Nordschleife – potrivit pentru WTCC?

Nordschleife – potrivit pentru WTCC?

Știrea conform căreia legendarul Nordschleife va reveni în Campionatul Mondial de Turisme a fost o adevarată bombă de presă printre pasionați, doar oare ce șanse de succes ar putea avea această etapa?  Mai mulți ziariști specializați pe turisme, dintre care îl amintim pe Peter Mills, investighează această problemă.

Toată nebunia ar fi pornit prin anul 2011 la etapa de WTCC desfășurată la Curitiba. O serie de persoane implicate activ în bunul mers al competiției, printre care promotorul de atunci, Marcello Lotti, discutau la un restaurant despre posibilitatea de a introduce noi etape în campionat. Dacă spectacol pe circuite în WTCC este când și când, măcar să existe în calendar circuite îndrăgite de fani, cei care înca nu au dezertat spre alte forme de competiții de turisme precum DTM, BTCC, Superstars League (transformat în 2014 în EuroV8). Nu în ultimul rând, campionatul Australian V8 Supercars este în expansiune, pe lângă constructorii locali Holden si Ford, anunțându-se și alte nume cunoscute precum Volvo, Mercedes și Nissan.

După 3 ani de la acele discuții de restaurant, înlocuitorul lui Lotti, Francois Ribeiro,  pare să aibă viziunea și tăria de a transforma acea idee în realitate. Dorința lui Ribeiro este de a a include în calendar o cursă cu relevanță în Europa, o etapă care să fie punctul culminat al campionatului.

Întrebat într-un interviu care ar fi cea mai spectaculoasă etapa în campionat, pilotul Lada, Rob Huff a spus că de departe etapa de la Hungaroring este cea mai spectaculoasă în ceea ce priveste numărul de spectatori în tribune. 80. 000 de fani vin la această etapă pentru a-și încuraja favoritul, Norbert Michelisz, care nu doar face act de prezență pe grilă precum conaționalul său Gabor Weber sau alții, ci e mereu prezent la vârf. O alta cursă legendară care aduce mulți spectatori se desfășoară cu o săptămână mai devreme, la Le Mans în campionatul de anduranță, loc unde poți găsi și piloți implicați în campionatul de turisme. Un potențial deosebit îl are și circuitul Nordschleife, the Green Hell, care doar într-o cursă în general adresată împătimiților de anduranță – Nurburgring 24h, poate vinde în jur de 100.000 de bilete.

O manșă de WTCC însumează o distanță parcursă de 60km, mașinile având teoretic o autonomie de aproximativ 80 km. Cursa de pe Nordschleife va avea o distanță de 120 km, ceea ce înseamnă obligativitatea unei realimentări. Descrierea procedeului de realimentare este păstrată încă secretă, având loc discuții pe tema aceasta.

O problemă sesizată de liderul echipei Roal Motorsport, Roberto Ravaglia, de 2 ori câștigător al cursei de 24h de pe circuitul german, dar și concurent pe acest circuit când aici se desfășura etapă de DTM, ar fi lungimea de 25 de km a circuitului. Asta ar rezulta într-o cursă cu foarte puține tururi și o singură intrare la boxe pentru realimentare. Pe de altă parte pilotul echipei, experimentatul Tom Coronel, obișnuit al curselor de anduranță pe circuite cu o lungime peste media obișnuită, este încântat de perspectiva acestei curse, fiind optimist că o altă problemă – urmărirea mașinilor pe toată lungimea circuitului – nu ar fi o reală problema și că soluții se vor găsi.

Una din ideile excluse din start este aceea a curselor suport, Ribeiro spunând că o eventuală problema apărută pe pistă, un accident în campionatul european ETCC de exemplu, unde participă piloți cu experiență mai redusă  ar putea anula desfășurarea etapei de WTCC. Tot Coronel aduce în discuție și bugetele folosite în competiție, acestea putând pune probleme unor piloți și echipe private când vine vorba de a alerga într-o cursă atât de lungă și periculoasă, argumentul său sprijinindu-se pe dificultățile întâmpinate de piloți precum Hugo Valente, Tom Chilton, Dusan Borkovic, Rene Munnich în participarea etapă de etapă.

Altă problemă, sesizată de data aceasta de către reprezentantul echipei Jas care construiește mașinile Honda Civic, Alessandro Mariani, ține de aerodinamică. După spusele sale, actualele mașini nu ar putea concura în siguranță pe un circuit precum Nordschleife. Caracteristicile circuitului sunt total diferite de cele ale circuitelor obișnuite.

Huff rămâne optimist că se vor găsi soluții de rezolvare a acestor probleme, admiră determinarea celor care lucrează la realizarea acestei etape. De asemeni amintește ca implemetarea pit-stopurilor va fi o provocare pentru echipe, mașinile actuale nu sunt prevăzute pentru așa ceva. În cazul unei curse mai lungi  apare și problema uzurii pneurilor care ar trebui schimbate. Actualele jenți sunt prevăzute cu 5 șuruburi de prindere, spre deosebire de mașinile angrenate în campionate unde schimburile de pneuri sunt obligatorii, acolo roata este prinsă cu un singur șurub central.

Realizarea unui astfel de eveniment unde atmosfera creată de fani este una nemaipomenită ar fi ceva deosebit,  încheie fostul Campion Mondial, Rob Huff…

Fanii curselor de turisme nu pot decât să spere ca se vor găsi soluții rezonabile pentru a se putea desfășura o etapă pe legendarul Nordschleiffe, și ca vor vedea piloții determinați sa lupte pentru victorie și pentru celebra titulatură ”King of the Ring ”.

 

 

Sursă imagini: flikr