Buletin GT

Buletin GT

După o pauză bine-meritată prilejuită de cursa de 24 de ore de la Le Mans, Buletinul GT se întoarce cu vizite în Belgia, la Spa-Francorchamps, pentru etapa din campionatul GT Tour francez, în Spania la Jerez pentru etapa a 3-a din GT Open și în Marea Britanie la Snetterton pentru a 4-a etapă din Campionatul Britanic de GT-uri.

FFSA GT Tour

Rundele din campionatul de GT-uri al Franței au jucat rolul de curse-suport pentru etapele din WTCC disputate week-end-ul trecut pe aceeași pistă. Belgian Audi Club Team WRT a profitat de ocazie și i-a adus la bord pe Benoit Treluyer și Andre Lotterer, în scopul pregătirii celor doi proaspăt câștigători de la Le Mans pentru cursa de 24 de ore de la Spa, în care aceștia vor participa ca parte a echipei belgiene.

Prima cursă a avut o desfășurare oarecum haotică, prima jumătate fiind martora unei lupte la vârf între Raymond Narac și Enzo Ide. Cel din urmă a intrat din postura de lider la boxe, fiind urmat de Narac. Datorită timpilor de handicap ce au jucat în defavoarea lui Ide și a echipierului său, modelul 911 GT3 al lui Narac, cu Nicolas Armindo la comenzi, a ieșit primul după oprirea la boxe. Datele problemei s-au schimbat destul de repede, supremația lui Armindo fiind negată de o pană ce l-a scos pe francez din lupta pentru victorie.

Problemele echipei IMSA Matmut l-au adus în prim-plan pe Morgan Moullin-Traffort care s-a păstrat pe primul loc până la intrarea pe pistă a safety-car-ului, cu 15 minute rămase pe ceas. Acesta a condus plutonul timp de 10 minute, restart-ul fiind o șansa pentru Lotterer de a prelua conducerea, germanul aflându-se în acel moment pe locul al doilea. Pilotul de uzină al Audi nu numai că nu a profitat de ocazie, dar urmând exemplul colegului Benoit Treluyer, a părăsit pista în Radillon în timp ce Armindo, aflat într-o cursă de recuperare, a derapat în La Source. Astfel, Moullin-Traffort a rămas singur în frunte și a trecut primul linia de sosire marcând prima victorie din acest sezon pentru el și echipierul Phillipe Giauque.

În a doua cursă, Moullin-Traffort a plecat din pole position reușind să-și păstreze poziția după prima trecere prin La Source. Lotterer, plecat tot din prima linie, a căzut până pe patru pentru a reveni rapid pe a treia poziție. La momentul opririi la boxe, Moullin-Traffort avea un avantaj de 8 secunde asupra plutonului, Loudovic Badey fiind al doilea.

Jean-Luc Beaubelique a preluat conducerea după pitstop dar apoi a cules o pană, prima poziție revenind din nou în curtea cuplului Giauque/Moullin-Traffort. Francezul a avut dificila sarcină de a îl ține în spate pe Enzo Ide într-un Audi R8, sarcină pe care nu a putut să o ducă la bun sfârșit căci Ide s-a strecurat până pe prima poziție cu 20 de minute rămase din cursă. Acesta s-a păstrat în frunte, chiar și după un restart, câștigând cursa în cele din urmă. Au urmat Armindo/Narac pe al lor Porsche, Giauque suferind la rândul lui o pană pe final și terminând înafara primilor 5.

Rezultate complete.

International GT Open

Cele două curse de la Jerez au marcat finalul seriei de victorii semnate de mașinile Corvette. Primele 4 curse (2 etape) ale sezonului au fost dominate fie de V8 Racing, fie de SRT. Acest week-end a semnalat momentul revenirii Ferrari-urilor, mașinile italiene câștigând ambele curse, în timp ce Nissan-ul GT-R GT3 al Nova Race s-a bucurat de un debut răsunător.

