TUSC Indy: Action Express la a doua victorie

TUSC Indy: Action Express la a doua victorie

Vineri, întreg plutonul din TUSC s-a reunit la Indianapolis pentru a 9-a etapă a sezonului, disputată pe infield-ul reconfigurat al circuitului din Indiana. Cursa a fost dominată clar de prototipurile Daytona, victoria revenind, pentru a două oară în 2014, echipei Action Express, în timp ce Viper a reușit, în sfârșit, să câștige prima cursă din acest sezon la clasa lor.

După calificări, Extreme Speed Motorsport părea să-și fi revenit după 2 etape în care echipa lui Scott Sharp a avut destul ghinion încât să-l poată întoarce cu lopata. Ryan Dalziel a fost cel mai rapid în sesiunea de 15 minute de calificări programată pentru prototipuri, timpul său de 1’17”603 fiind cu cu aproape 3 sutimi mai rapid decât cel reușit de echipierul Johannes van Overbeek din mașina cu numărul 2. Dominația din calificări a prototipurilor de clasă P2 a fost clară, Morgan-ul OAK calificându-se pe a treia poziție, întreg rezultatul fiind, într-un fel, opus celui din cursă, unde DP-urile au avut un ritm general superior.

La start, HPD-ul #1 a rămas puțin în urmă, astfel că, atunci când steagul verde a căzut, Gustavo Yacaman s-a lipit de Scott Sharp, în timp ce puțin mai în spate, Sage Karam, pilotul adus să-l înlocuiască pe Memo Rojas în Riley-ul #01 al Ganassi Racing, a ratat punctual de frânare și înghesuit de Corvette-ul #5 Action Express a fost nevoit să scurt-circuiteze primul viraj intrând pe iarbă. Yacaman a simțit și el cum e să ajungi prea aproape de echipajul #5 Barbosa/Fittipaldi, Corvette-ul atingând pe frânarea pentru primul viraj aripa dreaptă spate a prototipului OAK. Rezultatul: Yacaman derapează în afara pistei. Astfel, Fittipaldi a reușit să ajungă pe a doua poziție, în spatele liderului Sharp. Folosindu-se de puterea superioară, Corvette-ul a trecut în același tur de Sharp, instalându-se la conducere.

Intrând în al doilea tur, Sharp se afla pe a doua poziție, avându-l în față pe brutalul Fittipaldi. Brazilianul apelează și el cu regularitate la metodele la limita regulamentului folosite de-a lungul anilor de piloții DP-urilor, cei care și-au câștigat renumele de piloți ce depășesc oricând folosindu-și „€˜coatele”. Fittipaldi s-a păstrat pe prima poziție în prima oră de concurs, până ce mașina #01 a revenit pentru a prelua conducerea în a doua oră.

Chiar și așa, Action Express a revenit în frunte grație ritmului superior al lui Joao Barbosa, ritm ce nu a putut fi egalat de veteranul Scott Pruett. După două ore și 45 de minute, cuplul Barbosa/Fittipaldi s-a impus cu un avans de 45 de secunde în fața Riley-ului Ganassi și al Corvette-ului #90 Spirit of Daytona ce a profitat de problemele DP-urilor.

Pe a patra poziție a terminat Corvette-ul cu numărul 10 al Wayne Taylor Racing, al cărui ritm a fost inferior după ce, la start, Corvette-ul #90 l-a agățat pe Jordan Taylor provocând pagube la difuzorul mașinii Konica Minolta. Locul 4 a fost o reușită personală a lui Jordan Taylor, care a urcat nu mai puțin de 4 poziții în ultimele 20 de minute, întregul efort nefiind îndeajuns pentru a-i păstra pe cei doi frați pe primul loc în ierarhia piloților, echipierii Action Express preluând conducerea după această cursă.

OAK Racing nu și-a mai revenit după incidentul din primul tur. Vibrații puternice au apărut la prototipul Morgan. Neremediate, aceste probleme au provocat scăderea ritmului și au dus la obținerea doar locului 8 pentru francezi.

