Spectacol în cea de a treia etapă a Motocross CUP

Spectacol în cea de a treia etapă a Motocross CUP

Circuitul Corsarul Roșu a devenit un punct de referință pentru economia Motocross Cup: a făcut față cu brio unui cod portocaliu de precipitații iar sâmbătă, 5 iulie, a salvat calendarul singurei cupe private de motocross din România, organizatorii revenind aici grație suprafeței de rulare care s-a prezentat în excelente condiții.

Riderii s-au lăsat așteptați, în grila de start aliniindu-se sportivi care de care mai titrați: Robert Krisztian Tompa (locul trei în Campionatul Mondial de Motocross, clasa 65 cmc), George Cabal (singurul român care a obținut podiumuri în campionatul german ADAC MX Master), Nicolai Timus (venit tocmai de la Chișinău pentru a se antrena în vederea campionatului mondial, clasa MX 65) și surprinzătorul Kinda Geza (snowboarder-ul aflat la un pas de a reprezenta România la Olimpiada de la Soci), care i-a surprins pe toți cei aflați la circuit cu un excelent loc patru la clasa MX Amatori. Aceasta în condițiile în care s-a dat, de plăcere, doar 17 ore pe motocicletă în acest sezon, după cum indică chiar contorul motocicletei sale!

Cu 32 de sportivi, grila de start a fost neîncăpătoare pentru sportivii care au alergat la clasele MX Amatori și MX Veterani, duelurile roată la roată între cei mai tineri și mai dornici să se afirme și cei experimentați nelipsind. Rakossy Alpar a fost eroul unei reveniri spectaculoase în manșa a doua, după ce a ratat startul, dar a reușit să își croiască drum până pe poziția a doua, pentru ca să câștige și această etapă, după cum deja ne-a obișnuit. Fetele și băieții de clasa MX85 și-au ținut părinții care-i încurajau frenetic de pe margine efectiv cu sufletul la gură. Doar Andrei Poponuț, reîntors la circuitul Corsarul Roșu după „semi-abandonul” de la sfârșitul lunii mai, atunci când motorul său a fost înfrânt de noroi, a reușit să-i dea o replică puternică moldoveanului Nicolai Timus, învingând în prima manșă. Din păcate, în manșa a doua, Andrei s-a acroșat la start cu un alt concurent și a putut să plece în cursă doar după ce restul concurenților efectuaseră deja un tur de circuit și, pe deasupra, rămas fără frâne și cu pielea palmelor distrusă de bășici, o cazna tipică piloților de motocross.

Impresionant este stilul de pilotaj al câștigătorului clasei MX65, sibianul Marius Popovici, care în manșa doi, imediat după start, a reușit să-i devanseze pe mulți dintre riderii de la clasa MX85, sportivii de la cele două categorii alergând împreună. La fel au alergat și clasele MX1, MX2 si MX2 Juniori și deși la fiecare dintre ele ierarhiile erau bine stabilite, marea luptă s-a dat pentru a fi cel mai rapid pilot de pe circuit. Iar aici, doi rideri s-au întrecut în ambiții și experiență: Adrian Răduță și George Cabal. Primul este organizator de curse și antrenor de motocross, iar al doilea abia a terminat anul întâi de facultate, dar este la al doilea sezon de curse alergate în Germania.

Adrian a reușit să ia hole shot-ul în ambele manșe, încercând să pună distanță între el și George, dar, de fiecare dată brașoveanul a găsit, in extremis, o trasă cu ajutorul căreia să îi fure prima poziție. Spectatorii nu prea au știut ce s-a întâmplat atunci când Adrian a intrat pentru scurt timp în zona de reparații și au rămas la fel de surprinși, când, cu mai puțin de un tur înainte de final,  într-un moment în care jocurile păreau făcute, George a încetinit, lăsându-l parcă pe Adrian să treacă primul linia de sosire. Adrian a alergat preț de două tururi ajustându-și cu genunchiul poziția pompei de frână, până când a ales să se oprească la standul mecanicilor, iar George a căzut pradă unei defecțiuni tehnice, identice cu cea care l-a necăjit în ultimele curse din ADAC Masters, furându-i chiar și un podium în pretențioasa competiție germană.

De notat evoluția spectaculoasă a lui Robert Tompa, cel care se pregătește pentru campionatul mondial la clasa 85 cc, tânărul pilot din Sfântu Gheorghe pilotând de altfel o motocicletă de această cilindree la clasa MX2 Juniori, câștigată de Ionuț Corbea. Robert a impresionat spectatorii cu un control desăvârșit al motocicletei în aer, părând că se joacă pe trambuline, parcă promițându-ne că motocrosul românesc nu va duce lipsă de rideri de top în următorii ani.