Pro: cursa decisivă a lui Lewis Hamilton

Pro: cursa decisivă a lui Lewis Hamilton

Lewis Hamilton a reușit să țină flacăra aprinsă într-unul din cele mai cruciale momente ale campionatului. După incendiul din calificări și derapajul din primul tur al cursei, cine i-ar mai fi dat vreo șansă britanicului? O analiză în contrapondere față de cea a lui Alexandru.

Mașinile Mercedes sunt etalonul în 2014. Cu 2 piloți constanți și pregătiți să termine mereu în puncte (asta când nu termină pe locurile 1-2 pe podium), punctul slab al echipei conduse de Toto Wolff și Niki Lauda pare a fi fiabilitatea unui monopost optimizat la maxim pentru cel mai bun randament. Dincolo de insistența presei de a vedea intrigă acolo unde nu este, fiabilitatea ar putea reprezenta „călcâiul lui Ahile” pentru Mercedes în acest sezon.

În Ungaria, Hamilton și-a văzut șansele în flăcări în timpul sesiunii de calificări, mașina sa fiind cuprinsă de un incendiu care l-a scos din joc. Cunoscând firea ușor „lamentabilă” a lui Hamilton, cine i-ar mai fi dat vreo șansă la campionat? La startul cursei, Rosberg pleca perfect din pole iar Hamilton de la boxe. O nouă incursiune în decor a lui Hamilton datorată frânelor reci îl vede la milimetri de abandon. Primul safety car amestecă cărțile: Rosberg pe 4, Hamilton pe 13. Hamilton era însă pe modul de atac!

Cu aproape 1s mai rapid pe tur decât coechipierul său, englezul se apropia în timp ce Rosberg pierdea locuri. Omul crucial în cazul ambilor a fost Jean-Eric Vergne, în mașina Toro Rosso. După multe tururi petrecute în spatele francezului, Rosberg este chemat la boxe, lăsându-i-l pe Vergne lui Hamilton. În 2 tururi, Hamilton trece înaintea francezului și începe cursa de recuperare. Urmează intrarea numărului 44 la boxe și ieșirea la 3s în fața germanului: Hamilton mergea până la final pe Medium, Rosberg era pe Soft și mai trebuia să intre o dată. Moment în care, după spusele lui Niki Lauda, echipa și-a pierdut calmul.

Ok Lewis, Nico e la 1s în urma ta, e pe soft. Mai trebuie să oprească o dată, nu-l încurca.” Hamilton nu a reacționat și a menținut ritmul. Poate l-a și mărit, nu vom putea ști. Cert e că Rosberg începe să piardă din avantaj și deși transmisiile radio ale FOM o țin într-una cu mesajele echipei spre Hamilton și mesajele lui Rosberg spre echipă – „De ce nu mă lasă să trec?” – 0,81s a fost cel mai mic interval dintre cei 2 piloți. Rosberg rămâne în urmă și eventual intră la boxe. Hamilton își continuă implacabil cursa. Răspunsul său pentru echipă a fost: „Dacă se apropie, îl las să treacă – nu încetinesc pentru Nico.

Scopul acestui articol nu este de a discuta ordinele de echipă, lucru firesc, de altfel, într-un sport precum Formula 1. Ci inspirația lui Hamilton de a nu încetini. La finele campionatului, acest moment s-ar putea dovedi punctul de cotitură al luptei dintre cei doi, unul din rarele momente în care Hamilton își afișează maturitatea. Scopul echipei este de a aduna puncte și Mercedes a făcut-o cu brio anul acesta. Cu 393 puncte și cea mai bună mașină, este imposibil să-i mai ajungi. Lupta e de acum între piloți. Mai precis, între coechipieri.