5 minute cu Marco Wittmann (DTM)

5 minute cu Marco Wittmann (DTM)

Marco Wittmann a debutat anul trecut și revine pe traseul unde a obținut primul podium din carieră. Acum, este instalat la conducere în clasamentul general, însă abordarea sa precaută, cursă de cursă, îl face să nu viseze cu ochii deschiși la titlu, ci să rămână concentrat și să ofere cele mai solide prestații în fiecare weekend.

Alexandru Șiclovan: Cred că n-ai vrea să vorbim tot în franceză, precum Maxime…

Marco Wittmann: Nici n-aș putea, deci trecem pe engleză.

AS: Cum a fost astăzi?

MW: Sunt bucuros. A fost o zi bună, deși ne-am cam chinuit în antrenamente. Nu prea am reușit să evaluăm ritmul de calificare, așa că ne-a surprins să vedem că suntem acolo sus, la finele Q1.

AS: BMW a câștigat anul acesta tot din două în două curse.

MW: Și totuși, nu consider că sunt suișuri și coborâșuri. Am câștigat la Hockenheim, în a doua cursă am fost în pole, apoi am avut ghinion cu ploaia și cu ceva probleme tehnice. Am câștigat din nou în cursa a treia (n.r. Hungaroring), apoi la Norisring nu am fost competitivi pe liniile drepte.

AS: A și plouat la Nuremberg…

MW: Pur și simplu n-am fost competitivi, nu a fost din cauza ploii. Dar tot am reușit să terminăm pe locul 5… sau pe 6. La Moscova am fost al patrulea, deci am fost cel mai constant pilot anul acesta. Acum suntem din nou în Q3, pe locul al treilea, e bine.

AS: Așteptări pentru mâine, mergi pentru victorie?

MW: Dacă se poate, noi vom încerca. Plecăm de pe un loc bun, suntem performanți, vizăm podiumul.

AS: Este mare diferența aici dacă pleci de pe partea murdară? Mai bine P3 decât P2, ca la Hungaroring?

MW: E o întrebare foarte bună. Anul trecut am plecat de pe 2 și aproape am pierdut poziția în fața lui Edo Mortara, care plecase de pe 3. Sigur este mai bine să pleci de pe partea stângă. Nu e chiar așa mare dezavantajul ca la Budapesta, însă tot e mai bine să fii pe stânga.

AS: Când au început să se rărească întrebările din partea presei generaliste, referitor la performanțele tale ca fiind o surpriză?

MW: Greu de zis, însă după prima cursă de la Hockenheim s-au liniștit. Nu erau întrebări stupide, de vreme ce avusesem deja performanțe bune anul trecut, iar mulți au recunoscut acest lucru. În testele din iarnă am fost puternici, dar întotdeauna este greu să interpretezi acele teste, iar la prima cursă a anului am dovedit această forță.

AS: Apropo de forma din iarnă, te miră că Audi nu a câștigat nicio cursă încă, în 2014?

MW: E greu de spus, poate au avut și ceva ghinion. Până acum, au avut mereu aceeași viteză, aceleași performanțe ca și noi. Insă noi am câștigat curse, chiar și Mercedes a avut două șanse de a triumfa. Pachetul Audi a fost mereu destul de competitiv, au punctat solid, dar victoria i-a ocolit.

AS: Ce părere ai despre actualul regulament referitor la pneuri, despre faptul că nu se poate rula pe pneurile soft în antrenamente și calificări? Le vezi pentru prima oară în cursă.

MW: În final, e la fel pentru toată lumea, toți știu sistemul. E al doilea an așa, nu e un dezavantaj și toți știu la ce să se aștepte de la pneul soft.

AS: BMW are această politică de a recruta piloți cu background foarte divers. Care ți se pare cea mai potrivită variantă pentru a ajunge în DTM?

MW: Calea cea mai comună este să vii din formulele de monoposturi, anterior din karting. Ori ajungi în Formula 1, ori vii în DTM, cam așa e de obicei. Însă Maxime ne-a arătat că se poate și venind din cursele GT, a avut performanțe solide. Ca și mine, a fost pilot de teste un an înainte de a debuta și asta l-a ajutat și pe el, să fii în spate, pilot de rezervă. A avut șansa să testeze.

AS: Iar acum pe cine mai pregătește BMW în rezervă?

MW: N-avem pilot de teste/de rezervă în 2014. Iar despre tinerii pe care-i urmărește BMW, mai multe știe Jens (n.r. Marquardt).

AS: Deci nu te-ai împiedicat de vreun june prin garaj…

MW: Nu, nu (râde). Asta e treaba lui Jens, iar dacă e cu ochii pe vreo vedetă din F3, poate aflați de la el.

AS: Ce-mi place în mod deosebit la actualul grup de piloți BMW este felul în care vă este respectată personalitatea, atunci când aveți acțiuni de PR. Aveți parte de pregătire specifică în acest sens?

MW: Cea mai bună pregătire este să dai mereu interviuri, să fii în fața camerelor de luat vederi. În cazul meu, în 2012, când eram pilot de teste, nu eram adesea în fața camerelor, așa cum fusesem în F3, unde erau mereu conferințe de presă. Deci a fost un pas înapoi, am avut ceva dificultăți. După ce am devenit titular în DTM și am revenit în fața presei, în acțiuni de PR, m-am reobișnuit. Să fii mereu în fața presei, acesta este cel mai bun exercițiu.

AS: Cine te aștepți să fie marele tău rival la titlu, anul acesta?

MW: Nu mă uit la cineva în mod special și încerc să dau tot ce pot cursă de cursă. Azi am avut calificări bune, iar mâine nu mă voi uita la clasament ci voi încerca să scot cel mai bun rezultat posibil. Iar la final de an, vom vedea unde vom fi.

AS: Comparativ cu acum 10 ani, cursele DTM sunt mult mai curate din punctul de vedere al ordinelor de echipă, al ajutorului fățiș din partea coechipierilor. Parcă nu mai e atât de evident…

MW: Nu e bine pentru imaginea campionatului să se tranșeze astfel luptele, de aceea chiar este nevoie de curse cinstite, de curse dure și plăcute pentru spectatori. Au existat în trecut și curse cam necinstite, precum ai spus, dar acum pare să meargă bine și fanilor le place ce văd.

AS: Ce părere ai de trecerea de la două opriri la una singură?

MW: Mi se pare mai simplu de înțeles acum pentru spectatori. Înțelegi fiecare pilot pe ce loc e, anul trecut era mult mai greu, uneori nici noi, piloții, nu știam prea bine.

AS: Și când mai era și un Safety Car…

MW: Da, da, mai ales!

AS: Mulțumesc, Marco. Mult succes în continuare!

20140804_140436

Interviul a fost realizat grație prietenilor de la BMW România, cărora le adresam mulțumiri pe această cale.