Buletin GT

Buletin GT

Seriile Europeană și Asiatică ale campionatului de anduranță Le Mans au ținut capul de afiș în weekend-ul ce tocmai a trecut. De aceea, pentru Buletinul GT ne-au mai rămas de disecat doar International GT Open,€“ care s-a oprit la Silverstone pentru două runde a€“ și Super GT-ul nipon care a poposit la Sugo.

Super GT

Etapa a patra din Super GT a stat sub semnul ploii ce s-a oprit cu puțin timp înaintea startului cursei, pentru a reveni după ce steagul cu pătrățele a semnalat începerea ostilităților. Cum pe asfalt se formase o linie ideală uscată, mai multe echipe au optat să plece cu slick-uri, decizia fiind apoi pusă sub semnul întrebării de revenirea ploii pe parcursul ultimului tur de formare. Această situație încurcată a făcut ca majoritatea echipelor din clasa superioară GT500 să cheme înapoi la boxe piloții pentru a schimba slick-urile cu pneuri pentru asfalt ud. Andrea Caldarelli, Kazuya Oshima și Kohei Hirate au ales cartea riscului rămânând pe cauciucurile slick pe care plecaseră în cursă. Norocul le-a surâs acestora, căci, în ciuda unei aparente înrăutățiri a vremii, ploaia s-a oprit și din bucla a 9-a pe pistă s-a format din nou o linie uscată.

După îmbunătățirea condițiilor meteo, lupta la vârf s-a dat între cei doi curajoși ce au rămas pe aceleași pneuri de la bun început, cel mai rapid dintre ei, Kohei Hirate, preluând conducerea în turul al 12-lea. Acesta a continuat prin a-și crea un avantaj comfortabil în fața urmăritorilor până în turul 52, când a intrat la boxe pentru oprirea obligatorie în care a dat mașina echipierului Yuji Tachikawa. Grație stint-ului impecabil reușit de Hirate, Tachikawa a revenit pe pistă pe prima poziție, singurul obstacol în calea victoriei fiind o nouă rafală de ploaie ce a udat Sugo și a pus iarăși în dificultate mașinile echipate cu slick-uri. Pilotul echipei Zent Cerumo a continuat însă calm și calculat în aceeași măsură ca până atunci, reușind să pună un tur în fața aproape întregului pluton. Singurii cruțați de echipa Zent, Caldarelli și Ito, au oferit producătorului Lexus un 1-2 în timp ce Honda a terminat pe 3 prin echipajul Kaneishi/Tsukakoshi.

Împărțind pista cu echipele din GT500, cele din GT300 au avut de suportat aceleași condiții meteorologice pe circuitul Sugo. Astfel, la start, mai toate mașinile din clasa GT300 au efectuat o trecere neprogramată pe la boxe pentru a monta pe mașină gume de asfalt ud. După pitstop-uri, ierarhia în față era Mercedes-Aston-Mercedes, cele două SLS-uri ale lui Jim Gainer luptându-se cu Vantage-ul WAKO’S EXE cu numărul 50. În turul cu numărul 20 lupta a fost învăluită cu scântei și bucăți de fibră de carbon după ce SLS-ul cu numărul 11 a făcut contact cu Aston-Martin-ul, acesta din urmă scăpând întreg. Cum Mercedes-ul a fost nevoit să se târască înapoi până la standuri, Hideto Yasuoka a preluat conducerea, dovedind oarecum involuntar duritatea Vantage-ului.

Roata s-a întors pentru mașina WAKO’€™S EXE. În decursul opririi la boxe, echipa a coborât mașina de pe jack-uri înainte ca gumele să fie schimbate, eroarea oferindu-le prima poziție pe tavă celor de la JLOC Manepa. Lamborghini-ul lor cu numărul 88 efectuase o oprire mult mai eficientă la boxe, asta și ca urmare a deciziei de a rămâne pe același set de pneuri.

Manabu Orido s-a descurcat excelent la bordul Gallardo-ului, care pe final s-a chinuit pe niște pneuri învechite. Totul a fost aproape să se întoarcă împotriva japonezilor, căci Orido a părăsit pista pe moment, reușind însă să păstreze mașina departe de zidul de protecție și ținându-se în același timp departe de urmăritori. În cele din urmă, Lamborghini-ul a trecut primul linia de sosire în clasa GT300, cuplul Orido/Aoki marcând prima victorie pentru constructorul italian din 2006 încoace.

International GT Open

Prima cursă a week-end-ului englezesc din GT Open a fost dominată de Aston-ul TF Sport aflat la prima prezență în campionat. Cuplul Turner/Fannin a plecat din pole, Vantage-ul păstrându-se în frunte pe întreg parcursul întrecerii și câștigând-o.

Cursa de duminică a marcat a doua victorie a sezonului pentru Roman Mavlanov și Daniel Zampieri, cei care s-au impus în Ferrari-ul 458 al SMP Racing. Podiumul final a fost completat de Vantage-ul TF Sport ce a făcut o superbă cursă de recuperare și de Corvette-ul SRT care a pierdut pe final poziția secundă.

Sursă imagine: Dome Racing Team