Transilvania Rally – toujours Delecour

Transilvania Rally – toujours Delecour

Francois Delecour se impune și la Cluj-Napoca, în cea de-a patra etapă a Campionatului Național de Raliuri. Francezul este urmat pe podium, la revenirea sa cu modelul Peugeot S2000, de Edwin Keleti și Dan Gîrtofan. Simone Tempestini încheie acest raliu doar pe a patra poziție, după 3 probe speciale câștigate, iar germanul Manfred Stohl îl urmează în clasamentul final al Transilvania Rally.

În prima zi de concurs, Delecour a reușit să se desprindă de restul piloților din Campionatul Național la peste 20 de secunde, singurul care i-a dat de furcă a fost Manferd Stohl, care e izbutit să-i fure francezului victoria pe PS1 Făget și a terminat ziua de vineri la o diferență de 3,8 secunde față de Francois. Simone este al treilea după prima zi, la doar 1.5 secunde în fața lui Keleti. În clasamentul mașinilor cu două roți motrice, Adrian Răspopa conducea detașat la finalul zilei cu 40 de secunde în fața lui Badiu. Sebastian Gioarsă aduce mașina sa de clasă 9 pe a treia poziție în acest clasament.

A doua zi a transformat bătălia pentru pozițiile din clasament într-o adevărată loterie. Sâmbătă, Francois Delecour, Simone și Marco Tempestini și-au împărțit victoriile pe probele speciale. Manfred Stohl le-a dat de furcă piloților, chiar dacă alerga pe un material de concurs mai puțin performant, până pe PS9 când din cauza problemelor cu frânele a pierdut 30 de secunde. Neamțul a ajuns la superspeciala Polus pe locul 6 unde a recuperat o poziție datorită unei greșeli făcute de Marco Tempestini. Keleti profită de problemele lui Stohl și acaparează locul al doilea la general până la finalul raliului. Giri a terminat Transilvania Rally pe ultima treaptă a podiumului, după un traseu foarte bun făcut pe probele de sâmbătă. Bogdan Marișca este nevoit să abandoneze după o ieșire în decor pe PS4, iar Adrian Răspopa abandonează pe PS5, iar echipajul cu numărul 555 a avut parte de cel mai dur accident, pilotul și copilotul fiind transferați la spital. Copilotul a suferit o fractură de stern și fractură a coastei 1, iar pilotul Nicolae Stanciu a suferit o accidentare la genunchi. Acestora li s-au alăturat încă 13 echipaje, printre care se numără și cel pilotat de Raul Badiu. Podiumul final la două roți motrice este următorul: Florin Petrișor, Radu Necula și Andrei Mușeteanu. Danny Ungur pierde victoria la clasa 11, în fața lui Dorin Banciu după ce acumulează un minut și 10 secunde de penalizare.

 

————————————————————————————–

Desfășurarea raliului:

22:00 Simone se impune pe SS Polus, după ce Delecour face spectacol având un avans suficient pentru a le putea oferi un spectacol fanilor veniți în număr destul de mare în parcarea Polus Center. Sebastian Barbu și Marco Tempestini greșesc și pierd destul de mult timp, dar cărțile pentru podium erau deja făcute. G.Szabo și Edwin Keleti stabilesc cel de-al doilea, respectiv, al treilea timp al superspecialei Polus.

19:15 La ce condiție fizică are Delecour și cu avansul luat deja, nu mai poate pierde victoria nici dacă parcurge proba din parcarea Polus Center alergând. Dincolo de talent în a pilota, atât Francois Delecour cât și Manfred Stohl nu au nici 100 de grame în exces.

19:00 Ultima specială lungă a zilei, PS11, este adjudecată tot de Delecour, cu un avans minim, de doar 5 zecimi, în fața lui Keleti, care îl secondează și la general. Manfred Stohl este marele perdant al probei, pierzând 30 de secunde și ajungând astfel pe locul al șaselea la general, în urma lui Gîrtofan, Simone și Marco Tempestini. Urmează spectacolul pentru fanii clujeni care nu s-au deplasat pe dealuri sau la Turda: Superspeciala Polus Center, cu start programat la 20:14. Singura poziție fruntașă care se joacă, în mod normal, este duelul din familia Tempestini, juniorul având un avans de 4,4 secunde. Raul Badiu a abandonat, cu probleme la noua sa mașină, când se afla pe un excelent loc 9 la general.

