DTM Norisring: Wickens, de neatins

DTM Norisring: Wickens, de neatins

Din nou ploaie, din nou victorie Mercedes. Însă ce diferență între norocul nesperat al lui Vietoris de la Oschersleben și dominația totală a lui Robert Wickens de la Norisring, unde steaua în trei colțuri a dominat întregul weekend.

După trei tururi în regim de safety car, pentru ca tot plutonul să se familiarizeze cu gradul de umiditate al traseului, Robert Wickens a scăpat de grija startului de pe loc și a gestionat bine restartul din turul 4. Specialistul locului, Jamie Green, a fost singurul care s-a putut ține aproape, fiind la doar 2 secunde de canadian în primele 25 de tururi, în timp ce restul plutonului ajunsese deja la peste 20 de secunde.

Mercedes plecase cu cinci mașini în top 6 pe grilă, însă ghinioanele au început imediat după steagul verde: Green l-a răsucit pe di Resta, iar scoțianul a fost aruncat la coada plutonului. Paffett a stat o vreme pe locul 3, însă a pierdut teren ulterior și a ieșit definitiv din puncte în urma unui contact. Vietoris a moștenit locul 3, urcând o vreme pe 2 după ce Green a satisfăcut o penalizare de 5 secunde în urma incidentului cu Paul di Resta, însă germanul a suferit ghinionul de a i se desprinde o roată, probabil în urma unui contact cu zidurile de protecție. Wehrlein a fost rapid, însă uscarea pistei a jucat în favoarea celor de la Audi, iar tânărul pilot Mercedes a ajuns în final al șaselea. Așadar, din cinci mașini cu pretenții, singurul fără greșeală a fost Wickens.

Audi a avut o sesiune de calificări destul de slabă, cu Mortara și Scheider eliminați din prima secvență. Dacă prima jumătate de cursă, desfășurată pe ploaie, a stat sub semnul ofensivei Mercedes, uscarea pistei a favorizat mașinile superioare ale celor din Ingolstadt. Green a fost mereu în avanposturi, însă ceilalți au progresat treptat, cu Ekstrom venind al treilea la final, în fața lui Mortara și Tambay. Francezul este în atenția comisarilor și ar putea pierde poziția.Pe lângă aceste 4 modele în primii 5, Rockenfeller și Scheider (nedespărțiți timp de 82 de tururi) au reușit să marcheze ultimele puncte puse în joc.

Cei de la BMW se așteptau la o cursă dificilă după balastul primit în urma prestației de la Hungaroring. Primele semne s-au văzut în antrenamente, unde ultimele 7 poziții au fost acontate de bavarezi. În calificări nu a fost mai bine, doar Wittmann ajungând până în Q3, unde a încheiat pe 8 sesiunea, însă a plecat al șaptelea în urma penalizării lui Ekstrom. Wittmann a fost singurul BMW cu aspirații mari, salvând un loc 7 într-o cursă de uitat. Joey Hand și Maxime Martin au avut avantajul experienței superioare, însă doar americanul a punctat pe final.

La capitolul dezamăgiri, Mercedes a avut doi comedieni pe pistă, în persoana lui Juncadella și Petrov, care au greșit frecvent. Debutanții Nico Muller și Antonio Felix da Costa nu s-au adaptat nici ei la condițiile dificile, iar Timo Glock a continuat să arate mostre de stil nărăvaș, contraindicat pe ploaia fină din Nuremberg. O cursă de uitat și pentru Martin Tomczyk, aflat în continuare într-un con de umbră. Miguel Molina, în formă bună în 2014, a fost și el contrâns la abandon.

Wittmann continuă să conducă în clasamentul general, punctând și de această dată mai bine decât Rockenfeller. BMW și Mercedes au câte două victorii, iar Audi încă nu a învins, deși aduce mai mereu cele mai multe modele în puncte, iar mașina este, conform multora, cea mai bună.