BSS: Audi WRT revine în vârf la Zandvoort

BSS: Audi WRT revine în vârf la Zandvoort

Week-end-ul Zandvoort Masters a oferit o paletă largă de competiții care s-au derulat de-a lungul zilelor de sâmbătă și duminică pe sinuosul circuit Zandvoort din Olanda. Din păcate, majoritatea grilelor au suferit din lipsă de concurenți, cursele de Formula Masters ce erau capul de afiș reușind să strângă abia 11 monoposturi la start. În aceste condiții, cele mai interesante s-au dovedit cele două curse din cadrul etapei a 3-a a campionatului Blancpain Sprint Series.

Cursa de calificare

Respectând formatul folosit și anul trecut în campionatul FIA GT1, în Blancpain Sprint Series week-end-ul competițional este format din două curse: în ziua de sâmbătă are loc cursa de calificare în care se pleacă după ordinea stabilită în sesiunea de calificări de vineri iar duminică are loc cursa de campionat unde se acordă punctele cele mai importante.

Cuplul victorios de la Brands Hatch, format din Hari Proczyk și Jeroen Bleekemolen s-a aflat din nou în pole position pentru cursa de calificare. Turul fulgerător reușit de olandezul Bleekemolen, cu 1,3s mai rapid decât cel reușit de Alvaro Parente anul trecut la bordul Mclaren-ului înscris de Sebastien Loeb Racing, a asigurat echipei GRT (Grasser Racing Team) poziția cea mai bună pentru a ieși în frunte după prima trecere prin virajul Tarzan. Bleekemolen a fost cel ce a luat startul, acesta plecând impecabil și începând imediat să își construiască un avantaj în fața plutonului condus de Laurens Vanthoor (Audi R8 LMS Ultra #1). Situația s-a păstrat constantă pe durata primelor 20 de minute ale cursei până când o ploaie năpraznică a udat circuitul, obligând echipele să își regândească strategia.

Bleekemolen s-a păstrat în frunte și în condiții de asfalt ud, olandezului fiindu-i anulat avantajul odată cu prima intrare a safety car-ului pe pistă. Aceasta a fost cauzată de derapajul Audi-ului #6 al Phoenix Racing pilotat de Markus Wincklehock ce a părut a fi luat pe nepregătite. Intrarea mașinii de siguranță a fost văzută de mai toate echipele ca o oportunitate pentru a intra la boxe în vederea schimbării slick-urilor cu pneuri cu striații necesare în condițiile de asfalt ud.

Audi-ul #1 al Belgian Audi Club Team WRT a avut probleme la boxe, mecanicii chinuindu-se să schimbe roțile din față, întârzierea cauzată aruncându-i pe belgieni tocmai pe a 10-a poziție.

Retragerea safety car-ului a prins toate echipele cu schimbul de piloți deja făcut, astfel că în frunte, în Lamborghini-ul GRT #28 se afla Hari Proczyk. Austriacul a reușit să se apere cu succes de atacul lui Maximilian Gotz în prima trecere printr-un viraj Tarzan, acum, chiar mai înșelător. Gotz avea tot interesul să preia conducerea pentru a își consolida poziția de lider în campionat, ocupat la acel moment de pilotul echipei HTP Motorsport.

Proczyk a reușit să se distanțeze la mai puțin de jumătate de secunde de Gotz, care avea de furcă cu spray-ul lăsat de Lamborghini-ul său. Alți piloți aveau însă în acele momente mult mai multe probleme, ploaia continuând să cadă și făcând liniile obișnuite prin câteva viraje inutilizabile. Situația i-a prins pe picior greșit pe Stefan Rosina (Lamborghini #88) și pe Filipe Salaquarda (Ferrari #90), care s-au întâlnit pe pistă mai puțin prietenește, cei 2 ieșind de pe pistă împreună.

Incidentul a adus din nou pe pistă safety-car-ul, acesta intrând la boxe pe final de cursă, cel de-al doilea restart oferindu-le piloților o mică fereastră de 2 tururi sub steag verde până la arătarea steagului cu pătrățele.

