DTM Moscova: Papy nu glumește

DTM Moscova: Papy nu glumește

Conform compensațiilor de greutate, BMW merge bine din doi în doi: o dată câștigă, o dată suferă. După victoriile lui Wittmann din rundele 1 și 3, etapa a cincea a stat sub semnul dominației clare a debutantului belgian Maxime Martin.

BMW a revenit în DTM în 2012 cu un pluton variat de piloți: unii deja victorioși în DTM, alții veniți din mondialul de turisme, iar alții din competițiile de GT. Cei din urmă n-au excelat în a se adapta la formatul curselor din seria germană, Dirk Werner având o singură cursă remarcabilă anul trecut, iar Joey Hand fiind departe de podium în doi ani și jumătate. Werner a revenit la ale sale în 2014, iar BMW au rămas fideli concepțiilor, aducându-l de peste ocean pe alt specialist GT, belgianul Maxime Martin. Papy, așa cum îi spun apropiații, a arătat deja în ultimele două curse că n-a venit să facă figurație, amenințând pozițiile consacraților.

În primăvară, pe fondul climatului politic agitat, călătoria în Rusia nu era o certitudine, mai ales după problemele din calificările de anul trecut, când sesiunea a fost amânată din cauza închiderii spațiului aerian de deasupra circuitului. Trecerea aeronavei lui Putin împiedica așadar o potențială decolare a elicopterului medical, condiție obligatorie pentru orice sesiune pe traseu. Dacă anul trecut Audi obținea dubla prin Rockenfeller și Ekstrom, acum s-a dovedit că BMW, odată scăpați de balast în urma prestațiilor slabe de la Norisring, pleca cu prima șansă după monopolizarea primei linii pe grilă.

Maxime Martin a convertit primul său pole position în victoria de debut, păstrând cu seninătate un ecart liniștitor în fața mult mai titratului Bruno Spengler, plecat al doilea și sosit pe aceeași poziție. Singurul moment tensionat a fost undeva la mijlocul cursei, când intrarea mașinii de siguranță a șters cu buretele avansul luat de lideri, plecați pe pneuri soft. Primul dintre cei plecați pe gume dure era campionul en-titre Mike Rockenfeller, însă acesta a fost eliminat la restart de colegul său, Adrien Tambay. Cursa de coșmar a celor de la Audi începuse din primul viraj, când Mortara l-a trimis în decor pe Jamie Green. În turul 22, Timo Scheider și-a încheiat subit evoluția deosebit de slabă, în urma unui contact cu Robert Wickens, iar mașina sa rămasă pe linia de start a justificat neutralizarea sus-menționată.

Mattias Ekstrom a adus totuși o mașină Audi pe podium, profitând de problemele ce l-au încetinit pe Timo Glock în ultimele tururi. Marco Wittmann a fost foarte atent să evite contactele, venind al patrulea la sosire și contabilizând puncte prețioase în raport cu Mike Rockenfeller. Nico Muller dovedește și el o adaptabilitate remarcabilă în stagiunea de debut, sosind al cincilea, în fața lui Glock. Vietoris și Wehrlein au reușit să aducă în sfârșit puncte pe uscat pentru Mercedes, fiind norocoși de scurtarea cursei pe fondul limitei de timp atinse în urma neutralizărilor. Din spate venea rapid un grup de piloți pe pneuri soft (Farfus, Molina, da Costa), însă barajul italianului Edoardo Mortara le-a oferit ecartul necesar celor doi germani din tabăra Mercedes.

Nimic de spus despre localnicul Petrov, aflat mereu la coada plutonului, alături de coechipierii Wickens, Paffett și Juncadella.Următoarea rundă din DTM va avea loc pe traseul austriac Red Bull Ring, pe 3 august. Până atunci, Wittmann se bucură de un avans de 20 de puncte în fața lui Ekstrom, iar Spengler urcă pe 3 la general, la 9 unități de suedezul de la Audi. Constructorul din Ingolstadt se menține la conducerea clasamentului mărcilor, însă victoria de etapă continuă să-i ocolească după cinci etape din totalul de 10 ale stagiunii 2014.