F1 Hungaroring – Antrenamente libere

F1 Hungaroring – Antrenamente libere

După o pauză de doar câteva zile de la Marele Premiu al Germaniei, Formula 1 revine cu etapa de la Hungaroring. A 29-a ediție a MP al Ungariei programează, ca deobicei, trei sesiuni de antrenamente înaintea calificărilor de sâmbătă. Acestea se vor desfășura vineri de la orele 11 și 15 iar sâmbătă la ora 12, în timp ce calificările vor începe la ora 15. Cursa va avea loc duminică, la aceeași oră 15. Pe întreaga durată a weekendului, vă vom ține la curent cu tot ce se întâmplă pe circuitul de lângă Budapesta.

Antrenamente libere 1

Dominația Mercedes din Formula 1 a continuat și în prima sesiune a weekendului maghiar. Pe un circuit pe care lipsa aderenței și-a lăsat amprenta asupra majorității echipelor, Nico Rosberg și Lewis Hamilton nu au întâmpinat probleme, iar britanicul a stabilit cel mai bun timp înregistrat în cele 90 de minute, cu un tur de 1:25.814.

Diferența dintre Mercedes și adversari a fost una chiar mare, în ciuda faptului că circuitul este unul plin de curbe lente și denivelări care ar putea avantaja restul echipelor. Ferrari a fost, în mod puțin surprinzător, principala rivală a germanilor în ceea ce privește timpii înregistrați, Kimi Raikkonen și Fernando Alonso asigurându-și pozițiile 3 și 4 cu tururile lor rapide.

Piloții Red Bull s-au plâns în numeroase rânduri de aderența foarte proastă de pe circuit, în special a roților spate ale monoposturilor. Cu toate acestea, Sebastian Vettel a încheiat sesiunea pe cu al 5-lea timp, în vreme ce pentru a-l găsi pe Daniel Ricciardo în clasament e nevoie să ne coborâm privirea până la locul al 8-lea.

McLaren a început weekendul din Ungaria într-un mod similar celui din Germania de săptămâna trecută. Ambele mașini ale constructorului britanic au terminat sesiunea în primele 10, Kevin Magnussen fiind cu o jumătate de secundă mai rapid decât Jenson Button. Jean-Eric Vergne și-a plasat monopostul Toro Rosso undeva între cei doi, pe poziția a 7-a.

Pentru Williams, probabil echipa de la care se așteaptă cele mai multe în această a doua parte a sezonului, sesiunea nu a fost una de bun augur, mașinile pilotate de Felipe Massa și Valtteri Bottas nereușind să se adapteze încă circuitului de lângă Budapesta. Ocupând abia pozițiile 10 și 15, cei doi vor spera ca lucrurile să se îmbunătățească pe durata weekendului.

Dintre cei 22 de piloți, cel mai ghinionist a fost însă britanicul Max Chilton. Pilotul de la Marussia a întâmpinat probleme în primele minute ale sesiunii, atunci când o scurgere de ulei a cauzat mașina sa să ia foc pe linia boxelor. Sesiunea lui părea încheiată atunci când Chilton s-a ridicat din mașină și și-a dat jos combinezonul, dar eforturile mecanicilor l-au ajutat să stabilească finalmente un timp cronometrat chiar în ultimul minut al antrenamentelor.

Faptul că pe circuitul maghiar nu se concurează foarte mult de-a lungul anului este unul de luat în calcul. Din această cauză, este de așteptat ca performanțele mașinilor, aderența și timpii să se îmbunătățească vertiginos înaintea importantelor calificări de sâmbătă. De asemenea, pneurile moi nu au putut fi văzute în această primă sesiune de antrenamente libere, mașinile rulând doar pe compoziția mai tare a gumelor Pirelli.

Combinația dintre multitudinea de viraje lente ce se abordează cu viteze de sub 155km/h și pista denivelată va face ca lipsa FRIC să se simtă mult mai clar decat la Hockenheim pe parcursul weekend-ului.