Primul căruia i-a fost fluturat acest steag a fost Hari Proczyk. Austriacul a reușit să facă față condițiilor meteo și atacurilor întreprinse de neobositul Maxi Gotz, trecând primul linia de sosire. Gotz a fost al doilea, ultima treaptă a podiumului fiind a celor de la Audi Team WRT. Echipajul cu numărul 1 a terminat la mai bine de 2 secunde în urma învingătorului, un rezultat impresionant venit după un al doilea stint superb reușit de Cesar Ramos, care a făcut față cu brio vremii și a reușit să mai și evite alți piloți care nu au fost la înălțime în aceste condiții. Dacă echipajul Mercedes-ului SLS #84 al HTP Motorsport poate fi fericit că a rămas în fruntea campionatului și după această cursă, nu același lucru se poate spune despre cuplul Dusseldorp – Afanasiev ce au abandonat după o ieșire în decor în ultimele minute ale cursei. Pagubele au fost însemnate la șasiu, motiv pentru care mașina #85 a HTP Motorsport nu a mai luat startul în cursa de campionat de a doua zi. Clasa Pro-Am a fost câștigată de celălalt Lamborghini Gallardo al GRT, mașina #27 terminând pe a 8-a poziție, în timp ce cupa piloților Silver a fost câștigată de cuplul Abril/Lisowski ce a terminat pe a 11-a poziție.

Cursa de campionat

Ziua de duminică a fost ca o gură de aer proaspăt pentru cuplul René Rast/Enzo Ide, câștigătorii cursei la bordul Audi-ului R8 #2 al Team WRT. Fanii nu au fost scutiți nici de această data de folosirea umbrelelor sau pelerinelor, ploaia făcându-și din nou apariția.

Ide a plecat de pe a doua linie a grilei de start (loc decis de podiumul cursei de sâmbătă), belgianul câștigând imediat o poziție și făcându-și simțită prezența în urma Lamborghini-ului GRT și al Mercedes-ului HTP Motorsport. Lupta în trei a fost întreruptă înainte de a începe de intrarea safety car-ului pe pistă în al doilea tur, cauzată de un accident între Audi-ul #3 G-Drive Racing și Mclaren-ul #60.

După restart, Gotz și Proczyk au plecat că din pușcă continuându-și duelul încins, Ide fiind incapabil să răspundă cu un ritm similar dar reușind să își păstreze a treia poziție până la oprirea la standuri. Odată cu Ide a intrat și Proczyk, predând mașina lui Bleekemolen care a fost nevoit să-și aștepte mecanicii care depuneau eforturi susținute să scoată roata dreaptă spate, hotărâtă să rămână prinsă de mașină.

Bleekemolen a reușit în cele din urmă să revină pe pistă, olandezul aflându-se însă înafara primilor 10 și având șanse nule să câștige din nou. Situația a fost favorabilă lui Rast, care s-a pus repede la treabă începând să taie din avantajul liderului Maxi Buhk la bordul Mercedes-ului SLS #84 al HTP Motorsport, ieșit pe prima poziție de la boxe.

La jumătatea cursei, ploaia a început să cadă prinzându-i pe majoritatea piloților pe pistă cu mașinile încălțate cu slick-uri. Ploaia nu era la fel de puternică precum în ziua precedentă, majoritatea echipelor decizând să-și țină mașinile pe pistă în condițiile în care mai toate trecuseră deja pe la boxe pentru oprirea obligatorie pe când asfaltul era încă uscat.

Maxi Buhk a cedat în cele din urmă în fața presiunii lui Rast și a vremii dificile, derapând pe cont propriu. Acesta a căzut pe poziția a 4-a, lupta pentru prima poziție dându-se acum între Audi-ul #2 și BMW-ul Z4 #76 al Schubert Motorsport, echipă obișnuită din VLN care a debutat în BSS odată cu această etapă. Baumann (BMW) l-a presat pe Rast pe final de cursă, experimentatul german fiind aproape să piardă poziția în urma unei greșeli dar reușind totuși să se păstreze în frunte. Acesta a trecut în cele din urmă primul linia de sosire, marcând prima victorie pentru Belgian Audi Club Team WRT în sezonul 2014 al BSS și cea mai bună clasare a echipajului Ide/Rast după locul 7 de la Brands Hatch. Podiumul a fost completat de BMW-ul lui Baumann și de Porsche-le Herberth Motorsport pilotat de Jaap van Lagen și Robert Renauer. Se poate spune, fără exagerări, că primul podium reușit de această echipă de la debutul ei în Blancpain Sprint Series se datorează lui van Lagen, care a mers impecabil în a două jumătate a cursei, făcându-și drum din afara primilor 10 până pe a 3-a poziție.

Buhk și Gotz au terminat pe a 4-a poziție, păstrându-și încă primul loc în campionat în urma week-end-ului din Olanda. Aceasta se datorează și ghinionului avut de echipajul aflat pe a 2-a poziție în campionat, #28 al GRT, Bleekemolen aducând Lamborghini-ul acasă pe a 5-a poziție în urma lui Buhk. Cupa piloților Silver a fost câștigată din nou de cuplul Abril/Lisowski ce au terminat pe a 9-a poziție a clasamentului general în Audi-ul R8 #4.

Sursă imagine: Blancpain Sprint Series