Participarea într-o etapă de WRC

Participarea într-o etapă de WRC

Weekendul trecut, Simone Tempestini a participat la Raliul Finlandei, etapă din WRC, raliu care a contat și în clasamentul competiției destinate juniorilor, J-WRC. Împreună cu echipa Napoca Rally Academy și cu ajutorul lui Marco Tempestini, vă prezentăm un mic fragment din ceea ce înseamnă pregătirea pentru o etapă de WRC, precum și implicațiile acestui demers pentru echipa clujeană.

Horațiu Voicu: Ce înseamnă din punct de vedere logistic o participare la o etapă de WRC? (câte persoane fac deplasarea, transportul acestora, transportul mașinii și a pieselor etc.)

Marco Tempestini: Participarea în WRC este la fel ca la orice raliu de afară, dar Simone concurează în Junior WRC și numărul de oameni este limitat, ca să nu urce costurile prea mult. Mașina vine cu o dubă pe platformă. Ca și componență a echipei, sunt patru mecanici plus un responsabil de mașină, doi au venit cu duba, iar restul cu avionul.

HV: Care este programul echipei în ziua în care a ajuns la fața locului?

MT: Când ajunge, echipa merge în locul prestabilit din parcul de service și pregătește tot ce trebuie pentru raliu, controlează ultima dată mașina și verifică ca toate piesele de schimb să fie ordonate și gata în caz de nevoie. După asta, se fac verificările tehnice la mașină împreună cu arbitrii FIA, iar ziua s-a terminat.

HV: Ce așteptări are Simone de la acest raliu?

MT: [Raliul din] Finlanda este un raliu foarte greu. Primul obiectiv este sa ajungă cu bine la finiș, pentru a acumula experiență pentru anul viitor. [Pe lângă asta] speră să aibă un ritm bun pe care să-l îmbunătățească pe parcursul raliului. Dacă reușește să facă asta, sigur va obține și un rezultat bun.

HV: Care sunt diferențele dintre o etapă din Campionatul Național de Raliuri și una din Campionatul Mondial din punct de vedere al pregătirii, organizării (recunoașteri, parc de servirce, modificări ale setup-ului) și al echipamentelor folosite?

MT: Prima diferență este numărul de kilometri de probe speciale: în CNR 130 de km, iar în WRC 350. De aici practic vin toate diferențele. Mașina trebuie să fie pregătită mai bine, echipajul la fel, echipa de asistență de asemenea. Sculele sunt aceleași dar sunt folosite mai des și mai profesionist. Logistica este mai complexă pentru că nu suntem în țară, ci ne deplasăm în jurul lumii.

HV: Cum s-a pregătit Simone pentru acest raliu? Folosește filmări on-board pentru a-și reface eventualele greșeli din dictare?

MT: S-a pregătit ca de obicei, în WRC/ERC ai doar două treceri la recunoașteri, așadar este foarte important să fii concentrat și atent, o dictare bună reprezintă deja un raliu pe jumătate câștigat. Da, Simo folosește filmări on-board la recce ca să poată corecta, în caz de dubii, dictarea. Se uită la probe, memorează punctele cele mai grele și câteva secvențe pentru a avea un ritm cât mai bun.

HV: Ce înseamnă pentru Napoca Rally Academy participarea în J-WRC?

MT: Participarea în J-WRC, la fel ca în J-ERC cu Florin Tincescu, înseamnă închiderea cercului pentru NRA. Tot timpul am crezut în promovarea tinerilor. Acum avem 2 „produse” ale noastre în cele mai importante competiții din motorsport dedicate tinerilor. Asta ne face sa ne simțim mândri de noi. Este doar începutul, în viitor vom încerca să și câștigăm.

HV: Chiar dacă acest sezon nu este gata încă, sunt sigur că deja ați început să vă faceți planuri pentru anul viitor. Așadar, ce competiții internaționale aveți în agenda pentru sezonul 2015?

MT: Cu siguranță Junior NRA va continua și anul viitor în WRC cu Simone și în ERC cu Florin, iar în rest vom vedea, este încă prea devreme să facem programe definitive.