Contra: cursa decisivă a lui Lewis Hamilton

Contra: cursa decisivă a lui Lewis Hamilton

Într-un interval de o oră și jumătate am avut parte de tot meniul psihologic specific perechii Mercedes, ambii arătându-și caracterul și limitele. Însă, pe termen lung, socotelile nu se potrivesc deloc cu perspectiva din prezent, iar Hamilton va plăti prețul pentru că se pune pe sine înaintea echipei. Am o perspectivă diametral opusă față de Liviu.

Rațiunile pentru care a fost adus Lewis Hamilton în cadrul echipei Mercedes sunt evidente. Este unul dintre cei mai rapizi piloți de pe grilă, iar aspirațiile și proiectul pe termen mediu al echipei germane vizau asaltul către titlurile mondiale. Dacă Nico Rosberg a arătat în anii trecuți că poate să puncteze solid, pentru a face pasul înainte este nevoie de doi piloți de cel mai înalt nivel. Hamilton și-a dat arama pe față și a părăsit echipa care l-a făcut în primul rând pilot de F1 și în al doilea rând campion mondial.

Marea problemă a lui Lewis este faptul că nu poate fi privit ca un partener credibil pe termen lung, atâta timp cât aleargă după bani, cât are interese extrasportive care-i deturnează atenția (așa cum i-a spus în repetate rânduri Niki Lauda) și cât are un manager care vrea să aplice rețeta Beckham. Așa că, dincolo de criteriile naționale, este evident că, în rândurile sutelor de angajați Mercedes, nutrește o dorință masivă de a-l vedea campion pe Nico, pentru că e mai modest și a pus osul la dezvoltarea echipei încă din 2010.

Însă de la simpatii personale, pe care le avem cu toții, până la acuzațiile aberante de complot împotriva lui Lewis, în cadrul unei echipe deosebit de serioase și de metodice, este cale lungă. Cam la fel de lungă ca distanța dintre presa de calitate și tabloide. Așadar, dacă Lewis vede unde e McLaren în acest sezon, ar trebui fie extrem de recunoscător celor de la Mercedes, nu să-i faulteze de puncte la constructori pentru ambițiile sale personale. Dacă termină sezonul vicecampion, e totuși la ani lumină de Button și Magnussen.

Nimeni nu se îndoiește că Nico este ceva mai lent decât Lewis pe un tur. Avantajul englezului se păstrează și în momentul depășirilor, precum s-a văzut cu Vergne. Nico a stat în spatele francezului, cursa sa fiind modestă până la acel punct. Însă de aici încep problemele. Nico a oprit la boxe, rulând apoi într-o medie de 1m27.6 timp de 7 tururi, până când a ajuns în spatele coechipierului recalcitrant. Dată fiind configurația pistei de la Hungaroring, cei ce au văzut zeci de curse aici știu că principala problemă nu este lungimea redusă a liniilor drepte, cât dificultatea de a sta suficient de aproape de adversar pe viraje, din cauza turbulențelor aerodinamice.

Tur Timp
41 1m 27.515s
42 1m 27.673s
43 1m 27.361s
44 1m 27.569s
45 1m 27.810s
46 1m 27.764s
MED. 1m 27.615s

Blocat în spatele lui Lewis timp de 8 tururi (47-55), Nico nu a mai coborât sub 1m27s, pierzând circa 8,2 secunde față de ritmul său natural. Dacă scădem două secunde, ceea ce e mai mult decât suficient pentru a elimina factorul uzură, rămânem fix cu cele 6,2 secunde care l-au despărțit pe Nico de învingător la final. Cu pneuri proaspete și cu avantajul DRS, Nico ar fi terminat în cel mai prost scenariu al doilea, iar victoria ar fi fost o posibilitate reală.

Tur Hamilton Rosberg ROS MED*
47 1m 28.235s 1m 28.379s 1m 27.615s
48 1m 28.624s 1m 28.205s 1m 27.615s
49 1m 28.317s 1m 28.442s 1m 27.615s
50 1m 28.204s 1m 28.164s 1m 27.615s
51 1m 28.177s 1m 28.346s 1m 27.615s
52 1m 28.181s 1m 28.419s 1m 27.615s
53 1m 28.598s 1m 28.631s 1m 27.615s
54 1m 28.962s 1m 28.908s 1m 27.615s
55 1m 29.307s 1m 29.262s 1m 27.615s
Total 13m 16.756s 13m 8.535s

Așadar, reticența lui Lewis, care s-a gândit doar la propriul interes, i-a făcut pe cei de la Mercedes să piardă puncte bune (3-10p) în Ungaria. Totodată, atitudinea sa a compromis șansele germanilor de a câștiga cursa. Iar asemenea fapte cântăresc greu într-o lume atât de mică precum F1, însă Hamilton și Simon Fuller nu au viziunea necesară de a vedea altceva decât bani dincolo de cursa următoare și dincolo de 2014. Preocuparea lor în faza decisivă a campionatului pare a fi noul contract de 70 mil $ pe 3 ani, nu prestațiile pe pistă.

Iar angajații Mercedes vor trece și mai tare în tabăra Rosberg, în forul lor interior.