La start-ul primei curse, Daniel Zampieri în Ferrari 458/SMP Racing a preluat întâietatea de la Cesar Campanico. Ordinea s-a păstrat și după oprirea la boxe, piloții fiind diferiți: în Ferrari-ul SMP a urcat rusul Mavlanov iar Audi-ul echipei Novadriver a fost preluat de Aditya Patel.

Rusul a reușit un al doilea stint curat și a câștigat prima cursă, lui Aditya Patel fiindu-i imposibil să i se împotrivească. Pe ultima treaptă a podiumului a terminat cuplul Ruberti/Roda în Ferrari-ul AF Corse în timp ce singurul Corvette care a terminat s-a clasat abia al 7-lea.

A doua cursă a marcat prima victorie trecută în contul echipei Villorba Corse. Prima jumătate de cursă a fost dominată de Michele Rugolo (Ferrari 458/AF Corse), care s-a păstrat în frunte până la oprirea la boxe. Ferrari-ul 458 a ieșit tot la conducerea cursei, de data aceasta în mâinile echipierului lui Rugolo, Claudio Sdanewitsch. Maleev în Ferrari-ul SMP și Dolby în noul Nissan de clasă inferioară GTS se aflau pe urmele sale. Ambii au fost depășiți în cele din urmă de un Andrea Montermini dezlănțuit, care a ieșit de la standuri pe a cincea poziție și și-a croit drum până în țeava de eșapament a liderului Sdanewitsch. Italianul a urcat pe prima poziție în penultimul tur, Dolby urmându-i exemplul și depășindu-l și el la rândul lui pe Sdanewitsch în ultimul tur. Podiumul final a arătat astfel: Montermini/Schiro, Dolby/Bontempelli și Rugolo/Sdanewitsch.

Rezultate complete.

British GT

Etapa a patra a Campionatului Britanic pentru GT-uri s-a desfășurat în două manșe pe circuitul Snetterton. Startul primei curse a aparținut pole-sitter-ului Marco Attard, care s-a depărtat de pluton, singurul ce a fost capabil să-l urmeze fiind Jody Firth într-unul dintre modelele Porsche GT3R ale Trackspeed.

Pasin Lathouras se afla în fruntea plutonului urmăritor, ritmul său scăzut oferindu-le ocazia liderilor să-și mărească avansul. În cele din urmă, Phil Keen a reușit să treacă de Lathouras, intrând înaintea pilotului AF Corse pentru oprirea obligatorie la boxe. Acesta a dat mașina pe mână echipierului Minshaw care a ieșit primul pe pistă, echipa Trackspeed mișcându-se simțitor mai repede la boxe decât Ecurie Ecosse. Ieșit pe pistă al doilea, Cocker a fost incapabil să găsească o breșă în apărarea lui Keen, experimentatul britanic rămânând până la final pe a doua poziție în spatele 911 GT3R-ului pilotat de Minshaw și Keen. Pe ultima treaptă a podiumului s-a clasat BMW-ul Triple Eight Motorsport.

Cursa din ziua de sâmbătă fost scurt circuitata de un steag roșu ce a încetat ostilitățile pentru câteva minute bune. La puțin timp după start, John Gaw, Andy Schulz și Luke Hines au ieșit toți înafara pistei în virajul Riches provocând avarii serioase barierei de protecție. După restart, Jonny Adam a reușit să se depărteze puțin de urmăritorul Adam Carroll, ordinea ramând neschimbată până la trecerea pe la boxe.

În a doua jumătate a cursei, coechipierul lui Adam, Andrew Howard, l-a ținut cu succes în spate pe Gary Eastwood, cel ce prelease Ferrari-ul FF Corse de la Adam Carroll. Astfel, Howard a câștigat cursă cu un avantaj comfortabil de 14 secunde în fața lui Eastwood ce și-a creat la rândul său un avantaj de 10 secunde în fața locului 3 ocupat de Paul White.

Rezultate complete.

Sursă poză: IMSA Performance Matmut