Ferrari testează în SUA soluţii pentru 2015

Ferrari testează în SUA soluţii pentru 2015

Ultimele zvonuri indică faptul că Scuderia ar fi folosit în cursa de la Hungaroring componente testate în California – un modul electronic, o izolație termică a motorului și o nouă suspensie spate.

Site-ul spaniol extraconfidencial.com scrie un articol azi conform căruia Ferrari a testat un nou modul electronic de comandă a sistemului hibrid, o nouă izolaţie pentru capota motorului şi o nouă suspensie spate. Este foarte probabil ca aceasta din urmă să stea la baza reuşitei lui Alonso din week-end-ul maghiar. Suspensia nouă îmbunătăţeşte tracţiunea şi limitează degradarea pneurilor spate, lucru care i-a permis spaniolului să facă doar două opriri în cursă.

Numai că testele majore efectuate de Scuderia Ferrari, conform aceluiaşi site, nu s-au făcut pe pista maghiară şi nici în simulatorul de la Maranello, ci în Palo Alto, California. Italienii au folosit un LaFerrari în care au transplantat power-unit-ul ce urmeaza a fi folosit în 2015. Testele nu vizează motorul în sine, ci sistemul hibrid. Nu partea termică a power-unit-ului este problema la Ferrari, ci partea electrică, cea care face ca întreg power-unit-ul să fie sub cel al celor de la Mercedes ca randament.

Acelaşi site scrie că Ferrari a folosit în prima parte a sezonului baterii extrem de performante, dar care se supraîncălzeau şi care erau foarte grele. Echipa a optat mai apoi pentru baterii cu performanţe mai slabe dar care nu sufereau la capitolul temperatură şi greutate, iar rezultatul se vede. Aşadar, se caută soluţii, iar una dintre ele este oferită de Tesla Motors. Bateriile folosite pe modelul Tesla S sunt dezvoltate împreună cu Panasonic, iar din punct de vedere al performanţelor sunt net superioare oricărei soluţii existente pe piaţă iar raportul W-ora/kilogram este cel mai bun.

Rezultatele sunt, conform zvonurilor, satisfăcătoare, temperatura nefiind o problemă. Urmează mai multe teste.