WEC: 29 de mașini înscrise pentru COTA

WEC: 29 de mașini înscrise pentru COTA

La o lună distanță de următoarea etapă din Campionatul Mondial de Anduranță, entry list-ul WEC a fost publicat anunțând nu mai puțin de 29 de mașini ce vor lua startul în singură etapă din America de Nord, pe Circuit Of The Americas.

Clasa LMP1-H este compusă din câte două mașini de la fiecare dintre cei 3 actori principali : 2 Audi-uri R18 E-Tron Quattro, 2 Porsche 919 și 2 Toyota TS040 Hybrid. Atât echipajele #1 și #2 ale Audi cât și echipajele #14 și #20 ale Porsche sunt neschimbate, singura schimbare fiind făcută la echipajul cu numărul 7 al Toyota Racing. Mike Conway îl va înlocui pe Kazuki Nakajima care are alte angajamente în Japonia.

Clasa LMP1-L va găzdui pentru prima oară trei mașini ca urmare a venirii noului Lotus-AER T129 construit de Kodewa. Noua mașină ce va concura sub licență românească are până acum anunțați că piloți pe James Rossiter și Christoph Bouchut, al treilea pilot nefiind încă cunoscut. Pe lângă prototipul Lotus, la start se vor mai afla cele două Rebellion R-One motorizate de Toyota.

O știre foarte populară ce a fost oficializată la sfârșitul săptămânii trecute este înscrierea în clasă GTE-Pro, doar pentru această etapă, a unui Corvette C7.R sub drapelul echipei Corvette Racing. Este vorba de al treilea șasiu construit anume mașina de teste. Motivul din spatele alegerii șasiului de teste este acela că sasiurile din TUSC vor fi la momentul cursei din WEC în pregătiri pentru etapă din campionatul Nord-American care se derulează la scurt timp după terminarea cursei din WEC, acest a€˜double-headera€™ fiind anunțat încă de anul trecut sub numele de a€˜The Lone-Star Le Manș weekenda€™. Piloții vor veni din două direcții diferite ale operațiunilor Corvette : Tommy Milner va fi ajutat de Ricky și Jordan Taylor a căror sponsor principal Konica Minolta a făcut posibilă această participare a Corvette în clasa Pro. Venirea americanilor suplinește pentru această etapă retragerea Ferrari-ului RAM Racing astfel că numărul de mașini din clasa GTE-Pro se păstrează la cifra 7.

Corvette Racing nu va fi singura echipă din TUSC ce va lua startul și în etapa din WEC de la COTA căci Scott Sharp și echipa sa Extreme Speed Motorsport au decis să înscrie un prototip HPD ARX-03b în clasă LMP2. Mașină ce va purta culorile sponsorului principal Patron Tequila face pentru prima dată pasul către o etapă din Campionatul Mondial înaintea unui 2015 în care ne putem aștepta că Sharp și compania să își facă apariția la Le Mans pentru cursa de 24 de ore. Înainte de asta, americanii ce au câștigat pentru prima data în TUSC la Laguna Seca în mai încearcă marea cu degetul cu un echipaj de top : Ryan Dalziel, Scott Sharp și Ed Brown care mai trebuie însă să aștepte venirea licenței pentru a i se permite să concureze. O altă noutate pentru Extreme Speed va fi și alergarea pe pneuri Dunlop.

G-Drive Racing a înscris în premieră după Le Mans noul Ligier JS P2 ce înlocuiește prototipul Morgan Nissan cu care echipa rusă a concurat în primele etape din 2014. La start vor mai fi prezente cele două ORECA ale SMP Racing și un al treilea ORECA al KCMG. Se observă o sărăcire a grilei clasei P2 după două sezoane 2012 și 2013 în care clasa LMP2 a fost foarte bogată.

Clasa GTE-Am va fi din nou cea mai numeroasă din întreg plutonul numărând 8 mașini prin prezența specială a echipei lui Tracy Krohn. Americanul, ce s-a concentrat în 2012 și 2013 exclusiv asupra Campionatului Mondial, a decis să concureze în Texas având avantajul terenului propriu. Cum echipa Krohn Racing s-a decis în acest an asupra unui program în TUSC, aceasta este doar a doua prezentă a Krohn într-o etapă WEC după Le Mans. Echipajul mașinii cu numărul 57 îi are în componență pe Tracy Krohn, Nic Jonsson și Ben Collins ce a fost lăsat pe liber după retragerea Ram Racing. În această clasă vor mai participă 2 Aston Martin de uzină alături de alte 3 Ferrari 458 (două ale AF Corse) și 2 Porsche 991. Unul dintre aceste șasiuri a fost livrat de curând echipei belgiene Prospeed înlocuind vechiul 997 GT3 RSR de care echipa s-a folosit până în prezent. Aceasta este aceiași mașină care a fost înscrisă la Le Mans sub banner-ul Dempsey Racing. Celălalt șasiu este al echipei Proton.

Entry list-ul complet este disponibil aici