Assen 2014 review: o altă etapă dominată de frații Marquez

Assen 2014 review: o altă etapă dominată de frații Marquez

MotoGP

Assen 2014 a fost o cursă monotonă din punct de vedere al spectacolului oferit de depășiri și suspans, dar una extrem de animată din cauza condițiilor meteo, al trecerilor pe la boxe, precum și datorită alegerilor în materie de pneuri făcute de piloți la startul cursei.

Unul din piloții care a riscat la începutul cursei a fost Valentino Rossi, care probabil a făcut cea mai greșită alegere, optând pentru penuri de ploaie pe față și un pneu mediu de uscat. Acesta și-a dat seama ulterior de greșeala făcută și a intrat la boxe la finalul turului de încălzire, fiind nevoit să ia startul de pe linia boxelor. Ulterior, doctorul a făcut o cursă foarte bună de recuperare și a încheiat cursa pe poziția a 5-a. Dacă nu ar fi început ploaia cu un minut înainte de startul cursei, aș fi putut să mă lupt cu cei din față pentru podium, a declarat Rossi la finalul etapei olandeze. Coechipierul lui Rossi, Jorge Lorenzo s-a zbătut din nou pe tot parcursul cursei de la Assen la mijlocul plutonului (a încheiat cursa pe locul 13), ca urmare a unei sesiuni de calificări relativ ratate, dar și datorită greșelilor în materie de pneuri și a unei strategii total eronate, fapt sesizat la ambii piloți ai echipei de uzină Yamaha.

Echipa glonțului din Bologna, prin prezența lui Dovizioso a făcut o figură foarte frumoasă, lucru care probabil a fost favorizat și de condițiile meteo, Ducati demonstrându-ne în etapele anterioare că nu poate încă să concureze cu cei de la Honda și Yamaha dacă pista se prezintă în condiții uscate. Andrea Dovizioso a încheiat cursa de la Assen pe cea de-a doua treaptă a podiumului.

Probabil că cea mai mare surpriză a fost furnizată de Aleix Espargaro, care cu un model open a reușit să termine cursa pe locul 4 în spatele lui Dani Pedrosa, cu care s-a duelat tururi bune la rând, arătându-i conaționalului său de la HRC că poate să îi țină piept într-o dispută de la egal la egal.

A 8-a victorie la rând obținută de Marc Marquez nu mai este nicio supriză pentru nimeni, dar este un nou record pe care spaniolul îl egalează. Singurul care a mai reușit o astfel de performanță este multiplul campion mondial italian Giacomo Agostini. În primele tururi Marc nu a reușit să țină pasul cu liderul Andrea Divizioso, dar după ce pneurile s-au încălzit și mai ales după ce piloții au trecut pe la boxe pentru a schimba pneurile de ploaie cu cele de pistă uscată, Marquez și-a intrat în ritm. Nimeni și nimic nu l-a mai putut opri pentru a-și adjudeca a 8-a victorie consecutivă a sezonului 2014.

Moto2

Condițiile meteo au influențat extrem de mult și desfășurarea evenimentelor de la clasa Moto2. După un start bun, Simone Corsi s-a instalat la conducerea cursei, urmat îndeaproape de Sam Lowes. Favoriții la victorie, Esteve Rabat, Maverick Vinales și Mika Kallio nu au avut un start foarte reușit, dar pe doi dintre aceștia, finalul cursei i-a prins pe podium.

Odată cu uscarea pistei și a uzării extreme a pneurilor de ploaie au urmat o serie de căzături, care au decis cursa. Sam Lowes a pierdut fața și a căzut de pe poziția a doua la jumătatea cursei, după ce cu câteva tururi înainte Mattia Pasini a pierdut controlul motocicletei și a cedat poziția a 3-a. Însă probabil cea mai importantă căzătură a fost cea a lui Simone Corsi din poziția de lider detașat în momentul în care mai era de parcurs mai puțin de jumătate din totalul tururilor.

Fără discuții vedeta clasei Moto2 din cursa olandeză a fost câștigătorul acesteia, Anthony West, poreclit Rain Man. West a profitat de greșelile făcute de Sam Lowes și Simone Corsi și a urcat la conducerea cursei, având un ritm destul de bun, care i-a permis să se distanțeze puțin de urmăritorii săi. Singurul moment în care acestuia i-a fost pusă în pericol victoria a fost chiar ultimul tur (pe ultimele viraje), când Vinales s-a apropiat foarte mult de acesta și a încercat să îl depășească, dar cu o defensivă ermetică și puțin noroc, West a câștigat prima cursă după 11 ani de pauză.

Moto3

Am avut parte de o cursă interesantă și la clasa mezină, nu atât prin câștigătorul cursei, Alex Marquez, care a dominat cele 22 de tururi de la un capăt la altul, cât prin ceea ce s-a petrecut în lupta pentru locurile din afara podiumului. Locul 3 a fost în cele din urmă adjudecat de manufacturierul indian Mahindra, prin pilotul portughez Miguel Oliveira (primul podium pentru Mahindra din acest sezon). Acesta a încheiat în spatele celor doi spanioli, Alex Marquez și Alex Rins.

Cel mai mare perdant al cursei de la Assen a fost italianul Romano Fenati, care nu a putut profita de greșeala din al doilea tur a liderului clasamentului general, Jack Miller, care a pierdut fața și a abandonat în cele din urmă în etapa olandeză. Fenati, plecat de pe poziția a 9-a, a greșit în primele tururi ale cursei, ajungând până pe poziția a 31-a. A urmat o cursă de recuperare extraordinară a acestuia, reușind să urce până pe locul 8 și fiind capabil să se implice în lupta pentru locul al 4-lea, alături de alți 6 piloți, cu 9 tururi înainte de final. A urmat o altă greșeală și Fenati a fost eliminat din acest duel, terminând cursa în afara punctelor.

Sursa imagine: flickr