Rezultate complete:

1. Lewis Hamilton – Mercedes 1m25.814s – 27 tururi
2. Nico Rosberg – Mercedes +0.183s – 31 tururi
3. Kimi Raikkonen – Ferrari +0.607s – 29 tururi
4. Fernando Alonso – Ferrari +1.058s – 23 tururi
5. Sebastian Vettel – Red Bull-Renault +1.406s – 28 tururi
6. Kevin Magnussen – McLaren-Mercedes +1.543s – 28 tururi
7. Jean-Eric Vergne – Toro Rosso-Renault +1.869s – 30 tururi
8. Daniel Ricciardo – Red Bull-Renault +1.968s – 16 tururi
9. Jenson Button – McLaren-Mercedes +1.990s – 27 tururi
10. Felipe Massa – Williams-Mercedes +2.146s – 24 tururi
11. Esteban Gutierrez – Sauber-Ferrari +2.153s – 25 tururi
12. Nico Hulkenberg – Force India-Mercedes +2.287s – 28 tururi
13. Daniil Kvyat – Toro Rosso-Renault +2.394s – 32 tururi
14. Pastor Maldonado – Lotus-Renault +2.452s – 28 tururi
15. Valtteri Bottas – Williams-Mercedes +2.516s – 21 tururi
16. Sergio Perez – Force India-Mercedes +2.562s – 24 tururi
17. Romain Grosjean – Lotus-Renault +2.779s – 24 tururi
18. Adrian Sutil – Sauber-Ferrari +3.211s – 23 tururi
19. Kamui Kobayashi – Caterham-Renault +4.549s – 30 tururi
20. Marcus Ericsson – Caterham-Renault +5.078s – 24 tururi
21. Max Chilton – Marussia-Ferrari +5.190s – 5 tururi
22. Jules Bianchi – Marussia-Ferrari +5.434s 20 tururi

Antrenamente libere 2

Situația din prima sesiune de antrenamente s-a reluat în linii mari și în cea de-a doua. Lewis Hamilton și-a păstrat prima poziție, fiind mai rapid decât Nico Rosberg și pe cauciucurile moi. Turul lui, cronometrat în 1:24.482 a fost cu peste 2 zecimi de secundă mai rapid decât al coechipierului său.

În urma lor, atât Red Bull, cât și Ferrari au arătat un ritm bun pe traseu. Sebastian Vettel a fost al 3-lea cel mai rapid pilot al sesiunii, diferența dintre el și Hamilton fiind de 6 zecimi de secundă. Fernando Alonso și Kimi Raikkonen au încheiat pe locurile 4-6, în timp ce tânărul Kevin Magnussen s-a plasat între cei doi, în mașina sa McLaren.

Spre deosebire de primele antrenamente, piloții Williams au reușit să producă timpi mai rapizi, sugerând că set-up-urile mașinilor au fost mai reușite de această dată. Cu toate astea, Valtteri Bottas și Felipe Massa s-au clasat doar pe locurile 8-10, ceea ce indică un ritm sub așteptări al mașinilor. Rămâne de văzut dacă în calificări, Williams-urile vor mai putea recupera câteva poziții.

Echipele au rulat pe ambele compoziții ale pneurilor în cele 90 de minute, majoritatea alergând pe soft-uri la mijlocul sesiunii, când s-au înregistrat și cei mai buni timpi, ca apoi să petreacă ultima jumătate de oră în ritm de cursă.

Diferența de timp pe un tur de circuit între cele două tipuri de pneu aduse de Pirelli a fost în jur de 1.5s, cele mai moi rezistând totuși perioade destul de îndelungate în ritm de cursă, ceea ce poate însemna că va fi compoziția de preferat în cursa de duminică.

Rezultate complete:

1. Lewis Hamilton – Mercedes 1m24.482s – 38 tururi
2. Nico Rosberg – Mercedes +0.238s – 38 tururi
3. Sebastian Vettel – Red Bull-Renault +0.629s – 33 tururi
4. Fernando Alonso – Ferrari +0.955s – 26 tururi
5. Kevin Magnussen – McLaren-Mercedes +1.098s – 34 tururi
6. Kimi Raikkonen – Ferrari +1.248s – 30 tururi
7. Daniel Ricciardo – Red Bull-Renault +1.501s – 29 tururi
8. Valtteri Bottas – Williams-Mercedes +1.517s – 37 tururi
9. Jenson Button – McLaren-Mercedes +1.752s – 33 tururi
10. Felipe Massa – Williams-Mercedes +1.920s – 18 tururi
11. Daniil Kvyat – Toro Rosso-Renault +2.207s – 42 tururi
12. Jean-Eric Vergne – Toro Rosso-Renault +2.221s – 37 tururi
13. Nico Hulkenberg – Force India-Mercedes +2.307s – 39 tururi
14. Adrian Sutil – Sauber-Ferrari +2.437s – 41 tururi
15. Sergio Perez – Force India-Mercedes +2.531s – 39 tururi
16. Pastor Maldonado – Lotus-Renault +2.537s – 40 tururi
17. Romain Grosjean – Lotus-Renault +2.539s – 14 tururi
18. Esteban Gutierrez – Sauber-Ferrari +2.998s – 32 tururi
19. Kamui Kobayashi – Caterham-Renault +3.888s – 35 tururi
20. Jules Bianchi – Marussia-Ferrari +3.987s – 26 tururi
21. Max Chilton – Marussia-Ferrari +4.104s – 35 tururi
22. Marcus Ericsson – Caterham-Renault +4.554s – 34 tururi

