ELMS Austria: Alpine la prima victorie stagională

ELMS Austria: Alpine la prima victorie stagională

Signatech-Alpine s-a impus în a treia etapă a Seriei Europene Le Mans după o cursă foarte disputată pe Red Bull Ring. Echipa franțuzească este a treia formație diferită ce a reușit să urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului în acest sezon după ce Jota Sport s-a impus la Imola iar la Silverstone a câștigat campioana en-titre Thiriet by TDS Racing.

Harry Tincknell a fost, ca și la Silverstone, cel mai rapid în calificări, luând pole position-ul în ultimul tur rapid ce a fost cronometrat în 1’23″078, cu aproape o jumătate de secundă mai rapid față de Franck Mailleux, la bordul unui ORECA al echipei Race Performance. Andrea Bertolini a dominat sesiunea de calificări a clasei LM-GTE, stabilind cel mai rapid timp la bordul Ferrari-ului #72 SMP Racing. Pole-ul în clasa GTC a fost adjudecat tot de un Ferrari. Jan Magnussen a fost cel mai rapid în modelul Ferrari 458 al echipei Formula Racing, suflându-i pole-ul Mclaren-ului ART Grand Prix #98.

Cursa a fost una spectaculoasă în care toate cele 3 clase angajate s-au luptat aprig pe pistă, podiumurile fiind definitivate în fiecare clasă cu puțin timp înaintea căderea steagului cu pătrățele, după expirarea celor 4 ore de cursă programate.

Signatech-Alpine și-a arătat intențiile încă de pe la jumătatea, atunci când Paul-Loup Chatin l-a depășit pe Harry Tincknell în urma opririlor la boxe. Tincknell a revenit în spatele lui Chatin, cei doi ducând o luptă strânsă tur după tur pe întreaga durată a stint-ului până ce a venit momentul unei noi opriri la boxe, cu o oră rămasă pe ceas, în care s-au schimbat și piloții pentru final. Astfel, Oliver Webb a preluat de la Chatin în timp ce Tincknell i-a predat Zytek-ul coechipierului Simon Dolan. La scurt timp după efectuarea acestei opriri la standuri, Webb a forțat depășirea asupra lui Dolan instalându-se la conducerea cursei. Ritmul impus de Alpine-ul A450 nu a primit o replică pe măsură din partea lui Dolan, care a trebuit să se mulțumească cu locul 2, la 12,3s în urma învingătorilor din prototipul ORECA.

Pe ultima treaptă a podiumului au urcat Franck Mailleux și Michel Frey, care, plecați de pe a doua poziție în ORECA-ul #34 al Race Performance, au condus o cursă curată, menținându-se tot timpul în apropierea liderului. Cel mai bine clasat Zytek al Greaves Motorsport a fost cel al cuplului Schulzhitskiy/Bacheta care a revenit în top 5 după o cursă dificilă.

O cursă similară a avut de îndurat și Christian Klien în Morgan-ul echipei Newblood by Morand Racing. Împins de la spate de fanii de acasă nu a putut termina mai sus de locul 5. Echipa Newblood a terminat la două tururi distanță de învingător, aceștia fiind inițial încurcați de un Pierre Ragues oprit la intrarea pe linia boxelor iar apoi penalizați cu un stop-and-go când coechipierul lui Klien, Gary Hirsch, era la comenzi.

Fără doar și poate, ghinioniștii etapei din Austria sunt învingătorii din prima etapă, Thiriet by TDS Racing. Echipa franceză a abandonat în prima oră de cursă după ce frânele spate au cedat pe noul Ligier JS P2 iar roata stânga-spate s-a desprins în urma cedării osiei.

AF Corse s-a impus în clasa LM-GTE prin echipajul #55 al lui Cameron/Griffin/Rugolo ce a reușit depășirea învingătoare asupra Ferrari-ului #81 Kessel Racing cu mai puțin de jumătate de oră rămasă din cursă. Matteo Cressoni a terminat astfel pe locul 2 în clasa GTE, pe 3 terminând Ferrari-ul 458 #66 al JMW Motorsport. Efortul lui Stuart Hall și Dan Brown din Aston-ul Gulf Racing UK a fost în van, căci, în ciuda faptului că cei doi s-au menținut printre primele 3 mașini din clasa GTE, șansele la podium au dispărut odată cu momentul urcării lui Roald Goethe la volan, neamțul fiind departe de ritmul coechipierilor săi și căzând că o piatră prin clasament, terminând în cele din urmă pe locul 7.

Norocul echipei Formula Racing nu s-a mai extins și la cursă, tripleta Magnussen/Laursen/Mac aducând acasă Ferrari-ul #60 pe ultimul loc după o cursă grea. O zi mult mai bună a avut însă echipajul din Ferrari-ul #71 al SMP Racing, ce s-a impus în clasa GTC după o luptă cu celălalt Ferrari al aceleiași echipe și cu #95 al AF Corse. Aceste două mașini au și compus podiumul final, cu AF Corse pe trei și a doua mașină SMP Racing (#73) pe 2.

Rezultate complete aici.

Sursă imagine: European Le Mans Series