18:00 PS8 Florești 2 este acontată de Marco Tempestini, în fața lui Simone și a lui Manfred Stohl. Delecour (P5) pierde doar 3 secunde, însă se revanșează pe PS9, unde se impune detașat în fața lui Dan Girtofan și a lui Edwin Keleti. PS10 vede același top3 din proba anterioară, iar Delecour stă foarte bine la general, cu aproape un minut și jumătate avans în fața lui Keleti. Urmează în clasament Girtofan, Stohl, Simone și Marco Tempestini.

16:20 În urma ieșirii în decor, pe PS 5 Beliș 1, a echipajului cu numărul de concurs 555 Nicolae Stanciu/Georgios Ladopoulos, aceștia au fost transportați la Unitatea de Primiri Urgențe Cluj-Napoca. Copilotul grec a suferit o fractură de stern și fractură a coastei 1. Georgis Ladopoluos se afla în continuare la UPU Cluj, pentru examene medicale amănunțite. Pilotul Nicolae Stanciu a suferit o accidentare la genunchi.În momentul în care vom avea mai multe informații, vom reveni cu amănunte.

15:30 Mașinile au revenit în primul parc de service al zilei, fie prin forțe proprii, fie pe rulote. Manfred Stohl nu are timp de declarații, dat fiind că nu se sfiește să-și suflece mâinile și să aleagă pneurile pe care le dorește pentru următoarele probe. Delecour este mai relaxat după ce și-a consolidat poziția de lider, iar mașina lui Marișca arată prin ce a trecut.

14:30 Simone Tempestini își mai adjucă încă o probă în Transilvania Rally. Sebastian Barbu termină PS7 în urma lui Simone la 0.9 secunde, iar Delecour închide podiumul. Top 5 la general după PS7:  Delecour, Stohl, Keleti, Gîrtofan, Simone. Cornel Gărdean este nevoit să abandoneze după ce a ieșit în decor.

14:00 Delecour își adjudecă a treia probă specială a zilei. Keleti este mai încet cu doar 4.8 secunde și termină proba pe a doua poziție. Clujeanul este urmat de G. Szabo, M. Tempestini și S. Barbu. Giri și cu Simone termină această probă specială cu cel de-al 12-lea, respectiv, al 13-lea timp. Primii 5 la general după PS6 Râșca 1 sunt: Delecour, Keleti +1:13.8, Stohl +1:16.3, Gîrtofan +1:23.8, Simone +1:36.3.

13:30 Simone Tempestini este cel mai rapid pe PS5 Beliș 1. Tânărul pilot îl devansează pe Delecour cu 1.8 secunde. Podiumul este închis de Skoda S2000 a lui Dan Gîrtofan la o diferență de 4.4 secunde față de Simone. Stohl termină PS5 cu doar al optulea timp, căzând pe 4 în clasamentul general, în fața lui Edwin Keleti.

13:00 Final nefericit așadar pentru localnicul Marișca în ultima sa etapă confirmată pe modelul Skoda S2000 pus la dispoziție de dealerul local al mărcii, Compexit.

12:30 Delecour începe ziua a doua cu dreptul, fiind mai rapid pe PS4 decât urmăritorul său, Dan Gîrtofan, cu 12 secunde. Simone încheie prima probă a zilei pe 3, pierzând astfel poziția a treia a clasamentului general în fața lui ”Giri”. Stohl rămâne pe 2 la general, stabilind timpul al patrulea pe această probă.

12:00 Transilvania Rally s-a încheiat pentru echipajul cu numărul 8 Bogdan Marișca/Marc Banca; echipajul cu numărul 11 Adrian Răspopa/Catalin Grigoriu; echipajul cu numărul 459 Andrei Pop/Bogdan Alexandru și pentru echipajul 555 Nicolae Stanciu/Georgios Ladopoulos. Din cauza acestor ieșiri în decor, startul pe probe se decalează cu aproximativ 38 de minute.