Antrenamente libere 3

A treia sesiune de antrenamente s-a desfășurat pe aceeași vreme perfectă pentru o după amiază la curse: temperatură în creștere, cer semi-noros, 22 de mașini pregătite pentru atac. Iar telespectatorii transmisiei FOM au putut citi mesaje din partea lui Bernie, aplicate peste imaginea circuitului: „Bernie says: think before you drive.

Pe măsură ce mașinile au părăsit boxele după simularea startului, toate pe softuri medium, cuvintele de ordine au devenit „balance and over/understeer.” Multe derapaje, pista nedevenind încă îndeajuns de aderentă, situație ce se va schimba până mâine, la ora cursei.

Lewis Hamilton a reușit din nou cel mai bun timp, Nico Rosberg micșorând treptat distanța care-l separa de colegul său, până la 0.047s. Interesant este că ambele monoposturi Mercedes au trecut pe frâne produse de Carbon Indutries după problemele de la Hockenheim.

Al treilea s-a clasat Sebastien Vettel, care își continuă constanta creștere în formă, urmat de colegul său, Daniel Ricciardo și Valtteri Bottas. Au urmat cele 2 mașini Ferrari. Coechipierii Scuderiei nu au fost foarte vizibili în această sesiune, Fernando Alonso clasându-se înaintea lui Kimi Raikkonen.

Magnussen, Vergne și Kvyat au completat top zecele.

Marea surpriză a venit din partea echipei Force India, Hulkenberg și Perez ocupând abia locurile 17 și 18. Germanul se pare că a avut probleme cu o pierdere a lichidului hidraulic.

Greu de greșit poleman-ul cursei de mâine. Calificările vor începe la ora 15.

Rezultate complete:

1. Lewis Hamilton – Mercedes  1:24.048 – 21 tururi
2. Nico Rosberg – Mercedes + 0.047 – 24 tururi
3. Sebastian Vettel – Red Bull Racing-Renault + 0.407 – 16 tururi
4. Daniel Ricciardo – Red Bull Racing-Renault + 0.630 – 15 tururi
5. Valtteri Bottas – Williams-Mercedes+ 0.637 – 21 tururi
6. Fernando Alonso – Ferrari  + 0.721 – 11 tururi
7. Kimi Räikkönen – Ferrari  + 0.770 – 19 tururi
8. Kevin Magnussen – McLaren-Mercedes  + 0.819 – 21 tururi
9. Jean-Eric Vergne – STR-Renault  + 1.114 – 17 tururi
10. Daniil Kvyat – STR-Renault  + 1.122 – 19 tururi
11. Felipe Massa – Williams-Mercedes + 1.183 – 18 tururi
12. Jenson Button – McLaren-Mercedes + 1.420 – 14 tururi
13. Pastor Maldonado – Lotus-Renault + 1.781 – 22 tururi
14. Romain Grosjean – Lotus-Renault + 1.811 – 19 tururi
15. Adrian Sutil – Sauber-Ferrari + 1.886 – 21 tururi
16. Esteban Gutierrez – Sauber-Ferrari + 1.975 – 23 tururi
17. Nico Hulkenberg – Force India-Mercedes + 1.987 – 19 tururi
18. Sergio Perez – Force India-Mercedes + 2.094 – 17 tururi
19. Kamui Kobayashi – Caterham-Renault + 3.512 – 23 tururi
20. Max Chilton – Marussia-Ferrari + 4.035 – 17 tururi
21. Marcus Ericsson – Caterham-Renault + 4.557 – 22 tururi
22. Jules Bianchi – Marussia-Ferrari + 4.773 – 14 tururi