Marc Marquez părea vulnerabil, timpii săi indicând acest fapt mai mult ca niciodată în 2014. După trei sesiuni de antrenamente cu rezultate imprevizibile, ziua de sâmbătă nu-l vedea în aceeași postură autoritară pe Marquez, precum eram obișnuiți până acum. De altfel, Marc nu se afla pe unul dintre traseele sale predilecte, fapt indicat de palmaresul său modest la Barcelona, unde câștigase doar o dată, la clasa 125cc.

În condiții ideale de concurs, cu o temperatură la nivelul asfaltului de 49 de grade și 32 de grade în atmosferă, umiditate de 29%, cochetul circuit catalan se prezenta excelent pentru toate sesiunile consecutive ale celor trei clase ale campionatului.

MOTO GP

Cu 4 nume diferite în fruntea celor patru sesiuni de antrenamente, calificările de astăzi anunțau un duel mai strâns decât de obicei, Marc Marquez fiind într-un ușor disconfort. El a postat cel mai rapid rezultat abia în a patra sesiune oficială de antrenamente desfășurată chiar înaintea secvenței Q1 de calificare.

Și iată că surpriza s-a produs, cu Dani Pedrosa și a sa Honda Repsol reușind să spargă monopolul coechipierului Marquez. Cu o viteză de vârf net superioară celor de la Yamaha, 341.8 km/h pentru Pedrosa, comparativ cu 339.3 km/h a lui Jorge Lorenzo, ibericul de la Honda a reușit să obțină cel mai bun rezultat al sesiunii, arestând pole-ul cu timpul de 1’40″985, fiind la mai puțin de o zecime de cel mai bun tur al circuitului, record ce-i aparține din 2013 (1’40″893).

Marc Marquez a falsat pentru prima oară în sezon. Nu pentru locul al treilea cât pentru faptul că a fost bătut în ritm de calificări pentru prima oară anul acesta de către Dani Pedrosa, cel care a fost sub Marquez la nivel de top speed, campionul mondial atingând 343.7 km/h comparativ cu cei 341.8 km/h ai Hondei micuțului Dani. D iferența dintre cei doi s-a decis pe porțiunile tehnice ale circuitului, acolo unde Dani a avut un mic avans în fața coechipierului de la Honda. De altfel, timpul de referință obținut de Marc a fost de 1’41″135, la 0.150 în urma lui Pedrosa. Marc a căzut pe final de Q2, însă fără consecințe fizice. Între cei doi s-a intercalat dublul campion mondial Jorge Lorenzo, care a fost din nou mai rapid decât coechipierul său, Rossi. Italianul a încheiat topul primilor 5 cu timpul 1’41″290, fiind devansat în bătălia pentru locul al patrulea de germanul Stefan Bradl, cronometrat cu timpul de 1’41″220.

MOTO 2

La clasa intermediară, un spaniol domină categoric și restul lumii îl urmează, neavând de ales astăzi. Esteve Rabat a dovedit încă o dată cine e liderul clasei. Cu un timp departe de recordul deținut de Marc Marquez, ce datează din 2012, Rabat a oprit cronometrele la un timp de referință de 1’46″569, fiind singurul rider care a coborât astăzi sub 1’47 la clasa intermediară. Spaniolul a fost urmat de contenderul său la titlul mondial, finlandezul Mika Kallio, care și-a stabilit cel mai bun rezultat cu 1’47″140, fiind urmat în imediata sa apropiere de Maverick Vinales cu un timp de 1’47″192 pe tur. Vinales reușește să-și revină din pumnii primiți la Mugello, acolo unde, a făcut mai mult act de prezență, încheind pe un dezolant loc 9,

Topul primilor 5 a fost încheiat de doi germani. Sandro Cortese reușește al patrulea timp al sesiunii de calificări cu 1’47″267, în timp ce conaționalul său, Jonas Folger, oprește ceasul la 1’47″444. Pentru cursa de mâine avem toate premisele unui duel Rabat-Kallio, cu o posibilă implicare a mai tânărului Maverick Vinales, cel care încă așteaptă primul succes de etapă la clasa intermediară.

MOTO 3

La clasa mezină, sesiunea de calificări s-a desfășurat sub frâiele autoritare ale lui Alex Marquez, fratele mai mic al lui Marc. Acesta conduce autoritar ostilitățile, înghețând cronometrul la un timp de referință de 1’50″232, un timp mai bun cu mai mult de jumătate de secundă în fața următorului clasat, surpriza plăcută de la Mugello – italianul Enea Bastianini, cel care a avut un timp de 1’50″850. Ultimul dintre cei doar 3 rideri care au coborât sub limita de 1’51 pe tur a fost spaniolul Alex Rins, turul său cronometrat fiind de 1’50″912, la 0.680s în spatele poleman-ului Marquez. Topul primilor cinci a fost încheiat surprinzător de sud-africanul Brad Binder, 1’51″024 și de finlandezul Nicklas Ajo, 1’51″308.

Sesiunea de calificări a clasei mezine a produs și surprize neplăcute, cei doi protagoniști aflați în lupta pentru titlul mondial, italianul Romano Fenati și cangurul de la Antipozi, Jack Miller reușind două contraperformanțe. Miller se clasează pentru startul de mâine doar pe locul al 9-lea, în timp ce liderul Fenati va pleca din linia a șasea, ocupând un deziluzionant loc 16.

Așadar, avem toate premisele necesare pentru a asista la un spectacol de calitate pentru cursele de mâine, posibilii factori care vor mai interveni fiind vremea (umiditatea, temperatura la sol și în atmosferă), dar și alegerea compoziției pneurilor. De asemenea, pe liniile drepte ale circuitului catalan, top speed-ul va conta enorm, Honda având încă o dată un avantaj în fața celor de la Yamaha.

Vom asista oare la un reviriment al evenimentelor de la Mugello sau vom avea un weekend mai anost decât cel din Italia? Vom trăi la cote maxime un nou duel similar cu cel din 2009, atunci când Rossi și Lorenzo au ținut publicul cu sufletul la gură până la final? Răspunsurile le vom avea cu certitudine mâine după-amiază.