WSR Moscova: un suflu proaspăt

WSR Moscova: un suflu proaspăt

Abia în cel de-al cincilea weekend al Seriei Mondiale rivalii au reușit să oprească echipa franceză DAMS în ambele alergări. Serghei Sirotkin a ieșit din pasa proastă, iar refugiatul Roberto Merhi a adus prima victorie pentru Zeta Corse, în timp ce liderul Sainz Jr. nu a fost printre protagoniști, dar nici Pierre Gasly nu a profitat.

Prima cursă a fost decisă pe grilă, unde Sainz, Gasly și Rowland au calat, fiind aruncați la coada plutonului, de unde nu s-au mai putut extrage în cele 40 de minute de cursă. Sirotkin a plecat din pole și nu a fost pus sub presiune de Amberg și Fantin, doi piloți neobișnuiți cu aerul tare al pozițiilor fruntașe, extrem de mulțumiți cu clasările lor finale. Will Stevens nu a putut urca mai sus de locul 6, iar Richie Stanaway, înlocuitorul lui Vaxiviere, a mai bifat o clasare în puncte. În final, bucurie pentru fanii veniți pe anostul traseu moscovit, în urma victoriei conaționalului Sirotkin, căruia i-au trebuit vreo 6 luni să se motiveze după eșecul tratativelor cu Sauber. Rusul urcă până pe poziția a șasea la general, iar Sainz trage cu ochiul la zerourile marcate de Gasly, Rowland și Nato, prin prisma cărora arată acceptabil și zeroul său.

Cursa a doua a adus o nouă premieră, Roberto Merhi dovedind că adevărata sa valoare nu este cea arătată în DTM, cursa sa amintind mai degrabă de prestațiile sale din Formula 3. Zeta Corse, o echipă de cascadorii râsului anul trecut, a reușit să bifeze o primă victorie confortabilă, cu Gasly venind la peste 6 secunde de învingător. Stanaway și-a continuat progresul, venind pe un excelent loc 3, în fața piloților cu pretenții: Sirotkin, Rowland și Sainz. Pierre Gasly a reușit o clasare mai bună decât Sainz, însă avansul spaniolului este încă mare (33 puncte) cu doar 4 duble manșe rămase de disputat.

Clasa inferioară, Renault 2.0, a început sub semnul dominației fenomenului Nyck de Vries în calificări, însă cursele au fost acontate de Aurelien Panis (fiul lui Olivier) și Kevin Jorg. Tipic acestor clase monomarcă, avem șase învingători diferiți în cele șase curse disputate, pe primele șase locuri la general. De Vries a reușit să se distanțeze în clasament de perechea Prema Powerteam, printr-un excelent loc secund în cursa a doua, coroborat cu contraperformanțele lui Bonifacio și Olsen.

După etapa de pe 12-13 iulie de la Nurburgring, piloții intră într-o vacanță de vară de proporții școlare, ce se întinde pe 2 luni. Ultimele 3 etape sunt apoi comasate în 5 săptămâni de foc: Hungaroring, Paul Ricard și Jerez.