1:00 O scurtă galerie de poze din prima zi de concurs

0:15 Delecour este primul care duce mașina în parcul închis și termină treaba pe astăzi foarte bine dispus, după ce s-a informat despre rezultatele de la Cupa Mondială. Un bun prilej să le facă în ciudă mecanicilor italieni, afectați de înfrângerea cu Costa Rica, în timp ce Francois zâmbea larg și amintea rezultatul bun al Franței (5-2 cu Elveția). Campionul francez s-a mai interesat și de evoluția tânărului său coleg, Raul Badiu.

23:30 Clasamentul general după prima zi (3/12 speciale):

1.Delecour 2.Stohl +3,8s 3.S.Tempestini +24,2s 4.Keleti +25,5s 5.Barbu +31,5s 6.Gîrtofan +32,9 7.Marișca +41,1s

În sfârșit, Delecour și-a găsit un adversar de calibrul său. A trebuit să-l aducă tot echipa sa, iar acum divizia locală pare să fie și mai afectată, locul al treilea fiind singura posibilitate reală, în spatele experimentaților componenți ai echipei ESD.

23:00 Stohl pierde prima poziție în clasamentul general al raliului în fața lui Delecour, fiind mai încet pe PS3 cu 3.9 secunde. Keleti termină proba specială cu al treilea timp. Sebastian Barbu cade pe 5 la general după ce pe această ultimă probă a zilei termină doar cu al șaptelea timp. Mașinile urmează să se regrupeze în parcul de service și mai apoi în parcul închis. Prima probă specială de mâine, PS4 Tarnița 1, va începe la ora 9:34.

“Clujul a fost întotdeauna un raliu frumos și dificil. Din cauza noroiului format după ploaie a fost cu atât mai dificil. Mă bucur de lupta directă cu Manfred și a fost chiar interesant cum s-a desfășurat. Abia aștept ziua de mâine să continui lupta cu el.”

Francois Delecour

22:00 Francois Delecour este cel mai rapid pe Superspeciala din centrul orașului Turda. Keleti este mai încet cu 0.9 secunde decât francez, terminând proba pe a doua poziție a podiumului. Simone Tempestini închide podiumul acestei probe spectacol de 1.3 km. Echipajul cu numărul de concurs 42 întâmpină probleme la roata dreapta față.

21:00 Manfred Stohl se impune pe PS1 la o diferență de 2.8 secunde față de Delecour și 10.8 de Sebastian Barbu. Simone Tempestini este al patrulea, urmat de Marișca, Keleti, Gîrtofan, Marco T., Răspopa și G. Szabo. Echipajele S. Badea-F. Dorca și Juhos-L. Bako se retrag din competiție, consemnând primele abandonuri de la Transilvania Rally.

19:30 Am ajuns la Turda, unde traseul este foarte bine pregătit pentru PS2. Garduri de metal, polițiști și jandarmi, totul este în regulă atunci când camerele de luat vederi sunt atât de numeroase, iar speciala se transmite în direct pe Digi Sport. Într-o schimbare de ultim moment, comisarii ne spun că luminile au fost montate înainte de plecarea în PS1, nu la intrarea în Turda, înainte de Ps2. Mai ușor pentru tehnicieni, însă mașini mai grele pe prima specială a zilei.

18:30 Dacă mai devreme ne afirmam regretele că sunt doar 7 etape în CNR anul acesta, măcar de s-ar evita problemele. Iată că și la Cluj se rivalizează cu brazilienii în ceea ce privește lăsatul treburilor pe ultima sută de metri. Cu doar o oră și zece minute înainte de start, am parcurs PS1-Făget și nimic nu ne-a indicat începutul și sfărșitul probei: niciun cort, niciun marcaj, nicio masă cu arbitri.

16:00 Plouă intermitent în Cluj-Napoca de aproape două ore. Alegerea pneurilor va fi una pe cât de dificilă pe atât de importantă.

14:00 Norii și-au făcut apariția pe cerul Clujului, aducând ploaia înapoi în grafic pentru probele de noapte de azi. Așadar spectacolul este garantat. Să sperăm că și dacă va ploua, vom avea spectatori cât mai mulți pe probe.

