Sachsenring 2014: Marquez se bate doar cu recordurile

Sachsenring 2014: Marquez se bate doar cu recordurile

Fie ploaie, fie uscat, Marc Marquez este de neoprit în 2014. Nici căzătura din antrenamente, nici eroarea strategică de pe grilă, nici un Dani Pedrosa aflat într-o zi bună, pe un traseu predilect și cu prelungirea contractului cu Honda în buzunar, nu l-au putut opri pe campionul mondial en-titre, ajuns la 9 succese consecutive.

MotoGP

Podiumul format 100% din piloți spanioli vine oarecum ca o compensație la faptul că la clasele inferioare nu am avut niciun pilot din Peninsula Iberică pe vreuna din cele trei trepte ale podiumului. HRC a furnizat din nou primele două poziții la final de cursă, iar podiumul a fost completat de Jorge Lorenzo. Am asistat la cea de-a noua victorie consecutivă din acest sezon a lui Marc Marquez.

Un lucru foarte interesant s-a întâmplat înainte de start. Cu excepția lui Stefan Bradl, majoritatea piloților cu prototipuri au mizat pe pneuri de ploaie, dar după parcurgerea turului de încălzire au realizat că doar ultimul sector al circuitului a fost afectat de averse și au fost nevoiți să treacă pe la boxe să schimbe motocicletele cu unele „încălțate” cu pneuri pentru pista uscată. Astfel, în jur de zece piloți au luat startul de pe linia boxelor.

Deși a obținut un avantaj de secunde bune datorită evenimentelor premergătoare startului, Bradl nu a rezistat foarte mult în poziția de lider, Marquez și Pedrosa ajungându-l la doar câteva tururi după stingerea semaforului roșu, după care a urmat o cursă monotonă, cele trei poziții ale podiumului fiind bătute în cuie. Jorge Lorenzo revine pe podium după o absență de două etape. Doctorul Rossi a încheiat cursa pe poziția a patra și pierde locul secund în clasamentul general în detrimentul lui Dani Pedrosa. Andrea Iannone a reușit să termine etapa germană în postura de cel mai bine poziționat pilot Ducati, trecând linia de finish din poziția a cincea, mult în fața modelelor de uzină.

Ne așteaptă o pauză de 4 săptămâni, urmând să ne reîntâlnim cu duelurile din campionatul mondial în data de 10 august, pe circuitul de la Indianapolis. Am ajuns la jumătatea sezonului 2014 și singurul pilot care a obținut victorii este Marc Marquez, aflat într-o dorință nebună de a doborî toate recordurile din istoria MotoGP. Probabil că pilotul spaniol nu va mai putea fi oprit de nimeni în cursa sa către al doilea titlu mondial la clasa mare. Este, totuși, interesant de urmărit dacă Marquez va putea să câștige toate cursele din calendarul competițional din acest an, părând, cel puțin până în momentul de față, că doar o greșeala tehnică sau de pilotaj poate să îl oprească din obținerea victoriei în celelalte nouă curse rămase din sezonul 2014.

Moto2

Am avut parte de o cursă în doi pentru victoria de la clasa intermediară. La numai patru tururi de la startul etapei germane, poleman-ul Dominique Aegerter și finlandezul Mika Kallio au reușit să pună între ei și restul piloților mai bine de două secunde. Un alt grup compus din patru piloți s-a format pentru a-și disputa ultima treaptă a podiumului. Cursa clasei Moto2 s-a animat totuși cu 3 tururi înainte de final, când în fiecare dintre cele două grupuri au început să apară depășirile și, totodată, suspansul, odată cu trecerea timpului și apropierea de ultimul tur al cursei.

Aegerter s-a duelat cu Mika Kallio până în ultimul viraj pentru obținerea primei victorii din carieră. Pilotul elvețian a reușit să îl depășească pe pilotul echipei Marc VDS în penultimul viraj al ultimului tur, iar Kallio nu a mai avut puterea necesară să revină pe virajul final al cursei din Germania. În cel de-al doilea grup de piloți, care și-au disputat locul al treilea, italianul Simone Corsi, aflat pe poziția a 4-a, l-a atacat pe liderul clasamentului general, „Tito” Rabat și a izbutit o ieșire mai bună din ultimul viraj, reușind astfel să-și adjudece ultima treaptă a podiumului în ultimul moment.

Câștigătorul rundei de la Sachsenring de anul trecut, Jordi Torres, a pierdut fața motocicletei și a abandonat cursa în urma unei căzături la numai patru tururi de la start. Un alt pilot care a suferit un incident extrem de periculos a fost francezul Johann Zarco, a cărui motocicletă a luat foc după ce rezervorul a fost perforat în timupl unei căzături. Se pare că nemților de la clasa Moto2 nu le-a priit etapa de casă, Jonas Folger și fostul campion mondial de clasa Moto3, Sandro Cortese, nereușind să ducă cursa până la capăt.

Pe final, am numărat trei elvețieni în top 9, o performanță rarisimă în ultimii 25 de ani, la orice clasă.

Moto3

La clasa mezină, etapa cu numărul 9, din calendarul campionatului mondial de motociclism, a fost dominată de liderul clasamentului general, Jack Miller. După obținerea poleposition-ului în calificările de sâmbătă, acesta a condus cursa chiar de la start și nu a cedat poziția de lider până la finalul cursei, chiar dacă nu s-a aflat niciodată la o distanță mai mare de jumătate de secundă de urmăritorii săi.

La scurt timp după start, cinci piloți s-au distanțat de restul plutonului și și-au disputat locurile podiumului. Printre aceștia, cu excepția învingătorului, s-au mai aflat Danny Kent, Alex Marquez, Alexis Masbou (locul 3) și Brad Binder, care a ocupat treapta a doua a podiumului, aflându-se pentru prima dată în cariera pe podium la finalul unei curse din campionatul mondial.

Etapa de la Saschsenring a fost una de coșmar pentru ocupanții locurilor 2 și 3 în clasamentul general înaintea cursei din Germania. Romano Fenati și Alex Rins au abandonat cursa după numai câteva tururi. Pilotul italian de la echipa Sky VR46 se afla din nou într-o cursa de recuperare extraordinară, reușind să ajungă din poziția a 25-a de pe grilă, pe locul 11, în numai două tururi și jumătate. Alături de cei doi, alți zece piloți au abandonat în etapa germană de pe circuitul de la Sachsenring.