Ryan Dalziel a comis o greșeală personală în ultimele 40 de minute ale cursei, dând cu piciorul la un posibil podium. Scoțianul a derapat în HPD-ul #1, fiind nevoit să se mulțumească cu poziția a 5-a, în timp ce mașina cu numărul 2 (Brown/van Overbeek) a terminat pe locul 7.

După 4 victorii consecutive în clasa GT-LM, IMSA a reacționat oferindu-le celor de la Corvette un balast mai consistent pentru această cursă. Ferrari-urile a fost ajutate primind un restrictor de aer mai mare și niște modificări la aerodinamică. Acestea au fost de folos căci, în calificări, cei mai rapizi au fost cei de la Risi Competizione, F458-ul #62 fiind adus în pole position de Fisichella. Italianul, care în 2006 a terminat pe podium în Grand Prix-ul S.U.A. ținut aici, a condus ostilitățile, până ce două ieșiri în afara circuitului l-au deposedat de prima poziție ce a fost preluată de Andy Priaulx.

BMW-ul #55 a pierdut ulterior primul loc în fața lui Nick Tandy în modelul Porsche al echipei de uzină. Porsche North America a venit la Indy după o serie de curse ce au adus rezultate relativ modeste pentru echipa ce s-a impus la Sebring și Daytona. Britanicul din mașina #911 părea în control asupra plutonului pe parcursul celei de-a doua oră până ce, cu puțin peste o oră rămasă pe ceas, motorul a arătat semne de oboseală ce s-au transformat rapid într-o problemă terminală ce a scos din cursă mașina, o situație foarte neobișnuită pentru un Porsche ce este cunoscut ca fiind indestructibil.

Având cale liberă către prima poziție, Viper-ul #93 Bomarito/Wittmer a trecut în frunte, reușind să câștige cu un avantaj de aproape 11 secunde în față Ferrari-ului #62 Risi Competizione. A treia treaptă a podiumului a fost ocupată de mașina #912 a Porsche North America, care a parcurs o cursă curată reușind să facă față ambelor C7.R, care și-au încheiat dominația. Cele două GT-uri galbene au terminat pe locurile 3 și 4, cu mașina #3 fiind înaintea mașinii #4. Având un avans consistent după 4 victorii la rând, cuplul Magnussen/Garcia se păstrează în fruntea clasamentului piloților din clasă GT-LM.

Echipa lui Paul Gentilozzi s-a impus clar în clasa Prototype Challenge, cele două ORECA LMPC ale RSR terminând pe primele două locuri. Debutantul Jack Hawksworth s-a strecurat pe lângă mult mai experimentatul Bruno Junqueira, trecând victoria în contul mașinii #8, victorie împărțită cu Chris Cumming. Junquiera și Duncan Ende au terminat la 1.4s în urma coechipierilor lor, pe a treia poziție clasându-se mașina #54 a CORE ce a plecat din pole, dar căreia i-a lipsit ritmul pe parcursul întrecerii.

În clasa GT-D, Scuderia Corsa s-a impus marcând a doua victorie la rând pentru Ferrari la Indy la această clasă. Balzan și Westphal au reușit să pună un tur pe întreg plutonul din GT-D. Acesta fost condus de Audi-ul R8 LMS #48 al Paul Miller Racing, care a terminat pe locul doi. Pe trei au terminat învingătorii de la Mosport, cuplul Bleekemolen/Keating din Viper-ul #33 profitând de problemele cu frânele întâmpinate de Alex Job Racing.

Leh Keen a pierdut nu mai puțin de 2 poziții pe final de cursă chinuindu-se pe fiecare porțiune de frânare în 911-le GT America #22 al Alex Job Racing. AIM Motorsport au profitat și ei de problemele celor de la AJR terminând pe locul 4, înaintea modelului Porsche. Prin acest finish, cuplul Bell/Sweedler se menține în fruntea clasei GT-D confirmând vechea axiomă conform căreia un campionat se câștigă pe mâna constanței și nu a unor victorii singulare.

Rezultate complete pe site-ul IMSA.com.

Sursă imagine: IMSA.com / Richard Dole