13:00 Chiar dacă cei mai rapizi timpi vor fi realizați de mașinile de la Grupa 2 (Fiesta R5, Fabia S2000 sau Peugeot S2000), noi suntem cu obiectivele foto și pe câteva exemplare clasice: BMW 1602 (Gunther Graef), Audi Quattro (Vassilios Velanis), Porsche 914 (Lymperis Papazoglou) și Ford Escort Mark 2 (Cristian Aconi Vartaci). Aducem un omagiu pe această cale echipajelor care au grijă să conserve aceste modele clasice. Imaginile aparțin colectivului Rally Maniaks, care au un întreg album dedicat Transilvania Rally pe pagina lor de facebook.

11:00 PS1 va începe la 19:49, iar accesul mașinilor spectatorilor va fi permis pe respectivul sector până la 17:49. Salutăm decizia organizatorilor de a pune vineri probe puține și suficient de târziu pentru ca cei din câmpul muncii să poată veni în număr cât mai mare să vadă întrecerea. Astăzi este o zi festivă pentru cei din Turda, care sunt așteptați la superspeciala din oraș. Primarul Tudor Ștefanie a declarat:

M-am simțit dator față de turdenii pasionați de automobile, de raliuri și astfel de concursuri, iar acum am ocazia să le fac acest cadou. După cum am văzut reacțiile lor în mediul virtual, aceștia sunt foarte nerăbdători să vadă acest spectacol extraordinar.

10:30 În buna tradiție a raliurilor mioritice, vom avea un raliu scurt, cu 12 probe speciale (care sunt de fapt doar 7 trasee distincte, 5 dintre ele fiind parcurse de două ori) ce totalizează 124,6km. Astăzi sunt programate primele trei speciale: PS1 Făget (8,2km), apoi superspeciala din Turda (1,3km) și o probă de noapte pe același traseu din PS1, parcurs în sens opus și scurtat cu 100 de metri. Așadar, un singur sector important de memorat pentru echipaje astăzi, particularitatea PS1/PS3 fiind trecerea de la asfalt la macadam pe la jumătatea parcursului.

9:30 Ieri a avut loc startul festiv în Piața Unirii, iar cei implicați în CNR au fost vizitați de o sumedenie de copii. Astăzi se trece la treburi serioase. Dimineața, între 9 și 14 are loc un shakedown, iar schimbarea locației acestuia fără a anunța spectatorii și presa a dat naștere primei dispute tipic românești de la Cluj, după cum relatează site-ul cnr.ro:

Regulamentul particular al intrecerii de la Cluj preciza ca Shakedown-ul va avea loc la Cheia. Locatia a fost schimbata insa, conform Buletinului nr.1 din 17 iunie, document care a fost insa publicat doar pe pagina de web a directorului de concurs, informatia nefiind prezenta nici pe site-ul oficial al raliului si nici pe cea a forului de specialitate. Mai mult, Buletinul precizeaza inca din preambul ca este “In atentia concurentilor, echipelor”, semn ca nici spectatorii si nici jurnalistii acreditat la acest eveniment nu au fost considerate persoane demne sa cunoasca modificarea.

8:45 De anul trecut suntem în aceeași stare de fapt: este nevoie de ceva special pentru ca Delecour să fie înfrânt. Francezul revine la Cluj pe modelul Peugeot S2000, o mașină net superioară față de Impreza R14. Surpriza raliului este tocmai acea mașină Subaru lăsată vacantă de Francois, pe care o va pilota în acest weekend vedeta austriacă Manfred Stohl.

8:30 Francois Delecour este lider în clasamentul general al piloților După victoria din prima etapă de la Brașov (coeficient 1,2) la bordul modelului Peugeot S2000, francezul a concurat în următoarele două etape pe un Subaru Impreza R14, cu care a abandonat la Arad, dar a învins la Tulcea.

8:00 Salutări de la Cluj, unde va avea loc cea de-a patra etapă a Campionatului Național de Raliuri. Anul acesta, calendarul competițional a fost redus la 7 etape, dintre care cinci au coeficient 1, printre care se numără și cea de la Cluj